X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מוצע בדוח הוועדה הציבורית שמונתה לבחינת מדיניות ההגירה לישראל פליטים פוליטיים יוכלו להיקלט כתושבים גם אם אין תועלת למדינה מכך עובדים זרים יוכלו לקבלת מעמד תושבי קבע
▪  ▪  ▪

ביולי 2005 החליטה הממשלה לגבש מדיניות הגירה לישראל, מדיניות אשר תתבסס לא רק על טיעונים ביטחוניים אלא גם תבטיח את קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעקבות ההחלטה הקים שר הפנים דאז, אופיר פינס, ועדה לבחינת מדיניות ההגירה לישראל.
בעיית ההגירה אינה ייחודית כמובן רק למדינת ישראל, והיא מהווה אתגר למדינות רבות בעולם. יחד עם זאת, למדינת ישראל ישנם מאפיינים ייחודיים אשר מהווים פרמטרים חשובים בשיקולי ההגירה.
ישראל הינה המדינה הדמוקרטית המערבית היחידה שכל גבולותיה היבשתיים נושקים למדינות עניות של עולם שלישי. לא זו בלבד, אלא שחלק מהמדינות הללו - מוגדרות כמדינות אוייב. גם במדינות עמן יש לישראל הסכמי שלום קיים גרעין גדול וקשה של אוכלוסיה העוין את מדינת ישראל ואינו מכיר בקיומה.
הוועדה שמונתה הגישה לאחרונה דוח ביניים, ובו היא מפרטת את המלצותיה למדיניות הגירה ראויה אשר תעמוד בסטנדרטים משפטיים מקומיים ובינלאומיים, ובה בעת תתאים את עצמה למציאות המורכבת בה חיים תושבי ישראל.
כאשר מדובר בהגירה בשל נישואין עם אזרח ישראלי או לצורך איחוד משפחות, המליצה הוועדה כי כל אדם המעוניין להגר לישראל יחויב להיות נאמן למדינה, להכיר בלגיטימיות שלה ולהתחייב שלא לפעול נגדה. בנוסף, המליצה הוועדה להגביל את גיל ההגירה למדינה לבני 23 ומעלה.
במקרה של ילדים המעוניינים להתאחד עם משפחתם בארץ - קבעה הוועדה כי ילדים עד גיל 16 יוכלו להתאחד עם משפחתם בארץ.
הדעת ניתנה גם למעמסה שתיווצר על שירותי הרווחה בארץ. על-מנת שאלו האחרונים לא יקרסו כתוצאה מטיפול באוכלוסיות מהגרים נחשלות, המליצה הוועדה לדרוש מבני זוג המעוניינים להגר לישראל הוכחה לכך שאחד מהם משתכר לפחות מעל 20% משכר המינימום.
במקרים של אזרחים המעוניינים להגר מאזורי לחימה או מדינות אויב, ובהנחה שאין פקפוק כלשהו בדבר נאמנותם של האזרחים כלפי מדינת ישראל, המליצה הוועדה כי הממשלה תוכל לקבוע מכסות שנתיות או למנוע כליל את ההגירה.
היבט נוסף אותו בחנה הוועדה הוא מתן אזרחות לפליטים פוליטיים. כיום הנושא מטופל באמצעות סוכנות הפליטים של האו"ם, הקובעת אם לאדם המבקש מקלט פוליטי נשקפת סכנה במדינת מוצאו. הדוח שהוגש מציע לגבש מדיניות ברורה בנושא ולעגן אותה בחקיקה, תוך התחשבות במצוקת פליטים ומסייעת להם גם אם בכך אין תועלת ישירה למדינה.
ביחס למדיניות שאמורה להינקט כלפי עובדים זרים, העלתה הוועדה את עובדת היות המדינה יהודית ודמוקרטית ולאור זאת קיימת חובה לנהוג כלפיהם בהגינות. הומלץ כי אשרת עבודה שתוענק לעובד זר תהיה לשלוש שנים לפחות. הטבה נוספת שהוענקה על-ידי הוועדה קובעת כי ילדי עובדים זרים, שנולדו בישראל ושהגיעו לגיל 7 - יקבלו אזרחות ישראלית. עובדים זרים ששהו במדינה באישור, יזכו למעמד של תושב קבע, ועובדים זרים ששהו בישראל שלא כדין במשך 15 שנים ויותר - לא יגורשו מהארץ.

תאריך:  14/02/2006   |   עודכן:  14/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ברקן, שפרש היום מאזורים, עומד בראש קבוצת 7 משקיעים, שישקיעו ב-1.9 מיליון דולר בית בנחלת בנימין ת"א, ויהפכוהו לבנין בן 14 דירות יוקרה    ישקיעו עוד 2.6 מיליון דולר ברכישת בית סמוך    מרכנתיל יקבל כ-63% מחוב של 41.5 מיליון שקל
ברוך לוי
קובי הבר, הממונה על התקציבים באוצר: אין קסם בנושא העוני. גם אחרי הבחירות הממשלה מחויבת להמשיך בהפרטה
הדר פרבר
הפגינו נגד ניסויים אכזריים בבעלי חיים    קראו לסטודנטים לעזוב את הכיתות
הדר פרבר
הפגנות מחאה התקיימו ברחבי העולם    בימים אלה מתגבש בקואליציה הבינ"ל נגד פרוות בסין מאבק משותף במטרה להגן על בעלי-החיים בסין
עומר שיקלר
המערכת הפוליטית מתחממת; המפלגות משחררות קמפיינים חדשים    העבודה: נלחמים בטרור. מנצחים את השחיתות    הליכוד: אהוד אחד כבר הספיק    חץ: חץ חילוני לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il