X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישי שליסל, חרדי תושב ירושלים, החל לדקור צעירים במצעד הגאווה שנערך בירושלים בחודש יוני האחרון טען בביהמ"ש "נשלחתי על-ידי השם" העונש מפתיע בחומרתו
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (8.2.06) על ישי שליסל, חרדי בן 30, 12 שנות מאסר בפועל בגין הרשעתו בניסיון לרצח משתתפים במצעד הגאווה שנערך בחודש יוני 2005 ברחובותיה הראשיים של ירושלים. בנוסף הטיל בית המשפט על שליסל תשלום פיצויים בסכום כולל של 300 אלף ש"ח לנפגעי הדקירות.
כוונת הקהילה ההומולסבית לקיים את מצעד הגאווה ברחובות ירושלים עוררה תגובות נזעמות והתנגדות מצד הציבור הדתי-חרדי כבר מן הרגע הראשון. רק לאחר מאבק משפטי, שהגיע עד להיכל בג"צ, נקבע כי יש לאפשר את קיום המצעד בירושלים וכי יש לחייב את ראש העיריה, אורי לופוליאנסקי, לממן את קיום המצעד.
במהלך קיום המצעד הפגינו עשרות חרדים, אשר קראו קריאות גנאי נגד המפגינים, הניפו שלטים שונים בינהם: "סדום" ו-"הומוסקסואליות היא לא נורמלית". בשלב מסויים נכנס שליסל אל הרחבה בה צעדו הצעירים, והחל לדקור ללא הבחנה את הצועדים.
כתוצאה מהדקירות נגרמו לשלושה צעירים פצעים קשים. אחד הצועדים סבל מחתך בבית החזה, מעל לבו, חתכים עמוקים באצבעותיו ונזקק לטיפול בבית החולים. לצועדת אחרת נגרמו חתך עמוק באמתה ופצעים נוספים לאצבעותיה אשר נתפרו בבית החולים. ולצועד השלישי נגרם פצע בסמוך לצלעות אשר נתפר בבית החולים.
בשבוע שעבר הורשע שליסל בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירות של ניסיון לרצח, פציעה וחבלה בכוונה מחמירה. אז אמר כי הגיע לרצוח "בשמו של השם".
בפסק הדין כתב השופט צבי סגל כי אומנם ניכן ששליסל היה ב"סערת רגשות" אך מהרגע שבו שלף את הסכין הוא היה מודע למעשיו ולתוצאות.
עוד מוסיף השופט סגל כי "מדובר בנאשם שגילה פנאטיות יתרה, גמר אומר בלבו לא להניח לתהלוכה להסתיים בשלום ויהי מה, לא נחה בלבו סובלנות כלשהי ולו מינימלית שכן השקפת עולמו דחתה כל פשרה והיה נכון לשלם מחיר אישי כבד על מעשיו".
היום, כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים גוזר על שליסל עונש של 12 שנות מאסר בפועל - עונש חמור בהרבה מזה שציפתה לו הפרקליטות, וכן עונש חמור ביותר ביחס לחששות הכבדים ביותר אפילו של שליסל. עוד חוייב שליסל לשלם סך כולל של כ - 300 אלף ש"ח כפיצויים לנפגעי הדקירות.
ח"כ אילן שלגי (התנועה החילונית – חץ) מסר בתגובה לגזר הדין: "יש מקום לגאווה בפסק דינו של ביהמ"ש ששלח למאסר ארוך את מי שמינה עצמו למלאך המוות בשם האל".
ח"כ אילן ליבוביץ (שינוי), יו"ר שדולת ההומואים והלסביות בכנסת, מסר: "גזר הדין מוכיח שאי אפשר לרצות את חופש הביטוי במדינת ישראל. זהו עונש ראוי למי שמבטא משטרים אפלים. אני גאה בקהילת הלהט"ב ובמלחמתם לשיוויון".

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפגנות גם בישראל    יתכן שיבוטל משחק הכדורגל דנמרק-ישראל בתל אביב    סוכנות הידיעות הישראלית מחפשת מומחי SEO להילחם בתעמולה האירנית
מירב לוי
אנשי עסקים פקיסטניים יבחנו אפשרויות לרכישת מיכון חקלאי וטכנולוגיות לגידול באזורים מדבריים והרריים    צפויים עוד כ-50 ביקורים ממדינות ערב ומדינות מוסלמיות שאינן מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל
שי פאוזנר
"אם לא יהיה שינוי, אנחנו צפויים להידרדרות" התריע היום מנכ"ל הביטוח הלאומי הדורש תקציב נוסף של 2 מיליארד ש"ח לטיפול בעוני    שירות התעסוקה ביצע אשתקד 10,181 השמות בממוצע לחודש    בסוף דצמבר עמד מספר דורשי העבודה על 226 אלף
מירב לוי
מעל 269 אלף נוסעים נכנסים וכ-296 נוסעים יוצאים עברו בטרמינל בחודש שעבר    בסך-הכל בוצעו 4606 טיסות, לעומת 4236 בינואר 2005
שי פאוזנר
הרבורווסט פרטנרס הובילה סבב גיוס זה, בהשתתפות משקיעים קיימים בחברה, בנצ'מרק קפיטל ויזראל סיד פרטנרס    תשקיע כספי הגיוס בשיווק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il