X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אזרח הנוסע באוטובוס מכוסה מבחינת ביטוח כל עוד קנה את כרטיסיית הנסיעה המתאימה נהגים בדן מוכרים לזקנים כרטיסיות שאינן תואמות, ובכך למעשה עלולים להותיר אותם ללא ביטוח במקרה של פגיעה
▪  ▪  ▪
[כרטיסיה לנוער ולאזרח ותיק]

נהגים בחברת דן מוכרים לאזרחים ותיקים כרטיסיות המיועדות לבני נוער, ובכך בעצם מוכרים כרטיסיה ללא כיסוי ביטוחי.
חברת ההיסעים דן מוכרת שלושה סוגי כרטיסיות, הזהות במחירן: כרטיסיות לאזרח הוותיק, כרטיסיות נוער וכרטיסיות ותיק/נוער [בתמונה]. המשותף לכל הכרטיסיות הוא הנחה של 50 אחוזים מן המחיר המקורי. לנהגים עצמם יש אינטרס למכור כרטיסיות יותר מאשר כרטיסים, בשל הסיבה שעליהן הם מתוגמלים באחוזים. אזרח ותיק יכול לקנות כרטיסיית ותיק עם הצגת תעודת אזרח ותיק.
מבדיקת Nfc עולה, כי נהגים רבים בחברה שאוזלים להם כרטיסיות המיועדות לוותיקים, מוכרים להם כרטיסיות המיועדות לבני נוער ובכך מותירים אותם ללא כיסוי ביטוחי. מכירת אותן כרטיסיות נעשית לעיתים ביוזמת הנהגים ולעיתים בעקבות לחץ מצד הנוסעים עצמם, שאינם מוכנים לקבל את העובדה שהכרטיסיות אזלו ושיצטרכו לשלם מחיר של כרטיס בודד, שבהתאם לחלקו היחסי, עולה יותר ממחיר ניקוב אחד בכרטיסיה.
חומרת העניין גוברת לאור העובדה, שציבור הוותיקים מועד לעיתים קרובות למעידות, בפרט בעת נסיעות באוטובוס ועצירות פתאומיות. מבחינת נסיעה באוטובוסי דן ניתן לנסוע בכרטיסיות מעין אלו.
הכל קביל וכשר עד לרגע שבו קורה, חלילה, אסון. כך למשל, יכול להיווצר מצב בו גברת מבוגרת - שהציגה כרטיס אזרח ותיק וקיבלה תמורתו כרטיסיית נוער, נפלה מטלטלת הנסיעה ונפצעה - תמצא את עצמה חסרת אונים כאשר חברת הביטוח מצידה לא תסכים להכיר בפגיעה ולשלם לה פיצוי כנדרש, רק משום שקנתה כרטיסייה שלא נועדה עבורה.
טוב לכרטיסן, רע לביטוח
נציין, כי בכוחו של מבקר הכרטיסים לשלול באופן זמני כרטיסיה של נוסע, אם זו אינה עונה להגדרות. כך למשל, יכול מבקר לשלול מנוסע בגיר שקנה כרטיסיית קטין שנועדה לבני 18 ומטה כרטיסיה, ולמסור לו תמורתה פתק שעל הנוסע לסור עימו אל משרדי דן, לשלם את ההפרש ולקל כרטיסיה מתאימה.
למרות הכל, בוחרת דן להנחות את מבקרי הכרטיסים להימנע מהחרמת כרטיסים, מאחר שבעקבות נקיטת צעד חריף שכזה עלולים לקוחות מסוימים שלא יהיו מרוצים לבחור שלא לנסוע בפעם הבאה בדן, אלא באגד, ברכבת או במונית.
מדן נמסר בתגובה, כי לחברה לא מוכרת הבעיה הביטוחית שבמכירת כרטיסיות נוער לאזרחים ותיקים: "אין כל חשש שלאדם מבוגר שרכש מהנהג כרטיסיית נוער במקום כרטיסיה של אזרח ותיק אין כיסוי. אם אכן יש פנייה אישית בנושא - נשמח מאוד להחליף את הכרטיסיה ולטפל בנושא", לשון התגובה.

תאריך:  11/02/2006   |   עודכן:  11/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
נרשמה עליה ניכרת בדיווח על מצוקה נפשית בשנה האחרונה    8% מהאוכלוסיה ויתרו על טיפול רפואי    ירידה במספר האנשים המרוצים משירותי קופת החולים
עומר שיקלר
מאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב כשהיא סובלת מדלקת ריאות    בשבת הועברה ליחידה לטיפול נמרץ    בלילה הוגדר מצבה כ"קשה מאוד"
שלומי דיאז
צעירים פלשתינים מחו על הקריקטורות שפורסמו בדנמרק    שרפו דגלים    המשטרה פיזרה אותם ברימוני הלם    קריאות הסתה בכלא מגידו    מחבל בן 17 תקף סוהרים בכלא השרון
שלומי דיאז
שתי התאונות עקב סטיה מנתיב נסיעה ונהיגה במהירות גבוהה    בתל נסע צעיר לאחור בטעות ונכנס לתוך פאב    מתה מפצעיה צעירה שנפצעה אתמול בתאונה
רונה דייויס ומערכת טלספורט
גברו בצורה חלקה 0:3 (3:6, 2:6, 4:6) על הצמד הסרבי בוזוליאץ' וטיפסרביץ'    סרביה מובילה כסיום שלושה משחקים ויומיים של תחרות 1:2
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il