X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר היום המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' צבי זוסמן המבקש להפריח טענה לפיה, העלאת הקצבאות מגדילה את מספר הלידות אלי ישי: ישראל מהגרועות בנושא רווחת ילדים"
▪  ▪  ▪

"קיצוץ קצבאות הילדים השאיר יותר ילדים מתחת לקו העוני. שיעור העוני בקרב הילדים מתמקד דווקא במשפחות עובדים. קיצוץ קצבאות הילדים לא הוציא את מקבליהן לשוק העבודה". כך טוען המשנה לנגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' צבי זוסמן, במסגרת כנס באר שבע לשלום הילד, המתקיים (ג') באוניברסיטת בן-גוריון.
מהנתונים שמסר פרופ' זוסמן בכנס עולה, כי גם בשנים בהן קצבאות הילדים גדלו, אחוז הלידות של ילד רביעי ומעלה ירד, אף בקרב משפחות מהמגזר המוסלמי. כך, למשל, בעוד שבשנת 1980 אחוז הלידות בקרב משפחות מרובות ילדים עמד על 51.8%, בשנת 2000 עמד אחוז הלידות בקרב משפחות אלו רק על 37.8. נתונים אלו מפריחים את הטענה, כי העלאת קצבאות הילדים גורמת לעלייה במספר הילדים לנפש במשפחה.
זוסמן קובע, כי הפגיעה בילדים במשפחות עובדות נובעת משתי סיבות עיקריות: ראשית, הפגיעה שגרם הקיצוץ בקצבאות הילדים, שפגע יותר במשפחות עובדות, מאחר שיש בהן בממוצע יותר ילדים מאשר במשפחות שראש המשפחה אינו עובד. שנית, הקיצוץ בקצבת הבטחת הכנסה, פגע יותר במשפחות שכירים בשכר נמוך מאשר במשפחות שאינן עובדות. כך נפגעו 92% ממשפחות שכירים מהקיצוץ בהבטחת הכנסה, לעומת 62% של משפחות עם מפרנסים שלא עבדו.
בעקבות קיצוץ הקצבאות ירד שיעור הילדים במשפחות עובדות שנחלצו מהעוני מ-34% ל-20% בלבד. זאת ועוד, יש לתת את הדעת לכך שבשונה מהדעה הרווחת, מספר הילדים הממוצע במשפחות שאינן עובדות נמוך משמעותית ממספר הילדים הממוצע במשפחות עובדות (ראה תרשים). לדעת זוסמן, נתונים אלו סותרים את הטענה של הממשלה שהיה צורך בקיצוץ גורף של הקצבאות, מאחר שהן עודדו את מקבלי הקצבאות לחיי בטלה ואי יציאה לשוק העבודה.
מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, ד"ר יגאל בן שלום, אשר היה בין משתתפי הכנס, תמך בדברים אלו, תוך שהוא דורש מן הממשלה הבאה שתי דרישות: האחת, להפסיק את הקיצוץ בקצבאות הילדים, והשנייה, לחוקק חוק זכויות הילדים ובכך למנוע, בין היתר, את אי הטיפול בילדים הנמצאים בסיכון, על-פי חוק.
תנועת ש"ס שהחלה את קמפיין הבחירות שלה בשבוע שעבר, כשנושא קצבאות הילדים מוביל אותו, שלחה לכנס את היו"ר, ח"כ אלי ישי שאמר, כי "מדינת ישראל נמנית על המדינות הגרועות בעולם, בנושא רווחת ילדים. לטענתו, ב-2009, המועד בו עומד להתרחש הקיצוץ המלא בקצבאות, מצבנו אך ידרדר. הקיצוץ אכזרי ולא צודק", אמר ח"כ ישי.
פרופ' זוסמן תבע לעצור את הקיצוץ לאלתר, ולהמשיך במדיניות של מתן קצבאות נדיבות יותר. כמו כן, לטענתו, הדרך הטובה ביותר לעצור את שיעור הילודה אינו בהפסקת מתן הקצבאות, כי אם במתן הזדמנויות לחינוך והשכלה גבוהה, אשר יביאו להקטנת גודל המשפחה.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
על-פי החשד מורשה חתימה בסניף בנק מרכנתיל דיסקונט הוציא במרמה כמיליון שקלים    בתל אביב נעצר חשוד בהונאת קשישים    בעכו נעצר חשוד שהתחזה לכדורגלן העבר רפעת טורק והונה אנשי עסקים
ענבל אביב
על-פי הפרסום בעיתון, ישראל וארה"ב דנות בדרכים לערער את היציבות ברשות הפלשתינית, על-מנת להכשיל את נציגי החמאס בממשלה ולכפות בחירות חדשות
שי פאוזנר
לקוחות הממתינים לפקיד יוכלו לגלוש באמצעות מחשביהם הניידים, או מחשבי כף היד שלהם, אל רשת האינטרנט או לחשבונות ה-E-mail הפרטיים
שי פאוזנר
הסתכם ב-7.3 מיליון ש"ח, לצד מחזור שיא של 370 מיליון ש"ח בשנה שחלפה    זו שנה שלישית רצופה של רווח המוסבר בהרחבת החנויות ושיפור הקולקציה
נוה יוסף
פורום החברות הכלכליות-עירוניות מאגד בתוכו 150 חברות    אחת המטרות הראשונות של פישר: מתן אפשרות לחברות הכלכליות להתמודד במכרזים ממשלתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il