X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השלימה סדרה ארוכה של ניסויי שדה מוצלחים ברשתות בארה"ב וקנדה כמו: GAP, ג'יי סי פני, טויס אר-אס, SafeWay וחברות טלקום כמו: T-MOBILE ו-FIDO
▪  ▪  ▪

חברת DemandWise (דרימוויס) הישראלית, פיתחה מערכת לחיזוי ביקושים. מדובר במערכת המבוססת על טכנולוגיה ויישומים סטטיסטיים, המאפשרים חיזוי מדוייק של ביקוש למוצרים בכל הקטגוריות בתחום הקמעונאות.
מפתחי התוכנה ובעלי החברה הם סמואל ברסטיזבסקי, מומחה לססטיסטיקה והנדסת מחשבים, וטניה קוסולובה, חוקרת ודוקטורנטית לסטטיסטיקה בפקולטה למתמטיקה באונ' ת"א.
קוסולובה הינה מומחית במחקר וניתוח סטטיסטי ואנליטי ומתמחה בהטמעת שיטות מתמטיות וסטטיסטיקות בגופים שונים. מערכת ה- DemandWise נוסתה כבר בגופים שיווקיים גדולים בקנדה ובארה"ב ביניהם: טויס אר-אס, יצרנית בגדי הספורט ליוורפול, ג'יי סי פני, GAP, רשתות המזון: SafeWay ,Loblaw, Safe-on-Food DairyLand ,Weston Bakeries, רשתות הטלקוםT-MOBILE , Rogers ,FIDO ועוד.
בשוק חיזוי הביקושים פועלים מספר שחקנים וביניהם: NCR ,SAP Oracle ו-I2. ב-DemandWise טוענים, כי אף אחת מהמתחרות אינה מספקת פתרון המאפשר לתת חיזוי לביקושים תוך שימוש בנתונים החבויים שבתהליך המכירה.
לדברי החברה, המערכת מבוססת על תוכנה חדשנית הכוללת שלושה רכיבים: סט כלים המספק לקמעונאי יכולת לאמוד ולחזות את הביקוש האמיתי ברמת מוצר וחנות, תוך שהוא מתגבר על מכשולים כגון מידע לא שלם, גמר מלאי, ואירועים שאינם רלוונטיים בהיסטוריית המכירות.
פתרון לאומדן ולחיזוי ביקושים של יחידת מוצר הנמצא במבצע פתרון, אשר מזהה אירועים קיצוניים בלתי צפויים תוך שהוא מתריע על כך מיידית ומראש, ומבודד אירועים אלה מתוך היסטורית המכירות כמידע שאינו קשור לתהליך המכירה.
"אובדן הכנסות בשל חיזוי שאינו מדוייק מערער את יכולת קיומו של הקמעונאי, היצרן והספק", אומר ברסטיזבסקי, המשמש מנכ"ל DemandWise. לדבריו, "בכל שנה נרשמים הפסדים של מאות אלפי דולרים וזאת בשל תכנון שגוי המבוסס על חיזוי שגוי. כדי לשרוד בשוק הקמעונאות, זקוקים היצרנים ורשתות השיווק לתחזית מדוייקת של ביקוש עתידי, אשר תגדיר באופן מדוייק את הכמויות אותן יש לרכוש, לייצר ולשלוח, תוך הסתמכות על מידע מהימן על הדרישה ה'רגילה' של הצרכן ועל הדרישה בתקופות קד"מ".
מחקר של GMA/FMI על מלאים שאזלו ברשתות קימעונאיות מלמד, כי ההפסדים שנגרמים כתוצאה מהמלאי שאזל משפיעים על הקימעונאים ועל היצרנים כאחת. 60% מסך כל ההפסדים של הקימעונאי נגרמים ממלאי שאזל.
המשמעות היא, שהלקוח קונה את המוצר בחנות אחרת, או שהוא דוחה את הקנייה או שאינו קונה כלל. 48% מההפסדים של היצרנים נגרמים גם הם ממחסור במלאי, כאשר הלקוח דוחה את הקנייה, קונה מוצר חליפי של יצרן אחר או שאינו קונה כלל. דבר זה מבהיר את הבעייתיות שבשיטות חיזוי אחרות הנסמכות על נתוני מכירות, כיוון שמכירות הכוללות רישום של "אזל המלאי", אינן מעריכות נכונה את הביקוש ואינן יכולות להיחשב כאומדן.
בחברה מסבירים גם, כי בעיה נוספת המאפיינת את השוק, היא הישענות על פעולות קד"מ במטרה להגביר את תעבורת הקונים ולתרום להעלאת המכירות. מנתוני תאגיד ניהול הקד"מ עולה, כי הוצאות הקימעונאים בארה"ב על פעולות קד"מ מגיעות ל-300 מיליארד דולר, מתוכן פעולות המבוצעות בתוך החנות שמגיעות ל- 867 מיליון דולר. ההוצאה על קד"מ צפויה לגדול ב-2% בשנה. עם זאת, פחות מ-20% מפעולות הקד"מ הן רווחיות ובממוצע מוחזרים רק 65 סנט על כל דולר שהוצא.
הפתרון של חברת DemandWise הוא היחיד שיודע להגדיר איזה מבין הנתונים ההיסטוריים הוא רלוונטי לצורך ביצוע פעולת החיזוי, ובנוסף, המערכת מבצעת אינטגרציה של נתוני המכירה ההיסטוריים הרלוונטיים עם נתונים חבויים כגון Out Of Stock, Over Stock, פעילות קד"מ וכו', מה שמאפשר לתת תחזית ביקושים ברמת דיוק העומדת על יותר מ-90%.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
יוסי מזרחי מאמנה של מ.ס אשדוד קיבל הצעה מראשי בית"ר לבוא ולעבוד ביחד עם שלמה שרף במחלקת הנוער של המועדון    במידה ומזרחי יעזוב אלון חזן יחליף אותו כמאמן אשדוד
אשר גולדברג
המאמן ההולנדי מאוכזב משני שחקני הרכש שהביא ניר קלינגר והם צפויים לעזוב את הקבוצה בקרוב    אבי נימני הפצוע יטוס לבלגיה ויקבל טיפול מד"ר מרטנס
אורון חדי
בג"צ קיים דיון אחרון בעתירות נגד האיסור על מתן אזרחות לפלשתינים הנישאים לישראלים    חשין: "הרומנטיקה נוגעת ללב, אך מדובר בחיים ומוות"    הנשיא ברק ביקש לבחון חלופה פוגענית פחות
יפעת גדות
האיגוד הישראלי לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בילדים וח"כ גילה פינקלשטיין מתריעים בפני מערכת הבריאות: 3% מהתינוקות הנולדים בישראל בכל שנה הינם קטנים לגיל ההריון    כ-10% מהם אינם משלימים את גדילתם    טיפול בהורמון גדילה מיוחד אושר על-ידי משרד הבריאות אך לא נמצאו לו מקורות מימון
שי פאוזנר
ההוצאה למוצרים בני קיימה לנפש עלתה ב-1.9%, לאחר עלייה של 3.9% במחצית הראשונה של 2005 ושל 4.1% במחצית השנייה של 2004    ההוצאה על בתים ורכב עלתה במחצית השניה של השנה ב-2.9%    התוצר העסקי עלה במחצית השנייה של 2005 ב-6.6%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il