X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עובדי הדואר ילחמו נגד התעריפים הגבוהים לדעתם של דואר כמותי - עם פתיחת התחרות בתחום זה בפ"ת ילחמו נגד הסכמי העיריה עם עובדי קבלן
▪  ▪  ▪

הוועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אישרה היום (ג', 14.2.06) סכסוך עבודה של 5,000 עובדי רשות הדואר. העילה לסכסוך על-פי ההסתדרות, היא קביעת תעריפים גבוהים מדי ובלתי גמישים, וחסרי הגיון כלכלי, לדברי דואר כמותי, על-ידי ועדת הכלכלה ועל-ידי ועדה ציבורית שהוקמה בעניין.
דובר ההסתדרות מסר, כי תעריפים אלה מחייבים אך ורק את רשות הדואר, אך לא את מתחריה בשוק שנפתח לאחרונה לתחרות. "במצב הזה רשות הדואר לא יכולה לזכות במכרזים של 70 החברות הגדולות במשק שמחזיקים את הרשות מבחינה כלכלית. המשמעות היא שאלפי עובדים עלולים למצוא עצמם מחוץ למעגל העבודה", אומר היום יו"ר ועד עובדי רשות הדואר, ראובן כראזי.
בתחילת דצמבר נחתם הסכם בין משרדי האוצר התקשורת וההסתדרות להפיכתה של רשות הדואר לחברה. ההסכם ייכנס לתוקפו במרס השנה. כבר לפני כשבועיים נפתח שוק הדואר הכמותי (הפצה לחברות גדולות פרטיות) לתחרות. ועדה ציבורית לקביעת התעריפים לדברי דואר, בראשות אלי שגיא, שהקימו השר אהוד אולמרט ומי שכיהן אז כשר האוצר, בנימין נתניהו, סיימה בימים אלה את עבודתה והגישה את המלצותיה.
ההסתדרות והעובדים טוענים, כי המלצות הוועדה הוגשו מאוחר מדי. למרות התחייבות של משרד התקשורת לעופר עיני כי הוועדה תסיים את עבודתה עד נובמבר 2005, כדי לאפשר לרשות להיערך מבעוד מועד לקראת פתיחת השוק לתחרות, הוגשו המלצותיה רק שלשום ורשות הדואר איבדה זמן יקר בהתקשרות במכרזים.
בנוסף טוענים העובדים, כי הוועדה היתה אמורה לאפשר לרשות הדואר גמישות בתעריפים, אך לא עשתה זאת, והיא אינה מאפשרת לה להתחרות בצורה הוגנת בחברות הפרטיות. כמו-כן קבעה הוועדה תעריף גבוה לדברי דואר בודדים.
לדברי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, נוצר מצב בו רשות הדואר לא יכולה להתחרות. "מצד אחד רוצים לבטל מונופולים ולפתוח שווקים לתחרות. מצד שני לא מאפשרים לחברות האלה להתחרות. ישנה סכנה ממשית שעובדים יצטרכו ללכת הביתה בעקבות חוסר היכולת להתמודד. צריך לזכור שהעובדים מסכימים לספק שירות במחיר נמוך יותר, אך הממשלה לא מאפשרת להם".
כמו-כן אישרה היום הוועדה לתיאום וביצוע סכסוך עבודה ל- 2,000 עובדי עיריית פ"ת בטענה של הכנסת חברות קבלניות. סכסוכים נוספים: 600 עובדי החברה לאוטומציה במנהל השלטון המקומי בטענה של פיטורי עובדים באופן חד-צדדי וסכסוך עבודה פרוצדוראלי ל- 13,000 עובדי חברת חשמל על החלטת הממשלה לפיצול החברה.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הורתה להוריד כלל מוצרי המזון לכלבים שמייבאת החברה לישראל מארה"ב    תנו לחיות לחיות ממשיכה במאבקה מול חברת כ.צ.ט וקוראת לחתום על עצומה
שלומי דיאז
המשטרה המתינה בהלוויה לאפשרות שהאם תתיצב    נכון להיום אין קצה חוט בפרשה
הדר פרבר
8 חודשים שהפילה "לה פטיט" מנותקת מהעולם, מבני מינה, בצער בעלי חיים שואלים: עד מתי? קוראת לשחרר את הפילה
מתי טוכפלד
הדתיים מחוזרים. עתניאל שנלר וזאב אלקין מנסים לגייס דתיים לקדימה. וגם בליכוד החל לפעול תא דתי. אורלב: ההנהגה האמיתית של הציבור הדתי, רק באיחוד הלאומי- מפד"ל.
ענבל אביב, עומר שיקלר
שר הביטחון נפגש הבוקר עם נשיא מצרים מובארק    מובארק אמר כי מצרים העבירה מסר ברור וחד-משמעי לחמאס כי עליו להכיר במדינת ישראל ולבטל באמנתו את הסעיפים הקוראים להשמדת המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il