X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"תולדותיה העצובות של הקטינה דורשות משפחה יציבה, ללא טלטלה וסימני שאלה, תוך תקוה כי זו תימצא, כך שתוכל לגדול בלא הפרעות", כותב השופט אליקים רובינשטיין
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון דחה (9.2.06) בקשת רשות ערעור של אב החולה במחלת הסכיזופרניה על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב להכיר בביתו הקטינה כ"בת אימוץ" סגור, מבלי שיתאפשר קשר עם ההורים הביולוגיים.
בני הזוג הכירו לפני כעשר שנים וניהלו מערכת יחסים מבלי שנישאו, כאשר לשניהם היסטוריה של אשפוזים בבתי חולים פסיכיאטריים.
לפני כשנתיים, חודשיים לפני שנולדה ביתם, התגלתה אצל האם מחלת הסכיזופרניה והיא אושפזה בבית החולים שיבא, עקב מה שהוגדר כ"מצב רוח ירוד ומחשבות טורדניות באשר למסוגלותה לגדל את בתה".
לאחר הלידה, הוצאה הקטינה מחזקת האם והועברה תחילה לידי אימו של האב אך לאחר כחודש, משזו נפטרה, הועברה הקטינה לחזקתו של האב. לאחר כארבעה חודשים נלקחה ממנו הבת לבקשת פקידת הסעד בצו בבית המשפט לנוער, זאת בטענה כי מחלת הסכיזופרניה הכרונית שממנה סובל האב פוגעת בהתפתחותה של הקטינה.
היועץ המשפטי לממשלה הגיש לבית המשפט לענייני משפחה בקשה להכיר בקטינה כ"בת אימוץ" סגור, קרי, מבלי לאפשר כל קשר שהוא עם ההורים הביולוגיים, בטענה כי אין סיכוי שמצבם של ההורים ישתנה בעתיד הנראה לעין.
בית המשפט ציין, כי האם סובלת מבעיות נפשיות החל מגיל 15 וקבע כי "אין לה מסוגלות הורית ולו גם מינימלית", ואין גם כל סיכוי כי מצב זה ישתנה בעתיד.
ההיסטוריה הרפואית של האב גילתה, כי הוא אושפז לראשונה בבית החולים גהה בשנת 1986 כשהוא במצב פסיכוטי חריף ולאחר מכן אושפז בכפיה בעקבות שני ניסיונות התאבדות. בית המשפט קבע בעניינו, כי "גם התקופה של ארבעה וחצי החודשים שבהם טיפל האב בקטינה, אין בה משום הוכחה למסוגלותו ההורית".
בית המשפט המחוזי דחה את ערעור האם והאב על ההחלטה וציין, כי "מחלת הסכיזופרניה כשלעצמה אינה שוללת אוטומטית מסוגלות הורית; ואולם, על אף רצונו העז של האב לטפל בקטינה על הצד הטוב ביותר ונכונותו להשקיע בגידולה, חסר הוא יכולת תפקודית להיענות לכלל צרכיה, על-מנת לאפשר לה התפתחות פיסית ורגשית תקינה".
בערעור לבית המשפט העליון טען האב, כי לא נעשו הבדיקות המספיקות לבחינת יכולתו לגדל את הבת. במסגרת הדיון פנה האב לבית המשפט בבקשה לאפשר לו לגדל את הבת בהדרכה מתאימה ולכל הפחות לאפשר אימוץ "פתוח", שכן הוא "אב אוהב וחם, מקפיד על הביקורים, ושמא יש בקשר עמו כדי לשרת את טובת הקטינה".
"לב אנוש אינו יכול להתעלם ממשמעות ההכרעה כלפי הורים שניטל ילדם ונמסר לזולתם. אף אני לא אפריז כהוא זה אם אומר, כי התיק הדיד שינה מעיני... בסופו של יום לא ראינו, חברי ואנוכי, כמעשית וכמצויה על הפרק, אופציה שאינה הכרזת בר אימוץ, כאימוץ סגור", כותב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין.
עוד מציין רובינשטיין, כי היחסים עם האב במצבו "לא הבשילו" למצב שבו ניתן יהא לומר שטובתה היא עמו, וכי אין להיעתר לבקשתו להכריז על אימוץ "פתוח" זאת במכלול השיקולים ובמרכזן טובת הקטינה.
לדברי רובינשטיין "תולדותיה העצובות [של הקטינה נ.י] עד הנה דורשות משפחה יציבה ללא טלטלה וסימני שאלה, תוך תקוה כי זו תימצא, כך שתוכל לגדול בלא הפרעות", אומר רובינשטיין ומוסיף כי העובדה שהאם נמצאת בהריון מתקדם נוסף מטילה "צל של חשש כבד כלפי העתיד".
"קטינה זו זקוקה למנוחת הנפש ומנוחת הגוף, ויפה שעה אחת קודם", מסכם השופט רובינשטיין בדחותו את בקשת רשות הערעור.

בע"מ 10791/05
תאריך:  09/02/2006   |   עודכן:  09/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
החיסון, ROTATEQ, אושר על-ידי ה-FDA    מדובר בחיסון היחיד הזמין בארה"ב למניעת רוטה-וירוס גסטרו-אנטריטיס    שוקלים להכניס את החיסון לתוכנית החיסונים השגרתית לילדים
שי פאוזנר
מדובר בתרופת הפיוגליטאזון שהפטנט עליה שייך לאלי-לילי הענקית    מטפלת בפגיעות בכבד ואחרות בחולי סכרת    מאבק משפטי סביב ההחלטה
מירב לוי
הגיעה גם למקום השני בלינות התיירים והישראלים ב-2005; עיריית ירושלים נערכת לקליטת מיליוני מבקרים בשנה הקרובה
שי פאוזנר
הולך בעקבות המתחרה, דודי וייסמן שהנפיק את הזרוע האמריקנית של אלון בשנה שעברה וזכה לזינוק במנייה שלו בוול סטריט
מירב לוי
בסך-הכל יושקעו 20 מיליון דולר בפרויקטים בתיירות    6 מיליון בלבד יושקעו בחידוש הפארק הארכיאולוגי בכפר נחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il