X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
דוחה את השיחות עם רוסיה דובר הנשיא האירני אמר כי הדחייה היא בעקבות "מצב חדש", כשהוא מתייחס לעובדה שרוסיה תמכה בדיווח הגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם
▪  ▪  ▪

אירן חידשה חלק מפעילות העשרת האורניום במפעל בנתנז - כך מסרו מקורות דיפלומטיים.
העשרת אורניום ברמה נמוכה נועדה להפיק דלק גרעיני שנועד לכורים גרעיניים לייצור חשמל. ואולם, אורניום המועשר לדרגה גבוהה (צבאית) יכול לשמש לייצור חומר בקיע לפצצות אטום.
אירן הודיעה היום (ב') כי היא דוחה את המשא-ומתן עם רוסיה למועד לא ידוע. כזכור, תכננו השתיים לדון בהצעתה של רוסיה כי אירן תעשיר את האורניום שברשותה על אדמת רוסיה. אירן טרם קיבלה את ההצעה, אך רמזה כי תשקול בחיוב להעשיר חלק מהאורניום ברוסיה.
השיחות היו צפויות להתקיים ביום חמישי, אך כאמור נדחו בעקבות "מצב חדש", כך אמר דובר הנשיא האירני כשהוא מתייחס להחלטת סבא"א בחודש שעבר, לדווח על הגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם. אירן מוחאת בתוקף על ההחלטה שבה תמכה גם רוסיה, שעד אז נחשבה לבת-בריתה של אירן.
אירן הבטיחה תגובה חריפה ללחץ הדיפלומטי שהפעילו עליה חברות מועצת הביטחון, שתמכו בהחלטת סבא"א. מיד לאחר ההחלטה היא הודיעה שתפסיק למלא אחר הוראות "הפרוטוקול הנוסף" של האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני - מסמך שאיפשר לפקחי האו"ם לבצע ביקורות פתע במתקנים האירנים.
בשבוע שעבר אף הודיעה, כי תמנע מפקחי האו"ם גישה למתקניה, ותצמצם את שיתוף הפעולה שלה עם סבא"א למינימום שלו היא מחוייבת. במקביל הורתה אירן לסבא"א לפרק ממתקני העשרת האורניום שלה את כל אמצעי הניטור, החותמות והמצלמות, שהוצבו כדי לוודא שהיא אכן מקפיאה את הפעילות באותם אתרים.
זאת ועוד, בצעד מתריס הודיע נשיא אירן בסוף השבוע, כי ארצו תשקול את המשך מחויבותה לאמנה לאי-הפצת נשק גרעיני (NPT), אם היא תחוש שאוייבותיה מנצלות זאת כדי להפעיל עליה לחץ בלתי הוגן. עם זאת, הרגיעו מאוחר יותר גורמים אירנים רשמיים, אין בכוונת אירן לפרוש מהאמנה לפי שעה, כל עוד לא התקיים בפועל הדיון במועצת הביטחון בעניינה.
הממשלה הרוסית הציעה כאמור, כי אירן תעביר את פעילות העשרת האורניום לאדמתה, כך יוכלו לפקח כי אכן מדובר בהעשרה למטרות אזרחיות בלבד. על-פי התוכנית, תעשיר רוסיה רמה מתאימה לדלק גרעיני ותחזיר אותו לאירן. מומחים אומרים, כי ככל הנראה לא יימשך המשבר עם רוסיה זמן רב, זאת בעיקר בשל העובדה שרוסיה בעלת אינטרסים כלכליים רחבים במדינה. בין השאר, בונה רוסיה עבור אירן כור מים קלים להפקת חשמל בבושהר.

תאריך:  13/02/2006   |   עודכן:  13/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
קבוצת תמרס של זבלודוביץ' רכשה חצי מאחזקות אבשלום נוריאל בכנפיים    יוכל לסייע לאל על בפעילות האירופית
יפעת גדות
מעתה, האבא לא יורשה יותר לשבת בשקט ולקרוא את העיתון כשהילד שלו מתנדנד על הסולמות, הוא יהיה חייב לטפס גם כן על המתקנים    הגרמנים נהנים הכי הרבה ממשחק של כמה דורות יחד, הצרפתים העדיפו לפקח על הילדים
גלית יצחק
2,597,084 בני אדם נסעו ברכבת ישראל במהלך חודש ינואר    בקו תל אביב-חיפה נרשם גידול של 16% לעומת אשתקד    בקו אשקלון-תל אביב נרשם גידול של 29%
אלעזר לוין
אוסיף-אביב: בנית החניון החדש של בית החולים איכילוב לא תפגע בחניון ויצמן
שי פאוזנר
תשקיע בפרויקט כחצי מיליון ש"ח    הופעות ממותגות של פאבלו רוזנברג ודודי לוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il