X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"גזר הדין של עמרי - צעד ראשון למלחמה בשחיתות"

מזוז ושנדר: "תמרור אזהרה לנבחרי ציבור"

חברי כנסת ובכירים במפלגות מברכים על גזר הדין נגד עמרי שרון ביילין: להצביע רק עבור מפלגות נקיות יחימוביץ: עמרי הוא ממייסדי קדימה וקצין המבצעים שלה
▪  ▪  ▪

חברי כנסת ובכירים במפלגות השונות, וכן ראשי התביעה בישראל, מברכים על גזר הדין במשפטו של עמרי שרון (ג', 14.2.06). רבים מסכימים כי מדובר בגזר דין חמור, אך מתחייב בנסיבות המיוחדות שנוצרו הן במערכת הציבורית-פוליטית והן עקב מעשיו של עמרי שרון. יתירה מכן: אישי ציבור קוראים עכשיו להדיח מהמערכת הפוליטית שורה של חברי כנסת הנגועים בשחיתות, בהם: שלמה בניזרי, יאיר פרץ, צחי הנגבי ואחרים.
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז ופרקליט המדינה, ערן שנדר, מצאו לנכון להוציא הודעה משותפת בנושא, וזאת בעקבות הכרעת הדין בעניינה של ח"כ נעמי בלומנטל וגזר הדין בעניינו של עומרי שרון. לגישתם, החלטות בית המשפט, בהמשך להחלטות התביעה הכללית ליזום הליכים תקדימיים אלה, "מהוות תמרור אזהרה ברור בפני נבחרי הציבור והציבור בכללותו, על כי מערכת האכיפה ובתי המשפט לא ינהגו בסלחנות בעבירות הפוגעות בטוהר הליכי הבחירות.
לא נאפשר השחתה של ההליכים הדמוקרטים, ובמקום שיימצאו ראיות להשחתה שכזאת תפעל מערכת התביעה הכללית למיצוי חומרת הדין עם מי שיימצא אחראי לכך.
"יש חשיבות רבה גם לעיתוי הכרעת הדין אתמול וגזר הדין היום כמסר ברור למערכת הפוליטית בנוגע למערכת הבחירות בה אנו מצויים, כי יש לפעול ולנהוג על-פי חוק, ולכבד את כללי הדמוקרטיה הבסיסיים לפיהם הזכות לבחור ולהיבחר צריכה להיות נקייה משיקולים ואינטרסים זרים ומכל רבב".
יו"ר מרצ-יחד, יוסי ביילין, מסר: "גזר הדין הוא תעודת כבוד למערכת המשפט הישראלית. הוא מוכיח שוב כי בית המשפט הוא הסכר האחרון בפני הפיכת ישראל למדינת עולם שלישי מושחתת. רק הצבעה עבור מפלגות נקיות משחיתות תוכל למנוע מצב שהנטל כולו יפול על בית המשפט לאחר שהמעשים נעשו".
מפלגת שינוי מסרה בתגובה: "גזר דינו של עמרי שרון הוא צעד ראשון כנגד המלחמה בשחיתות שדבקה בשלטון. עכשיו על קדימה ואולמרט להקיא מתוכם את הנגבי, על נתניהו והליכוד להעיף את בלומנטל ועל ש"ס להתנער מבניזרי ופרץ. בלי לעשות כן הם יהיו שותפים להמשך השחתת השלטון".
ראש המטה למלחמה בשחיתות של מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ, אמרה: "עמרי שרון הוא ממייסדי קדימה וקצין המבצעים שלה - רשימה שיש בה חיבור מושחת בין הון לשלטון. בית המשפט העביר היום מסר חשוב על-פיו כולם שווים בפני החוק, עשירים ועניים, בעלי שררה ופשוטי העם".
"מאחורי הרשעתו של עמרי שרון מסתתרות פרשות שחיתות גדולות יותר כמו: האי היווני, פרשת סיריל קרן ופרשת מרטין שלף. חקר פרשיות אלו נמרח ואוחסן, לצערי. אין לי ספק שהציבור יבין שאל לו לתת את קולו לרשימה שהרכבה מבשר רעות לדמוקרטיה ולשלטון החוק".
האלוף (במיל.) עוזי דיין, יו"ר מפלגת תפנית, ואמר: "החלטת בית המשפט היא החלטה חשובה בדרך למיגור השחיתות, אך נגע השחיתות בכלל והשחיתות הפוליטית בפרט, שביטא עמרי שרון, הוא איום על רקמת החיים הישראלית. מצעד מקרי השחיתות שאנו עדים לו בזמן האחרון מראה כי החברה הישראלית צריכה לטפל בנושא השחיתות באפס סובלנות ע"י עונשים חמורים יותר".
התנועה למען איכות השלטון בישראל: "התנועה מקווה כי גזר הדין יהווה קו פרשת מים למלחמה בשחיתות, שבו נבחרי הציבור ועוזריהם יבינו ויפנימו כי יש חוק בישראל וכי הם כפופים לו".
משה גרין, יו"ר צומת, חושב כי בית המשפט החמיר יתר על המידה עם עמרי: "גזר הדין נגד עמרי שרון הוא שערורייה לצדק האנושי. מסתבר שהחוק היבש של ביה"מ לא נרטב אף פעם. בהתחשב במצבו של אביו, אריאל שרון, היו עדיפות עבורו עבודות שירות".

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הצטרפה לפארק שח"ק ותשכור 2,330 מ"ר    טראוול הולדינג תשלם 13 דולר למ"ר בפ"ת    אלי לילי וסאויטה שכרו 1,600 מ"ר בהרצליה ב-14 דולר למ"ר    ורטהיימר ישלם 8% בחיפה
שלומי דיאז
פועל הבניין נפל ומת באתר הבניה    מנופאי נפל מעגורן בבית"ר עילית    פצועה גם בתאונת עבודה בנתניה
שי פאוזנר
אלון USA צופה כי העיסקה תושלם עד סוף מרס    תחתום הסכם ל-10 השנים הקרובות, אשר יאפשר לה לשמר את מערכת השינוע תמורת זכויות העברת נפט גולמי ממפרץ מכסיקו
עומר שיקלר
לפחות חמש רקטות קסאם שוגרו לעבר שטח ישראל    שתיים נחתו באזור התעשיה באשקלון, אחרות נחתו בנגב המערבי    בגדה נעצרו מספר צעירים עם סכינים
שי פאוזנר
מנייתה תסחר בבורסה של ת"א לצד המסחר בבורסת הנאסד"ק    החברה: הכניסה לת"א תגדיל את מחזורי המסחר במניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il