X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הישיבה במעמד נשיא המדינה תדון הצעת חוקה למדינת ישראל ח"כ אורנה אנג'ל מהעבודה תצהיר אמונים ועדת החוקה תדון בהטלת אגרות נוספות בבתי משפט
▪  ▪  ▪

הכנסת חוגגת היום (ב', 13.2.06), ביום חג האילנות - ט"ו בשבט, את יום הולדתה ה- 57. בישיבת פגרה מיוחדת שתיערך, במעמד נשיא המדינה, משה קצב, ורעייתו, יידונו מסקנות דוח ועדת החוקה, חוק ומשפט בעניין הצעת חוקה למדינת ישראל.
הדיון מתקיים לאחר שוועדת החוקה חוק ומשפט, בראשה ח"כ מיכאל איתן, שקדה במשך כשנתיים וגיבשה הצעות להחלת חוקה בישראל. גם המכון הישראלי לדמוקרטיה גיבש הצעה לחוקה, בתיאום ובשיתוף עם ועדת החוקה. בראש הפרויקט הענק, מטעם המכון הישראלית לדמוקרטיה, עומד נשיא בית המשפט העליון (לשעבר), השופט (בדימ.) מאיר שמגר.
סוגיית חוקה לישראל מעוררת כידוע ויכוח נוקב בין כותלי הכנסת ומחוצה לה. המפלגות הדתיות מתנגדות בתוקף להחלת חוקה, בשל זאת שאחד מעיקריה הוא הפרדת ענייני דת ומדינה. ח"כ שאול יהלום הודיע הבוקר כי מפלגתו תתנגד. ח"כ איתן קבל על כך שיהלום לא השתתף באף אחד מהדיונים שהתקיימו במשך כשנתיים (כ- 58 דיונים), ועתה הוא מתנגד להצעה שהוא אינו יודע את תוכנה.
בראיון מיוחד לערוץ הכנסת (99) שחלקים ממנו הובאו אתמול, מזהיר שמגר, כי "אי חקיקת חוקה גורמת לישראל נזק תדמיתי בעולם. נשארנו המדינה האחרונה בעולם שאין לה חוקה".
שמגר קורא לכנסת להניע את הגלגלים להשלמת חקיקת החוקה, לאחר שעד כה "חברי הכנסת לא קיבלו את הרעיון של חוקת על שתקבע נורמות לחקיקה הרגילה". הוא גם מביע תמיכה בהבאת החוקה לאישור הציבור במשאל עם: "צריך לעשות אקט מאוד בולט, חגיגי ומרשים, המשתף את העם ביצירה ונותן לו תחושה שהוא היה שותף לחקיקת חוקה, וכי הנורמות שנקבעו בחוקה אינן הכתבה של גורם חיצוני".
בדיון היום בכנסת ישאו דברים: יושב-ראש הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין; יושב-ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ מיכאל איתן; ממלא-מקום ראש הממשלה, ח"כ אהוד אולמרט; יושב-ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו.
במהלך ישיבת המליאה תצהיר אמונים אורנה אנג'ל, שהינה חברת הכנסת החדשה מטעם מפלגת 'העבודה'. אנג'ל באה במקום סופה לנדבר, שפרשה אחרי שנכנסה לכנסת לפני כמה שבועות במקום אברהם (בייגה) שוחט שפרש מהכנסת.
כינוסים, גם בוועדות
ועדת הכנסת התכנסה היום ואישרה ברוב של 10 תומכים, הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האירועים האלימים בפינוי עמונה. הוועדה תחקור את הליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני בפרשה.
ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס גם היא היום ותדון, בין השאר, בשיבוץ פרסומות ואזכורים מסחריים בשידורי רדיו. לדיון זומנו נציגי משרד התקשורת, משרד המשפטים, משרד האוצר, משרד הביטחון – גל"צ, מועצת הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, התאחדות תחנות הרדיו האזורי, תחנות רדיו ורשות השידור.
נושא נוסף שעל סדר יומה של הוועדה הוא התקנות להסדרת הפיקוח על כלבים (יבוא והחזקה של כלבים מסוכנים). אל הדיון הוזמנו נציגים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד הפנים, משרד הבריאות, מרכז השלטון המקומי, הסתדרות הרופאים הוטרינרים, ארגון הרופאים הוטרינרים ברשויות המקומיות, ארגון הרופאים הווטרינרים הפרטיים וההתאחדות הישראלית לכלבנות.
ועדת החוקה חוק ומשפט מתכנסת הבוקר כדי לדון בהטלת אגרות חדשות על הליכים אזרחיים-משפטיים. המדובר בהטלת מעמסה כספית של כאלף ש"ח לפחות על תביעות "רגילות", דבר שעלול, לטענת חברי כנסת, להכביד על תובעים המתקשים בלאו-הכי לממש את זכותם בבתי משפט.

תאריך:  13/02/2006   |   עודכן:  13/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סקר בינלאומי מצא כי הצרפתים הם אלו שנהנים יותר מאחרים מחיי המין    נשים מתלוננות על חוסר רומנטיקה
ענבל אביב
הכרעת הדין הוקראה במשך יותר משעה    השופטים קובעים: "בלומנטל מסתתרת מאחורי החומה הבצורה של זכות השתיקה"    התביעה מבקשת לשלוח את בלומנטל לכלא
יפעת גדות
חוקרים גילו כי בתרבית מעבדה, חומצות שומן אומגה 6 האיצו את גדילתם של תאי סרטן
יפעת גדות
בשלושה אזורים בדרום איטליה נתגלו עופות נגועים    הפחד מתגבר במדינה    שר הבריאות מנסה להרגיע
אורון חדי
בפסק דין עקרוני התווה השופט מישאל חשין את מדיניות הענישה כלפי אזרחים ישראלים המלינים ומסיעים שב"חים    "הלכת חטיב" שהתקבלה בבית המשפט העליון אינה מחייבת עונש מאסר בפועל    בתי המשפט לא מחויבים לגזור עונשי מינימום וכל מקרה יישקל לגופו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il