X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לעומת זאת, עיתון צרפתי פרסם שוב את הקריקטורות של מוחמד ואף הוסיף עליהן קריקטורה חדשה, בשם השמירה על הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪

עורך העיתון הדני 'יילנדס פוסטן' אשר היה הראשון לפרסם את קריקטורות הנביא מוחמד השנויות במחלוקת, חזר בו ואמר, כי לא יפרסם את הקריקטורות האירניות בנושא השואה. זאת, לאחר שאמש אמר בראיון לרשת CNN אמש, כי העיתון יפרסם את הקריקטורות.
נזכיר, כי עיתון אירני פופולרי הכריז על תחרות קריקטורות בנושא השואה, כתגובה על פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד, תחילה בעיתון הדני ומאוחר יותר בעיתונים מערביים נוספים.
אמש אמר העורך הדני, פלמינג רוס, כי יפרסם את הקריקטורות האירניות באותו היום שבו הן יתפרסמו בעיתון האירני, כאתגר לעקרונות חופש הביטוי הנהוגים במערב. נראה, כי שינה את דעתו. היום אמר: "בשום אופן לא נפרסם קריקטורות של השואה מעיתון אירני". אלפים הפגינו ברחבי העולם נגד הפרסום, ועל יוסט הופעל לחץ מבית ומחוץ להתפטר.
"אני לא מרגיש שאני נקרא לכיוון הזה", אמר יוסט. מערכת העיתון התנצלה באחרונה על פגיעה ברגשות המוסלמים, אולם עמדה מאחורי ההחלטה לפרסם את האיורים, בנימוק שבפרסום לא היתה עבירה על החוק הדני. יוסט גם אמר בעבר, כי לו היה יודע מה יהיו השלכות הפרסום, ייתכן שהיה נמנע ממנו.
בתוך כך פורסם היום, כי העיתון סירב לפרסם קריקטורה על ישו לפני שלוש שנים. לדברי צייר הקריקטורות שנדחו, העיתון דחה אותן בטענה כי הן פוגעות. הצייר, כריסטופר זיהאלר, אמר כי אף אחד מהנוצרים שהראה להם את הקריקטורות לא נפגע מהן. למרות זאת, טען, דחה העיתון, באותו הזמן, את הקריקטורות בטענה שהן עשויות לפגוע בציבור הקוראים, לאו דווקא נוצרים.
ג'נס קייזר, שערכה את העיתון באותן שנים, דחתה את טענתו ואמרה כי היא סירבה לפרסם את הקריקטורות על ישו משום שפשוט לא היו טובות, ולא משום שהן עלולות לעורר פרובוקציות. מדובר בחמש קריקטורות, שבהן נראה ישו כשהוא קופץ מחורים ברצפה ובקירות בזמן שיבתו מהמתים. לדבריה, הקריקטורות היו עלולות לפגוע בכמה מהקוראים, אבל בעיקר משום שהן מטופשות. בניגוד לאיסלאם, רבים מהמאמינים הנוצרים מעדיפים כנסיות שבהן דמויות ופסלים של ישו. אך מספר קהילות נוצריות התנגדו להצגת ישו בטענה כי היא מביישת את דמותו.
בתוך כך, המגזין הצרפתי הסטיריקני Charlie-Hebdo יפרסם שוב את הקריקטורות של הנביא מוחמד אשר גרמו למהומה בטענה, כי הוא מקיים את הזכות הדמוקרטית לחופש הביטוי. ארגונים מוסלמים צרפתים ניסו למנוע מהמגין השבועי לפרסם את הקריקטורות, אך ללא הצלחה.
בעמוד הראשי של המגזין: קריקטורות חדשות של הנביא מוחמד שראשו וידיו עולים באש והוא אומר: "קשה להיות נאהב על-ידי שוטים". בעמודים הפנימיים פורסמו הקריקטורות הדניות ומאמר עורך המסביר את ההחלטה לפרסמן.
"כשקיצונים סוחטים כניעה מדמוקרטיות בשל עיקרון, או על-ידי סחיטה או טרור, דמוקרטיות לא יישארו עוד הרבה זמן", כך כתב העורך פיליפ ואל. בחדשות CNN דווח, כי מקורות במגזין אמרו כי כמה מכתבי המערכת קיבלו את הגנת המשטרה, מחשש לפגיעה בחייהם.

תאריך:  09/02/2006   |   עודכן:  09/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפיגוע אירע במהלך צעדה לציון חג האשורא    כ-50 פצועים
הדר פרבר
שישה בני אדם נפצעו    ההתקפה אירעה בבירה    השיעים מציינים את מותו של האימאם חוסיין
יואב יצחק
שני מחבלים השליכו רימוני רסס והצליחו להסתתר מאחורי הבטונדות    חוסלו בקרב יריות עם החיילים והמאבטחים האזרחיים    פלשתיני נוסף נורה כאשר ניסה להניח מטען בקרבת מקום
עידן יוסף
לאחר מו"מ ארוך ומייגע וחילופי האשמות הדדיים הוחלט ברגע האחרון על צירוף המפד"ל לאיחוד הלאומי ולצירוף דגל התורה לאגודת ישראל
שלומי דיאז
ראשי הערים שיקבלו איומים יכולים מעתה לפנות ישירות למפכ"ל    כך סוכם בפגישה בין יו"ר מרכז השלטון המקומי לשר עזרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il