X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענים: יהדות התורה בגדה בנו כוחם האלקטורלי מוערך בכקרוב למנדט חשש בציבור החרדי מקבלת ארבעה מנדטים בלבד בשס מרוצים, בעלז שוקלים כעת לתמוך בהם
▪  ▪  ▪

החרדים עדיין מנסים לעכל את מה שאירע בסוף השבוע שעבר בוועדת הבחירות המרכזית. אחרי שאף צד לא הסכים לוותר, נותרו חסידי בעלז ללא נציג בכנסת הבאה. הרב ישראל אייכלר, המפסיד הגדול, שומר מאז על קו מאופק, אך שאר החסידים הזועמים אומרים בפירוש: ננקום במפלגת יהדות התורה על מה שעוללה לנו.
בשעות שנותרו עד המועד האחרון להגשת הרשימות ביום חמישי, עוד חשבו הצדדים כי הפשרה תגיע. העניין הרי הפך כבר למסורת. החרדים תמיד מתווכחים, עד הרגע האחרון. איש לא תיאר לעצמו כי הפעם הדברים יסתיימו באופן שונה לחלוטין.
כך התגלגלו העניינים: תחילה נחתם הסכם האיחוד בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל'. על-פי ההסכם, במידה שתקבל הרשימה חמישה מנדטים, יהיו בה שלושה נציגים מ'אגודה' ושניים מ'דגל'. במידה שהרשימה תקבל שישה מנדטים, יהיו בה ארבעה מ'אגודה' ושניים מ'דגל' בשלב הראשון, ואילו כעבור שנתיים, יתפטר איש 'אגודה' מהכנסת, ובמקומו ייכנס איש 'דגל'.
השאלה היתה, מי מאגודת ישראל אמור לפרוש כעבור שנתיים. בחסידות בעלז טענו כי הפעם תורו של הרב מאיר פרוש לפרוש. הם עצמם פרשו כבר פעמיים בשתי הכנסות האחרונות. פרוש השיב, כי אין לו בעיה לפרוש במידה והסיעה תקבל חמישה מנדטים, כדי להכניס את אייכלר במקומו, אך אינו מתכוון לפרוש, אם תקבל הסיעה שישה מנדטים, כי אז יכנס איש דגל התורה במקומו. בסופו של דבר, העדיף הרב אייכלר שלא לחתום, ונשאר בחוץ, בהוראת האדמו"ר כמובן.
לא רק הרוחות בבעלז סוערות, אלא בציבור החרדי כולו. שם עדיין מנסים לעכל את מה שקרה. החשש לקבל ארבעה מנדטים בלבד, הפך ממשי.
גורם פוליטי בכיר מהמחנה החרדי מסביר כי "הכעס של הציבור הוא משולש: ראשית, כי ההסכם שנחתם עם דגל התורה, הוא הסכם מביש עבורם. הרב אלישיב, מנהיג הזרם, אף אמר זאת בעצמו. הליטאים הזועמים יכולים פשוט להחרים את הבחירות האלה. שנית, חסידי בעלז כועסים. ייתכן שכוחם האלקטורלי מגיע כמעט למנדט שלם. שלישית, הציבור הכללי כועס, על כך שבמקום אייכלר, נכנס לרשימה נציג נוסף של חסידות גור, בנוסף ליו"ר הרשימה יעקב ליצמן. מה, האם אין עוד עשרות חסידויות שיכלו לקבל נציג?".
בבעלז הרוחות סוערות. "אנחנו עם יהדות התורה גמרנו", אומר גורם בחסידות, "הם נתנו לנו סטירת לחי, ואין שום סיכוי שנתמוך בהם". לדברי הגורם, אפילו אם תצא הוראה מפורשת של האדמו"ר להצביע ג', הציבור פשוט יצביע ברגליים. "כעת אנחנו בודקים את האפשרות להביע תמיכה בשס", הוא אומר, "אבל זה תלוי מה הם יציעו לנו. בכל מקרה, תהיה קריאה של האדמו"ר להצביע לשס, רק אם הם יציעו הצעה משמעותית, אחרת הוא רק ירמוז. בעניין ההצבעה ל-ג', אפילו אם האדמו"ר יקרא להצביע להם, לא נלך. לא נצביע שס, אבל גם לא ג'. צריך להבין כי הם השפילו את האדמו"ר, ואפילו אם הוא עצמו מוחל על כבודו, אין כבודו מחול".
מקורביו של אייכלר אומרים, כי למרות הזעזוע במחנה, הוא עצמו דווקא רגוע. "עכשיו כשהוא לא מופיע באף רשימה לכנסת", אומר מקורב "הוא יוכל לעשות את מה שהוא באמת אוהב, וזה לחזור לעסוק בתקשורת".

תאריך:  13/02/2006   |   עודכן:  13/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
איגוד המפרסמים מסביר את הבכירה, בכך שמדובר ברשת הקמעונאית בעלת קצב הגידול הגבוה ביותר מכל רשתות הקמעונאות בשנתיים האחרונות
מירב לוי
למקום השני הגיעה שרת החינוך היוצאת לימור לבנת    במקום השלישי - אלי ישי    רוב הציבור סבור כי מערכת החינוך אינה מתפקדת כראוי    מחר ישתתפו המועמדים לתפקיד שר החינוך בכנס שדרות
שי פאוזנר
מונה לנהל את התחום לאחר 5 שנים בהן ניהל את קופות הגמל    דוד שמש ינהל את תחום הגמל במקומו    מולי חסיד ינהל את הייעוץ לפנסיה    מינויים גם בחו"ל
מירב לוי
אחראית על ניהול מוקד ההזמנות הטלפוני של האתר ועל ניהול הקשרים המסחריים עם חברות התעופה וספקי התיירות השונים
גלית יצחק
המתנות של הגברים הישראלים אינן נועזות כלל - המתנה המועדפת עליהם היא פרחים ואחריה בושם    אחוז קטן מהגברים מעדיפים לתת לבת הזוג לבנים סקסיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il