X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העיתון האירני הסיר את הקריקטורות בנושא השואה והתנצל הפגנות אלימות של סטודנטים בפקיסטן, במצרים ובחברון
▪  ▪  ▪

הקריקטוריסט האוסטרלי, שהשתתף לכאורה בתחרות האיורים בנושא השואה של העיתון האירני Hamshahri, מכחיש דיווח על-פיו הגיש את מועמדותו לתחרות אמש (13.2.06). לטענתו, הדבר לא היה ולא נברא. זאת ועוד, לדבריו נדהם לגלות, כי לא זו בלבד שהעיתון השתמש בשמו בפרסום שתי קריקטורות בנושא השואה, אלא גם ציטט דברים שאמר לכאורה, בשעה שהוא בעצמו כלל לא יצר קשר עם העיתון.
על-פי הדיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית, פרסם העיתון האירני דברים אותם ייחס לקריקטוריסט האוסטרלי: "כתצוגה של סולידריות עם העולם המוסלמי, ותרגול חופש הביטוי, אני רוצה להגיש קריקטורות בנושא השואה", כך נכתב. האתר פתח בתחרות בשיתוף עם העיתון הנמכר ביותר באירן, Hamshahri ועורר ביקורת קשה מצד ארה"ב וגרמניה במיוחד.
הקריקטוריסט, מייקל ליוניג, אמר כי קיבל כמה פניות בדוא"ל אנונימי לאחרונה, אך לא ידעהאם שני המקרים קשורים זה לזה. "קיבלתי כמה מיילים לאחרונה, אנונימיים, המקניטים אותי על שנרשמתי לתחרות הזאת". לדבריו, העיתון האירני משך את הקריקטורות לאחר שיצר קשר עם העורכים. עוד אמר כי הם הצטערו על הדברים ו"הסירו את הקריקטורות מייד ללא נקיפות מצפון".
מנהל התחרות ועורך העיתון האירני אשר עורך את תחרות האיורים, דווד קוזמי, אמר, עם פרסום התחרות, כי "אנו מצפים שהעיתונים שפרסמו את הקריקטורות של מוחמד יפיקו גם קריקטורות שייבחרו בזמן התחרות שלנו", אמר. "גם קריקטוריסטים ישראלים יכולים לשלוח את עבודותיהם".
התפתחויות נוספות בפרשה - משטרת פקיסטן ירתה גז מדמיע לעבר כ-3,000 סטודנטים שהפגינו נגד פרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד בצפון-מערב פשאוואר. 16 בני אדם נעצרו באירוע. הסטודנטים ניפצו שלטי פרסום של חברת תקשורת נורבגית, Telenor, וקראו קריאות "מוות לאמריקה" ו"אלוהים גדול".
באיסלמבאד אמר הנשיא פרבז מושארף, כי העיתונים שפרסמו את הקריקטורות התעלמו מההשלכות שיש לדברים על השלום וההרמוניה בעולם. "איני מבין כיצד אדם מתורבת יכול לקחת את נושא חופש העיתונות, כדי לפגוע ברגשות של אוכלוסיה כה גדולה בעולם", אמר לעיתונאים.
אמש אמר מתאם מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, חבייר סולאנה, לארגון איסלאמי בג'דה, סעודיה, כי פרסום הקריקטורות לא נועד לפגוע במוסלמים.
במקביל, נערכו באוניברסיטת אל-אזהאר בקהיר שבמצרים הפגנות מחאה נגד פרסום הקריקטורות שבהן השתתפו אלפי סטודנטים. מאות סטודנטים פלשתינים מחו בחברון גם כן וצעקו "מוות ליהודים ולדנמרק".

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פרץ וכבל זימנו לדיון גם את 40 המועמדים ברשימת העבודה    אושר תקציב גרעוני נוסף בסך 10 מיליון ש"ח    ח"כ פינס הביע התנגדות מחשש להסתבכות פלילית
עידן יוסף
המלחמה על עמונה לא הסתיימה    היא הייתה רק יריית הפתיחה במאבק שמנהל ציבור הכיפות הסרוגות על דעת הקהל, מאבק שקצת הומור לא יזיק לו
שלומי דיאז
כך הודיע מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב    ההסבר הרשמי: רה-ארגון ביחידות וחיזוק המרחבים    גורם משטרה: הפירוק רק בגלל הבלגן ששרר שם והאינטריגות הפנימיות ובטח בגלל מחדלי חקירת פריניאן
אור אריה
מאמן מכבי ת"א התייחס להגרלה שזימנה לקבוצתו משחקים נגד קלימאמיו בולוניה, ריאל מדריד ואולקר    שארפ: אסור להקל ראש באף קבוצה    מאמן ריאל: נצטרך להיות במיטבנו כדי לעלות לשלב הבא
אסף גדות
סקר שערכה חברת ImLogic מראה כי ישנה עלייה חדה במתקפות הווירוסים ואחרות על רשתות המסרים המידיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il