X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מדוח של נציב זכויות האדם באירופה שדלף לעיתון צרפתי ויפורסם במלואו בשבוע הבא על-פי הדוח, המשטרה הצרפתית פועלת "מתוך הנחה שהיא פטורה מעונש"
▪  ▪  ▪

צרפת אינה שומרת על זכויות האדם והמשטרה הצרפתית פועלת "מתוך הנחה שהיא פטורה מעונש". כך עולה מדוח המועצה האירופית, הגוף האמון על נושא זכויות האדם באיחוד, אשר צפוי להתפרסם בשבוע הבא.
הדוח יפורסם כחודש לאחר המהומות שהציפו את צרפת והוא נותן כ-50 המלצות כיצד לשפר את המצב במדינה. נציב זכויות האדם באירופה, אלברו גיל רובלס, אמר כי ישנו "פער מתרחב בין נוסח החוק ליישומו בפועל". בין יתר ההמלצות קוראים מחברי הדוח לייעל את הסיוע המשפטי לעצורים; להפריד בין אסירים מורשעים לבין אנשים הממתינים למשפטם בבתי הכלא; ולקצר את הזמן המירבי המוגדר בחוק להחזקת אסיר בבידוד (45 ימים).
ממצאי הדוח מבוססים על ביקורת שערך בספטמבר גיל-רובלס בשבעה בתי כלא ובחמישה מקופי משטרה בצרפת. לדבריו, לצרפת יש מערכת חוקים שלמה יחסית, המציעה "רמה גבוהה של הגנה על זכויות אדם", אך "לא תמיד מאפשרת לעצמה להביא זאת לידי יישום". הוא מצא, שבתי הכלא בצרפת דחוסים ומטונפים, תאי המעצר בתחנות המשטרה נמצאים במצב איום והמערכת המשפטית איטית מדי.
פרטי הדוח דלפו לעיתון הצרפתי 'לה-פריזיאן' (Le Parisien) ואושרו על-ידי רובלס. זה האחרון ביקר את היחס לקטינים בבתי הכלא בצרפת והזהיר, ש"הקשחת מדיניות ההגירה כרוכה בסיכון שזכויות מבקשי המקלט האמיתיים יופרו". בנוסף, טוען רובלס, המערכת הגיבה בחולשה לפשעים גזעניים ואנטישמיים. הוא קרא לצרפת להיאבק בכל צורות האלימות המשטרתית.
"מה שנראה לי חשוב ביותר הוא שמערכת הענישה היא לא מערכת של נקמה אלא מערכת צדק, שתפקידה להעניש פושעים ולאחר מכן להתיר להם להשתלב מחדש בחברה", אמר חיל-רובלס, "במצב הקיים כיום בצרפת, הדבר בלתי-אפשרי".

תאריך:  12/02/2006   |   עודכן:  12/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
הנגבי: ישראל לא צריכה לגרום למשבר דיפלומטי עם רוסיה    הממשלה שומעת סקירה ביטחונית מהשר מופז ומהשרה לבני בעקבות נסיעתה לארה"ב
שלומי דיאז
נכבדי דת פנו לצבא ולמשטרה בגלל כתובות נאצה נגד הנביא מוחמד    אנשי המינהל האזרחי מחקו אותן    החשד: גורמי ימין עומדים מאחורי המעשה
שי פאוזנר
קורא לשני שינויים: ביטול סעיף "אישור חריג" וביטול אפליה בתעריפי הארנונה בין ענפי המסחר והשירותים, לתעשיה ובתי המלאכה
גלית יצחק
קונטקט פתחה שירות המכונה "חץ של אהבה", המאפשר להפגיש בין זוגות אוהבים שטרם יזמו קשר באופן עצמאי    יוניסל מציעה שירות המאפשר לשלוח כרטיסי ברכה סלולריים בעיצוב אישי
אורון חדי
בית המשפט לענייני משפחה העניק היום לראשונה צווי אימוץ במשפחה לסבית    9 שנים לאחר שבנות הזוג טל ואביטל ירוס-חקק החלו במאבקן, הן הוכרו רשמית על-ידי מדינת ישראל כשתי אמהות לשלושת ילדיהן, שנולדו באמצעות תרומות זרע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il