X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הציון הממוצע לכלל שופטי ישראל - 3.4 מתוך 5 נקודות; הנשיא ברק קיבל רק 3.3 (מתוך 5); השופט בעז אוקון קיבל את אחד הציונים הגבוהים; אלישבע ברק וסטיב אדלר: 2.3 ו-2.6 בהתאמה; במחוזי: ישי לויט הצטיין עם 4.6, אורי גורן ודוד חשין קיבלו ציונים גבוהים
▪  ▪  ▪

לאחר עיכוב של חודשים, פרסמה לשכת עורכי הדין, במסיבת עיתונאים, את תוצאות משוב השופטים לשנת 2002. הפרסום כבר מעורר תרעומת קשה בקרב השופטים.
על-פי תוצאות המשוב, כלל שופטי ישראל קיבלו ציון ממוצע של 3.4 בלבד, מתוך 5 נקודות. נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, קיבל ציון נמוך יחסית - 3.3 (מספיק) מתוך 5. הציון הבינוני העמיד את ברק במקום השלישי מבין שופטי בית המשפט העליון.
השופטים מישאל חשין ואליהו מצא, הם המוערכים ביותר מבין שופטי בית המשפט העליון. חשין קיבל ציון 3.4 בלבד - הציון הממוצע של המשוב. השופטת דורנר קיבלה ציון 3.1. השופט שלמה לוין סיים אחרון בבית המשפט העליון, עם ציון ממוצע של 2.8.
[על ציוני השופטים במשוב מחלקה ראשונה, ראו הקישורים]
בולטים בציוניהם המאכזבים היו נשיא בית הדין הארצי לעבודה, סטיב אדלר, וסגניתו, השופטת אלישבע ברק, אשר קיבלו ציונים של 2.6 ו-2.3 בהתאמה.
מנגד הפתיעו לטובה נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי גורן (3.9), ישי לוי מהמחוזי בתל אביב (4.6), הילה גרסטל ועודד מודריק (4.3). הציון הנמוך ביותר במחוזי בתל אביב ניתן לשופטים יהודית שיצר וניסים ישעיה (2.5).
בבית המשפט המחוזי בחיפה קיבלה השופטת רעיה חפרי-וינוגרדוב ציון נמוך של 2.1. במחוזי ירושלים הצטיין השופט דוד חשין, שסיים ראשון מבין השופטים.
ביקורת מצד השופטים על המשוב
תגובת השופטים לביקורת לא היתה מפתיעה, בהתחשב במאמצים של המערכת השיפוטית למנוע את פרסום תוצאותיו. הנהלת בתי המשפט טענה כי מדובר ב"תחרות המזכירה תחרות יופי". לדבריהם, אין המערכת חסינה מביקורת, אך מדובר בהלבנה של פני השופטים. הלבנה זו, באמצעות משוב אנונימי אינה מועילה או יעילה, ואינה מאפשרת לשופטים להתגונן.
בהנהלת בתי המשפט טוענים, כי הדרך הנכונה לבצע ביקורת על השופטים היא באמצעות נציב קבילות שיפעל בתוך המערכת.
השופטת דליה דורנר, שעמדה בראש ועדה משותפת עם לישכת עורכי הדין, שהוקמה בניסיון למצוא דרך ביניים, כינתה את המשוב: "חטא מוסרי". לדבריה, הפרסום מזכיר תחרות יופי. הוועדה בראשות דורנר לא הצליחה להגיע להסכמה בחודשים שלפני פרסום המשוב.
השופט דן ארבל, בראיון לגלי צה"ל, אמר כי מבחינת המערכת השיפוטית, אין למשוב משקל. בעיניו המשוב הוא "כלי המשול למצעד הפזמונים". ארבל הדגיש שהמערכת לא תתחשב בתוצאות המשוב לעניין קידום ובחירת שופטים.
נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, הודיע בעבר שלא יתחשב בתוצאות המשוב. ברק טען כי ניסה לעשות הכל כדי להגיע להסכמה עם לישכת עורכי הדין בנוגע למשוב.
נתונים אודות המשוב
בסה"כ השתתפו במשוב 3,872 עורכי דין, המהווים כ-20% מחברי הלישכה. הם שלחו 24,000 הערכות ביחס ל-635 שופטים. כ-300 מהשופטים קיבלו 26 הערכות ויותר, ורק לגביהם מתפרסמות הערכות פרטניות.
שיעור הטעות המירבית בסקר עומד על 1%, ותוצאותיו אושרו בשני סקרים טלפוניים שערכה לשכת עורכי הדין בסמוך לפרסום התוצאות.

תאריך:  02/07/2002   |   עודכן:  02/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל איל
דחלאן נחשב לאחד המועדפים על ישראל מבין מחליפי ערפאת הפוטנציאלים
הדר פרבר
עליה בתלונות על שרותי הכבלים; כך עולה מסריקת הפורומים המובילים של גוב קרטין עיתונות ותקשורת; במקום ראשון שרות לקוי ובמקום שני מוצרים פגומים
רנית נחום-הלוי
העליה בענף נובעת בשל התאוששות כלכלה בארה"ב, יצוא גדול לחו"ל בשל אי הגעת קניינים ארצה ויצוא גדול לסין מ-5 מיליון דולר אשתקד ל-34 מיליון דולר השנה
אייל כגן
למימן תינתן אופציה לרכישת 13% מהחברה; העיסקה משקפת שווי של 180 מיליון דולר (לפני הכסף) לתעשיות מלח - גבוה ב-33% ממחירה בבורסה
SDL מתמחה בטיפול בשפכים; נירוסופט תעשיות רכשה 51% ממניות SDL תמורה להתחייבות להשקיע בחברה מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il