לאחר שנים שבהן הוחזקה ההגמוניה בתחום ההגנה על צרכנים בישראל בידי המועצה לצרכנות, מקימה היום (א') המנכ"ל לשעבר של המועצה, גלית אבישי, גוף שיתחרה בה. מדובר למעשה בארגון ללא מטרות רווח, שיפעל על-פי העקרון של הפצת מידע צרכני לציבור. הגוף החדש יקרא "אמון הציבור".
אבישי, שעזבה את המועצה לצרכנות בטריקת דלת, מסרה, כי "אמון הציבור" מחתים חברות גדולות במשק על אמנה צרכנית, הכוללת שורה של עקרונות וכללים צרכניים, להם הם מתחייבים. האמנה כוללת הסדרה של נושאי רכישה ומתן שירות כמו עמידה בדרישות החוק, הוגנות בפרסום, הגנה על על פרטיות, טיפול הוגן בתלונות ועוד. חתימה על האמנה מאפשרת ל"אמון הציבור" לחקור בקרבי החברות שחתמו עליה - תמורת תו תקן כמקובל בתחום זה.
נציין, כי בשנות ה-90 פעל בישראל גוף דומה בשם אובייקטיבי, שהופעל כגוף עסקי, שטען כי קם ללא מטרת רווח על-ידי בעליו, עדי ז'ורבין. עם הזמן, התברר, כי ז'ורבין הואשם על-ידי בעלי חברות גדולות וקטנות במשק כי לחץ עליהם לשלם לו עבור השתתפות בסקרים שבהם דרג הירחון שלו את ביצועי המתחרות בשוק. בכמה מהתביעות הפסיד ז'ורבין, ובית המשפט קבע, כי הוא השתמש בכלים בלתי חוקיים לשם גריפת רווח. ז'ורבין סגר את אובייקטיבי ובמהלך השנים האחרונות התקשה במשימה של טיהור שמו.
"אמון הציבור" תפעל מהכיוון השני, כלומר לא רק תבדוק עסקים, אלא תפעל על-פי תלונות הציבור שיופנו אליה בדומה ל"מועצה לצרכנות". הגוף החדש עשוי להפוך למוביל בתחום, מאחר והוא נכנס עתה לוואקום שבו פועלת "המועצה לצרכנות" כבר שנה ללא מנכ"ל ובהיקף מוגבל מאוד.
כתובת "אמון הציבור" באינטרנט היא:
www.emun.org.