X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח הוועדה בעניין מנגנוני ערר על קביעת שומות הוגש למנכ"ל משרד המשפטים בדוח מתואר המצב הנוכחי כלא ראוי וזוכה לביקורת רבה מסקנות הוועדה: יש להקים ועדה חיצונית ולקבל החלטות בשקיפות ובמהירות המירבית
▪  ▪  ▪

ביום חמישי האחרון (9.2.2006) הוגש דוח הצוות לבחינת מנגנוני ערר על החלטות השמאי הממשלתי בהשגות על שומות, למנכ"ל משרד המשפטים, אהרן אברמוביץ'. בראשות הצוות עמד מנכ"ל משרד המשפטים לשעבר, עו"ד חיים קלוגמן.
הצוות מונה במטרה לבחון דרכים לשינוי ההליכים לערעור על שומות הנערכות לגבי מקרקעי ישראל, על-ידי אגף שומות מקרקעין ועל-ידי מנהל מקרקעי ישראל או מטעמם. כיום, רשאים הטוענים כנגד שומות אלה, להגיש השגה ראשונה בפני השמאי הממשלתי המחוזי הרלוונטי, והשגה שניה בפני השמאי הממשלתי הראשי או סגנו.
הליך הערעור על שומה - אינו תקין
במצב הקיים, טוענת הוועדה, ישנו ניגוד עניינים מובנה, כאשר השמאי הממשלתי הראשי הוא הגורם הסופי שבפניו ניתן להשיג על החלטת שמאי הכפוף לו. הוועדה מציינת בדוח את פסיקת בית המשפט העליון, אשר קבע כי קיים ניגוד עניינים אצל השמאי הממשלתי הראשי, בעת שהוא דן בהשגות הציבור על חוות דעת השמאים הכפופים לו.
שומת המנהל אינה מזכירה את עיקרי תסקיר השומה על פיו קובעים את שוויו של המקרקעין, והדבר מקשה על התייחסות מקצועית, בשל היעדר נתוני השומה. הכרעה בהשגות לשמאי הממשלתי אינה תהליך הקצוב בזמן, ולעיתים החלטות בנושא מתקבלות לאחר שנים רבות.
המלצות הוועדה
הזכות לתקוף החלטה מנהלית שלדעת האזרח מקפחת אותו, הינה זכות בסיסית, ולכן הובן הצורך להתיר למקבל השומה להשיג על החלטת השמאי הממשלתי. חברי הצוות הסכימו, כי המצב הקיים היום גורר ביקורת קשה, בעיקר בשל מראית העין בה המכריע הסופי במחלוקת הוא השמאי הממשלתי הראשי, שהוא גם המפקח של שמאי המינהל.
הליך ערר אמור להיות מקצועי, מהיר, יעיל ושקוף. על ההליך להתבצע בפני גוף אובייקטיבי שיהיה נטול חסמים של אי אמון, על-מנת למנוע חיכוך מיותר בין האזרח למינהל ובין האזרח והשמאי הממשלתי.
מסקנתה האופרטיבית של הוועדה היתה להקים ועדת השגות סטטוטורית בראשות שופט שלום בדימוס, או עורך דין הכשיר להיות שופט שלום, שבה יהיו חברים השמאי הממשלתי הראשי או סגנו, שמאי פרטי, או אדם בעל השכלה בתחום עסקות נדל"ן. ועדה זו תדון בהשגות השניות על השומות, הנערכות כיום בפני השמאי הממשלתי הראשי.
קביעת הוועדה באה בעקבות ההבנה, כי התהליך הארוך והמסורבל המתנהל כיום, כאשר אזרח רוצה להשיג על החלטת השמאי הממשלתי, חוסם לעיתים חלק מעסקות הקרקעות.
הצוות המליץ, כי ההשגה בפני ועדת ההשגות, שתהיה ועדה ארצית, לא תעכב את ביצוע העיסקה, היא תופעל במשטר של לוח זמנים קצוב על-פי החוק, ועל כן תביא לטיפול מקצועי, מהיר ואחיד בהשגות שיוגשו.
עוד מדגיש הצוות בהמלצותיו, כי יש חשיבות לכך שהשמאי הממשלתי, המשמש כנאמן הציבור ויועץ הממשלה בנושאי שומת מקרקעי המדינה , יהיה חבר בוועדת ההשגות שעיקר עיסוקה במקרקעי המדינה, וכי שינוי בתהליכי ההשגה על שומות, יעוגן בחקיקה.

תאריך:  12/02/2006   |   עודכן:  12/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
השקיעה 2.4 מיליון ש"ח בפרסום למגזר זה בשנה שעברה    מקאן יישר קו וחלק את המקום הראשון עם ת"א-מוסקבה    הסלולר שוב היה הענף החזק במגזר הרוסי
הדר פרבר
במערכת העיתון הדני, שהיה הראשון לפרסם את האיורים, התקבלו איומים על חיי אנשי המערכת
שלומי דיאז
על-פי החשד המעשים נמשכו עשר שנים, מאז היתה בת 5    מדובר בבתה של חברתו    מנהל עסק בהרצליה חשוד בהטרדה מינית של עובדות
גלי גזית, יחסי ציבור
- הושעה מטעם ברילה
שי פאוזנר
ישמש תחילה סגן יו"ר ויחליף את פיני כהן בספטמבר    הסמנכ"ל לאוניד בלחמן מונה למנכ"ל במקום ראלי קוברסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il