X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
פרץ וברוורמן מבטיחים יצירת 400 אלף מקומות עבודה ב- 4 שנים, "לצד מאבק חסר פשרות בעוני. המשך צמיחה של כ- 5% בשנה. הבאת משקיעים לארץ, ושיפור בחלוקת ההכנסות לרמה של תחילת שנות ה- 90"
▪  ▪  ▪

ממשלה בראשות העבודה תחזור למדיניותו של יצחק רבין ז"ל, במרכזה האדם, החינוך, וצמיחה כלכלית לכל שכבות האוכלוסיה. כך אמר היום יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, במסיבת העיתונאים בה חשפו הוא ושר האוצר המיועד שלו, פרופ' אבישי ברוורמן, את תוכניתם הכלכלית - למקרה בו תרכיב העבודה את הממשלה הבאה.
- התוכנית הכלכלית של מפלגת העבודה
בראש הדברים הציגו השניים הצעת תקציב בסדר גודל של תוספת בהיקף של למעלה מ- 68 מיליארד ש"ח על פני 4 שנים. נזכיר, כי תקציב המדינה לשנת 2005 עמד על 264 מיליארד ש"ח.
שלושה ימים לאחר הבטחתו של נתניהו, כי יחסל את העוני ב-3 שנים, הבטיחו היום פרץ וברוורמן יצירת 400 אלף מקומות עבודה בתוך 4 שנים וצמצום האבטלה בחצי ל- 5%. זאת, לדבירהם, "לצד מאבק חסר פשרות בעוני. המשך צמיחה של כ- 5% בשנה. הקמת צוות אגרסיבי להבאת משקיעים לארץ. שיפור בחלוקת ההכנסות לפי מדד הג'יני (בחינת חלוקת האמצעים במשק), עד לרמה של תחילת שנות ה- 90".
פרץ אמר, כי "תקציב ביבי-אולמרט מתבסס על חיזוק האלפיון העליון בהנחה כי הוא זה שיסחב על גבו את שאר החברה. תפיסה זו נכשלה כי היא אינה עומדת במבחן המציאות. היא הביאה לכך שהפערים בין העשירים לעניים - גדלו. המדיניות הכלכלית של ממשלת ביבי-אולמרט פגעה אנושות במעמד הביניים ויצרה פער עצום בין עשירוני ההכנסה. לדבריו, "הורדת המסים שיישמה הממשלה האחרונה, שהתמקדה בעשירון העליון ונקבעה ללא כל ניסיון אמפירי מוכח, תהפוך את ישראל בטווח הארוך למדינת עולם שלישי - מדינה ללא מעמד ביניים".
בנוסף לתקציב זה, ממשלה בראשות מפלגת העבודה תדאג להוסיף תקציב נוסף באמצעות צמיחה של כ- 5%, כלומר, למעלה מ- 50 מיליארד ש"ח על פני 4 שנים. פסקת מתן עדיפות לבניה בהתנחלויות על פני הנגב הגליל וירושלים. קיצוץ משמעותי בתקציב המושקע בשטחים, באזורי התנחלויות מבודדות בלבד ולא בגושי ההתנחלויות, ויישום דוח טליה ששון (הפסקת התמיכה במאחזים בלתי חוקיים) שיצרו כ- 10 מיליארד ש"ח על פני 4 שנים. לצד אלה הם מדברים על התייעלות מתואמת במשרד הביטחון, במסגרת התוכנית עליה שוקד הרמטכ"ל בהיקף של 2 מיליארד ש"ח בשנה. מדובר אם כן, בסדר גודל תוספת לתקציב המדינה של למעלה מ- 68 מיליארד ש"ח על פני 4 שנים.
בסעיף "ההשקעה באדם" כוללים פרץ וברוורמן עליית שכר המינימום המדובר ל- 1,000 דולר לעובד. העלאת שכר המינימום תבוצע בשלוש פעימות. פעימה ראשונה עד ספטמבר 2006, תוספת 500 ש"ח , פעימה שניה ושלישית יושלמו במהלך 2007. תוקם ועדת מומחים שתבחן את ההשלכות לאחר כל פעימה. בסך-הכל הם מדברים על השקעה של 15 מיליארד ש"ח בסעיף זה. השניים מציגים פרק של חלוקת תקציב הוגנת ודאגה לשוק העבודה, בו הם כוללים הוצאה ממשלתית של 10 מיליארד ש"ח שתכלול בין השאר, השתתפות המדינה במעונות, השתתפות המדינה בחינוך החובה בגנים, הפעלת מפעל הזנה, רפורמה בחינוך ותגמול מורים, תוספת תקציב לאוניברסיטאות וביטול הפרטת הלימודים ואת יישום התוכנית "חופשי ללמוד" לסטודנטים.
סעיפים בולטים נוספים הם: החזרת חברות השמת כוח האדם לייעודם המקורי - מציאת תחליף לעובדים זמניים, יישום הדרגתי של פנסיה חובה כנהוג במערב אירופה המגיעה לשכר הממוצע במשק, חיזוק התרבות כערך מרכזי במדינה וכמגשר בין אוכלוסיות בתקצוב של 400 מיליון ש"ח בשנה. ביטול השחיקה בקצבת הזקנה והשאירים, שנעשתה על-ידי הממשלה האחרונה בתקציב של 3.5 מיליארד ש"ח. הם מבטיחים כי כל שנה יועברו 300 מיליון שקלים נוספים לסל התרופות באמצעות מנגנון קבוע של צוות ציבורי ועוד.

תאריך:  12/02/2006   |   עודכן:  12/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
תוכנית הלימודים במכון הטכנולוגי בחולון הינה במסלול תלת שנתי ומעניקה לבוגריה תואר B.A    התוכנית משלבת שלושה תחומים עיקריים: מדיה ותקשוב, טכנולוגיית מידע ומערכות מידע, ועיצוב ופיתוח מולטימדיה אינטראקטיבית
עידן יוסף
לראשונה: משרד התחבורה החל לגייס חרדים למערך התחבורה הציבורית בשכונות החרדיות    יישאו נשק וינסו לאתר מפגעים שהתחפשו לחרדים
שי פאוזנר
כרמל ונצ'רס הינה המשקיע המוביל בסבב הגיוס הנוכחי, ולצידה השתתפו בגיוס קרן הון הסיכון ג'מיני, שהשקיעה בחברה בשלב הסיד, וקבוצת משקיעים פרטיים בראשות בובי לנט, אחד ממייסדיה של ענקית התוכנה, אריבה
שי פאוזנר
יקימו יחד חברה שתשווק בישראל עדשות מגע על-פי מרשם    תקים עבור החברה קו ייצור בקיבוץ שמיר שילטש עדשות בשיטת Free Form
אורון חדי
היועץ המשפטי לממשלה התייצב בצעד נדיר ויוצא דופן בימים אלה לימין האזרח דוד וזנה בתביעה שהגישה נגדו חברת החשמל לישראל    מזוז טוען בתשובה לבית המשפט, כי חברת החשמל עושה שימוש לרעה בהליכי משפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il