X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התפרסם בין היתר בזכות מחקר שהביא להארכת חיי המדף של העגבניה צוות חוקרים בניהולו מבצע כיום מחקרים עבור טורקיה, מרוקו, ספרד ומקסיקו
▪  ▪  ▪

שר החינוך התרבות והספורט, מאיר שטרית, הודיע (יום ג' 14.2.06), כי הזוכה בפרס ישראל בתחום חקר החקלאות לשנת התשס"ו הוא: פרופ' נחום קידר מהפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה, האוניברסיטה העברית, רחובות.
השופטים נימקו את בחירתו: "לפרופ' קידר מבכירי חוקרי החקלאות בישראל, פריצות דרך ייחודיות בקנה מידה עולמי בתחומי הגנטיקה והטיפוח להשבחת צמחים וירקות בפרט. תרומותיו לחקלאות ה"היי-טק" בישראל, פרי מקוריותו ויצירתיותו הן בעלות השלכות כלכליות רבות משמעות. הישגיו הבולטים זיכו אותו במוניטין מדעי-חקלאי בישראל ובעולם. פרופ' קידר גידל דור של ממשיכים והשתמש במחקריו במגוון גישות מחקריות מהגנטיקה הקלאסית ועד לגנטיקה המודרנית".
פרופ' קידר נולד באוסטריה בשנת 1920. ב-1938 לאחר כיבוש אוסטריה על-ידי הנאצים, נשלח לדנמרק להכשרה חקלאית על-ידי "המכבי הצעיר". הוריו עלו ארצה ב-1950. בדנמרק עבד בענפים שונים של גננות ומטעים ולמד בבית ספר חקלאי.
כחצי שנה לפני פינוי יהודי דנמרק ברח עם חבריו לשבדיה. שם למד באוניברסיטאות של לונד ואופסלה וקיבל תואר "פיל.קאנד"
לאחר מכן עבד בתחנה הממשלתית השבדית למחלות צמחים בשטוקהולם. עלה ארצה בשנת 1950, ועבד תחילה במחלקה לגנטיקה של מכון ויצמן ברחובות. ב-1954 התחיל את עבודת הדוקטורט בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית ומונה לאסיסטנט במחלקה לגידולי שדה, ירקות וגנטיקה. סיים את הדוקטורט בשנת 1958.
בשנים 1959-1988 לימד בפקולטה לחקלאות את רוב הקורסים בגידול ירקות וגנטיקה של ירקות. כמו כן שימש יועץ למש"ב (מחלקה לשיתוף בינלאומי של משרדי החוץ והחקלאות) בפיתוח גידולי ירקות בארצות מתפתחות.
מחקריו יחד עם פרופ' חיים רבינוביץ הביאו לטיפוח זני בצל בעלי בעלי כושר אחסון ארוך טווח. המחקר שביצעו בעגבניות הביא למהפכה עולמית, כאשר הצליחו ליצור חיי מדף ארוכים יותר לעגבניה.
צוות החוקרים בניהולם של פרופ' קידר ופרופ' רבינוביץ מבצע כיום מחקרים וטיפוח של זני עגבניות לישראל, לטורקיה, למרוקו, לספרד וכן למקסיקו ולקליפורניה. המחקר הגנטי שערכו, המועתק כיום על-ידי חברות זרעים רבות בעולם, הביא להכרה והוקרה בארץ ובחו"ל. על כך קיבל את פרס "הזרע" למטפחים.
בשנת 1983 קיבל הוקרה מיוחדת מטעם החברה האמריקנית להורטיקולטורה עבור המחקר על חיי מדף וטעם העגבנייה. בשנת 1986 הוענק לצוות פרס קפלן. מאוחר יותר קיבלו את פרס קיי של האוניברסיטה העברית. כמו כן, זכה לקבל את פרס "משוב" כחוקר מצטיין.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
קודם לכן שימש הדרי כמנכ"ל חברת נור מקרופרינטרס
שלומי דיאז
קשיש נדרס למוות בחולון    רוכב אופנוע נהרג בחדרה    התאונות בחקירה
מתי טוכפלד
"צריך לזכור את היחס", אמר והוסיף: "בקעת הירדן היא גבול ביטחוני ואסור לוותר עליה"    קדימה תכניס נישואים אזרחיים למצע    בעבודה משיקים קמפיין חדש
שי פאוזנר
צבא פורטוגל יצטייד במערכות צריח בלתי מאוייש של החברה הישראלית, במסגרת מכרז שבו זכתה שטאייר האוסטרית
נוה יוסף
השופטת פסקה: צריך לייבש את הביצה המושחתת; תמרור אזהרה לעבריינים בפוטנציה    ריצוי העונש נדחה ל- 31 באוגוסט בגלל מצבו של ראש הממשלה אריאל שרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il