X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סבא"א הסירה את מתקני המעקב באירן זאת בעקבות דרישה של אירן לאחר ההחלטה לדווח על תוכנית הגרעין שלה למועצת הביטחון של האו"ם
▪  ▪  ▪

הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית (סבא"א) הסירה את המנעולים ומצלמות המעקב ממתקני הגרעין האירנים, על-פי דרישת אירן, וכעת נותרה עם אמצעים מינימלים לפקח על הנעשה במדינה, אשר הודיעה בסוף השבוע, כי תשקול לבטל את מחויבותה לאמנת הגרעין. על כך מסרו דיפלומטים לסוכנויות הידיעות.
אירן הודיעה על החלטתה בעקבות העברת הטיפול בגרעין למועצת הביטחון של האו"ם. ברשות פקחי האו"ם נותרו עדיין כמה אמצעי פיקוח בנתנז ובאיספהאן, אך לא מספיק על-מנת לדעת, האם אירן אכן מייצרת נשק גרעיני.
לפני כשבוע שלחה אירן מכתב ובו דרשה להסיר בתוך שבוע ימים את כל המצלמות ואמצעי הפיקוח והניטור שהוצבו במתקניה הגרעיניים. במכתב ששלח סגן נשיא הוועדה לאנרגיה אטומית של אירן הוא הודיע, כי ארצו מפסיקה לאלתר כל שיתוף פעולה עם סבא"א מעבר לתנאים המינימליים שלהם היא מחוייבת על-פי האמנה לאי-הפצה. לפיכך דרשה אירן מפקחי הסוכנות להיות נוכחים בעת פירוק מצלמות הפיקוח, או לפרק אותן בעצמם.
תוכנית תקיפה
בסנדיי טלגרף הבריטי דווח הבוקר (א'), כי בפנטגון מגבשים תוכנית לתקיפה של מתקני הגרעין באירן, כולל הפצצות מן האוויר ושיגור טילים מצוללות, במקרה שלא יימצא פתרון אחר לבלום את התוכנית של טהרן. בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית כבר החלו בעבודת זיהוי המטרות, הערכת הנשק והלוגיסטיקה הדרושה למבצע צבאי שכזה. על-פי הדיווח בעיתון, התוכניות יובאו לאישורו של שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד.
"מדובר במשהו גדול יותר מסתם תוכניות צבאיות רגילות", אמר יועץ בכיר שעובד בפנטגון. "התוכנית החלה לתפוס תאוצה רבה יותר בחודשים האחרונים". ככל הנראה, התקיפה מהאוויר תיעשה באמצעות מפציצי B-52.
הסנטור ג'ון מק'קיין, מי שנחשב ליורשו של בוש, תומך באופציה צבאית כמוצא אחרון: "יש רק דבר אחד גרוע יותר מהתערבות צבאית של ארצות הברית וזה שאירן תצליח להשיג נשק גרעיני". הסנטור הדמוקרט ג'וזף ליברמן אומר שבוש ייאלץ לקבל החלטה בנושא בשנתיים הקרובות שכן "הוא לא ירצה לעזוב את התפקיד כאחד שהותיר את אירן עם נשק גרעיני בידיה".
אירן מאיימת, כי ברגע שתועבר התוכנית לדיון במועצת הביטחון של האו"ם - היא תממש את הבטחתה ותחל בפעילות העשרת האורניום בהיקף מלא. אירן עדיין טוענת, כי מטרתה היא לייצר דלק גרעיני ולכן לא חלה עליה מניעה חוקית מלהמשיך בפעילות זו, כשבמערב, כידוע, חוששים כי למעשה פועלת אירן לפיתוח נשק גרעיני.
אירן ורוסיה צפויות לדון בשבוע הבא בהצעה הרוסית להעשיר אורניום בשטח רוסיה ולהעבירו לאירן. הנשיא האירני רמז כי ההצעה אינה ברת ביצוע. לדבריו, המערב מנע מארצו חלקי חילוף למטוסי נוסעים במשך 27 שנים ולפיכך אין סיבה לאירנים להאמין כי הדלק הגרעיני יגיע בסופו של דבר לידי המדינה.
בתוך כך דווח, כי צוות חדש של פקחים הגיע אמש (שבת) לאירן לקראת סיום הדוח על הפעילות הגרעינית באירן, אשר יוגש לסבא"א ב-6 במרס.
בדיילי טלגרף דווח, כי אירן תכננה מנהרות תת-קרקעיות חלק מתוכנית הגרעין הסודית שלה. התוכניות, שאותן חקרו גורמי מודיעין אמריקנים ובריטים על-פי שרטוטים שנמצאו, הן עדות חדשה לכך שטהרן אכן מבצעת תוכנית גרעין סודית. מדובר בשרטוטים מתוחכמים של מנהרות באורך כ-400 מטרים אשר פורסמו תחילה בוושינגטון פוסט בשבוע שעבר.

תאריך:  12/02/2006   |   עודכן:  12/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ראש התנועה האיסלאמית ראיד סלאח מתייצב בגלוי לימין תנועת החמאס    קורא לקהילה הבינ"ל להכיר בחמאס אשר תגשים החלום הפלשתיני לשיבת הפליטים
יפעת גדות
קיימת דאגה מאחר ותרופות לטיפול ב-ADHD הן אמפטמינים הידועים כמעלים את לחץ הדם, אירוע המבשר לעיתים קרובות על בעיות חמורות של הלב    "שהידיים ירעדו כשהן רושמות תרופות כאלו", דברי אחד המומחים
עידן יוסף
"הרמת יד על שוטר מותרת, בית המשפט העליון הוא קשר בוגדים ומדינת ישראל אינה חוקית מבחינה הלכתית" - כך נכתב בחוות דעת הלכתית מטעם בית הדין לענייני עם ומדינה של הסנהדרין לתושבי עמונה ותומכיהם
שלומי דיאז
אושפזה ללא הכרה בבית החולים בני ציון    המשטרה מחפשת אחרי מספר צעירים שנראו עימה    יתכן והשתתפה במסיבת אסיד
שלומי דיאז
ההערכה: הכדור נפלט במהלך ניקוי הנשק    המשטרה: אין חשד לפלילים    מקרה שני השבוע בארץ ושלישי בחודש האחרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il