X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדריך לחורף כשר תחת כיפת השמיים
החורף לא תמיד נעים ועתיר בגשמי ברכה. לפעמים הוא אף סגריר ומלא בגשמי זעף כך או כך, לשומרי המצוות חשוב דבר אחד - שהחורף יהיה כשר Nfc מגיש: המדריך החורפי ליהודי הנבוך אמן!

גם שומרי מצוות ערוכים לסערה. ארון הספרים היהודי מנפיק שפע של ברכות לכל מצב. חלק מן הברכות אינן בשימוש, בשל העובדה שאירועי טבע יוצאי דופן לא נראו במחוזותינו במשך שנים כה רבות.
ראשון בתור יבוא הברק עליו מברכים: "ברוך אתה ה', אלוהינו מלך העולם, עושה מעשה בראשית". גם אם לא רואים את הברק ממש, אלא רק את אורו המוקרן על הנוף יש לברך.
מיד אחריו, בין אם יבוא ביום בהיר ובין אם ביום מעונן, יישמע קולו הרועם של הרעם. השומע את קול הרעם מברך "ברוך אתה ה', אלוהינו מלך העולם, שכוחו וגבורתו מלא עולם". מאחר שהתהוות הברק והרעם באה כאחת ממליצים פוסקי הלכה להמתין קימעה בעת ראיית הברק עד לשמיעת הרעם, ואז לברך על שניהם את ברכת "עושה מעשה בראשית". אם בירך "שכוחו וגבורתו מלא עולם" - יצא יד חובה.
משך הזמן בין הראייה/השמיעה לברכה אמור לנוע סביב שניות ספורות בלבד (תוך כדי דיבור). עבר שיעור זמן זה אין לברך על אותו ברק או רעם.
ברכת על הברק והרעם? מספיק פעם אחת ביום, אך אם במשך היום התבהרו השמיים לחלוטין ולא נראו כלל עננים, ואחר כך נתקדרו השמיים בשנית - מברך על הברקים והרעמים ה"חדשים".
הברכות על הגשם, לעומת זאת, אינן נפרדות ומופיעות כחלק מן התפילות הסדורות בחורף.
קום קשת-ענן
אחרי שהכל נגמר, וקשת מעטרת את השמיים, גם עליה תיקנו חז"ל ברכה משלה, מסובכת קצת יותר: "ברוך אתה ה', אלוהינו מלך העולם, זוכר הברית, ונאמן בבריתו וקיים במאמרו", כאשר הכוונה לברית אותה כרת האל עם נח, לאחר רדת המבול לעולם. מאז, אף אם יחטאו בני האדם, לא יבוא עוד מבול לשחת כל בשר. והאות והסימן לברית היא הקשת.
בתלמוד נכתב שאין ראוי להביט ממושכות על הקשת, ו"כל המסתכל הרבה בקשת אינו חס על כבוד קונו (בוראו)". מאחר שהקשת מגלה את כבודו ואת בריתו של האל, אין זה מן הראוי להסתכל בה הרבה. אולם כדי לברך את הברכה מביטים בקשת במבט חטוף ומברכים.

תאריך:  08/02/2006   |   עודכן:  08/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
נעצרו באשדוד בחשד לחטיפת תיק    בחקירתם הודו בעבירות רכוש נוספות שכללו גם גניבות רכב וכספים    בחולון נתפסה חבורה שעסקו בגניבות אלימות
שלומי דיאז
כך אמרו שוטרים שהשתתפו בפינוי בעמונה ל- Nfc    כועסים על חוסר הגיבוי של חברי הכנסת
אסף גדות
ענקית התוכנה Microsoft תחל בקרוב להציע שירות אבטחה חדש שיכלול תוכנת אנטי וירוס, כלים נגד תוכנות ריגול ופרסום וכלים לתחזוקת המחשב ולגיבוי
מערכת טלספורט
השחקן התלהב מהקהל לאחר הניצחון 75:81 על ברי הבלגית, זאת לאחר שכבר קבוצתו נקלעה לפיגור של עשר נקודות    מתן נאור: "לא הצגנו כדורסל גדול והתבססנו על יכולות אישיות"
אור אריה
מאמן מכבי ת"א כבר מתכונן לקראת משחק הקבוצה מול ברצלונה מחר: "במשחקים שהספסל עזר לנו, נראינו טוב יותר"    מאמן ברצלונה, איבאנוביץ': "במשחק הראשון לא נתנו למכבי את הכבוד שמגיע לה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il