ענקית התוכנה Microsoft הודיעה (ג', 7.2.06) כי היא מתכננת להשיק שירות אבטחה חדש בחודש יוני, במהלך שמסמן את כניסתה הראשונה של ענקית התוכנה מארה"ב לתחום תוכנות האנטי-וירוס לצרכנים.
שירות Windows OneCare Live של החברה, תוכנה מבוססת-מינוי ומתעדכנת אוטומטית, תביא את Microsoft לתחרות עצומה עם חברות אנטי-וירוס גדולות אחרות כגון Symantec ו-McAfee.
חברת Microsoft המעיטה בערכו של "דו-קרב" אפשרי עם חברות אבטחה אחרות, באומרה כי היא לא רואה שום דרך בה אותן חברות תוכלנה להתחרות עם שירות המציע אנטי-וירוס, פיירוול ופתרון נגד תוכנות ריגול ופרסום בחבילה אחת, לצד תוכנות גיבוי ושיפור ביצועי המחשב.
"כפי שאני מסתכל על השוק הזה כעת, אין אף-אחד אחר בקטגוריה הזו", אמר דניס בונסאל, מנהל פרויקט OneCare Live, בראיון לרויטרס.
שירות Windows OneCare Live יהיה זמין דרך חנויות תוכנה והורדה באינטרנט בעבור תשלום שנתי של כ-50 דולר לרשיון של עד שלושה מחשבים, וקהל היעד שלו יהיה משתמשים ביתיים ובתי-עסק קטנים.
Microsoft החלה להציע גרסא נסיונית של שירות האבטחה בחודש נובמבר בשנה שעברה, ומסרה כי ישנם כעת יותר מ-200 אלף משתמשים בה.
שחקניות מבוססות בתעשיית אבטחת המחשבים כבר מתכוננות לכניסתה של Microsoft לתחום על-ידי שילוב תוכנות אנטי-וירוס עם כלים נגד תוכנות ריגול.
בשבוע שעבר, מנכ"ל חברת Symantec, ג'ון טומפסון, אמר כי החברה תשקיע כספים כדי להלחם ב-Microsoft ובמתחרות פוטנציאליות אחרות.
המודל העסקי של OneCare Live, על-פיו התוכנות והשירותים מסופקים דרך האינטרנט, משקף את מאמציה של Microsoft להשתמש באינטרנט כדי לספק באופן פשוט ומהיר מוצרים ושירותים חדשים ללקוחותיה - אסטרטגיה על-פיה עובדות מתחרותיה של החברה, Google ו-Yahoo.