X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה נמצאת בשליטת יצחק תשובה החקירה נוגעת לבניית 20,000 מ"ר ללא היתר המנכ"ל, הלל רוז'נסקי: הכל נעשה ברשות ובסמכות
▪  ▪  ▪

מנכ"ל דלק נדל"ן, הלל רוז'נסקי, נחקר אתמול תחת אזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת ים, בקשר לפרשת שוחד הקשורה בבניית המרכז המסחרי גרנד נטר, בכפר נטרק. רוז'נסקי שוחחר בערבות עצמית של 100 אלף שקל ובערבות בנקאית נוספת (של החברה) בסך 70 אלף שקל.
באותה פרשה נחקרו אתמול גם יו"ר המועצה האיזורית חוף השרון ויו"ר הוועדה המקומית, אהרון בז'רנו, וכן מעורבים אחרים. דלק נדלן היא חברה ציבורית, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, אחד מ-18 "העשירים של המדינה".
החקירה היא על בניה חריגה, שפרטיה נחשפו בתחקיר של משה ליכטמן ב"גלובס", ביוני 2004. על-פי הפרסום, בנתה דלק נדל"ן כ-20,000 מ"ר של בניה חריגה (רוב השטח לחניה) מבלי שיהיה בידיה אישור תקף. השטח המאושר לבניה היה 22,000 מ"ר משרדים ועוד 35,000 מ"ר שטחי שירות וחניה, והבניה של דלק נדל"ן היתה מעל לשטח המאושר.
האבא אישר - הבן גבה שכר טירחה
במהלך החקירה התברר, בין היתר, כי עו"ד יובל בז'רנו, בנו של אהרון בז'רנו, שותף במשרד עורכי הדין בז'רנו-סופר, הוא שייצג את דלק נדל"ן בכל עסקות המכירה וההשכרה. ברור, שככל שגדל השטח הבנוי יש יותר עיסקות, והמשרד נהנה משכר טירחה גבוה יותר.
מאחר שההודעה הרשמית של דלק נדלן מדברת על חשד ל"קבלת שוחד", נראה שהחשד הוא שמשפחת בז'רנו פעלה כאן בשתי זרועות - האב אישר את הגדלת השטחים והבן קיבל שכר טירחה מהשכרתם או מכירתם.
דלק מאמינה ברוז'נסקי
דלק נדלן הודיעה אתמול כי היא מאמינה, שבתום החקירה יתברר שאין ממש בחשדות נגד החברה ונגד המנכ"ל.
הלל רוז'נסקי, המכונה אילק, בן 43, צמח במהירות בשנים האחרונות לתפקיד מנכ"ל אחת מחברות הנדל"ן הגדולות של ישראל. בהנהלתו, רכשה דלק נדל"ן שורת נכסי נדל"ן בחוץ לארץ. בנוסף, רכשה ביוני 2004 את השליטה בחברת דנקנר, מיזגה אותה לתוכה, וכך הפכה גם לאחת מחברות הנדל"ן הגדולות בישראל. החברה בונה למגורים בנתניה, ת"א וערים אחרות, ובבעלותה גם מרכזים מסחריים ובניני משרדים בערים שונות.
יצחק תשובה אמר מספר פעמים בתקופה האחרונה, כי אינו מעורב בניהול השוטף של דלק נדלן ובקבלת ההחלטות. הוא אף איננו חבר בדירקטוריUן. עם זאת, הוא מחזיק במניות השליטה בחברה.
בנו מבלי לחכות לאישור המחוזית
דלק נדל"ן קנתה את המגרש בכפר נטר ב-1999, לפני שרוז'נסקי היה המנכ"ל. היא רכשה את המיתחם מחברת א.ש.ד. רון, בבעלות משפחת ולנסי, ב-5 מיליון דולר. המשרד של עו"ד יובל בז'רנו יצג את דלק נדל"ן בעיסקת הקניה. לאחר מכן בנתה במקום 3 בניני משרדים, בשטח של 22,000 מ"ר, ועוד שירות וחניה בני 35,000 מ"ר, ושיווקה את כל השטחים. עו"ד בז'רנו יצג את דלק נדל"ן בעיסקות אלו.
לפני כשלוש שנים ביקשה דלק נדל"ן אישור להגדלת שטחי הבניה ב-11,000 מ"ר שטח עיקרי ו-30,000 מ"ר שירות ומרתפים. הבקשה אושרה על-ידי הוועדה המקומית בראשות בז'רנו, והועברה לאישור המחוזית.
בראשית 2004, לפני שהמחוזית אישרה את הפרויקט, בנתה דלק נדל"ן 20,000 מ"ר נוספים, רובם שטחי חניה, ושיווקה אותם. גם שיווק זה נעשה, ככל הידוע, באמצעות משרדו של עו"ד יובל בז'רנו.
בז'רנו ורוז'נסקי: הכל בסדר
אהרון בז'רנו אמר בזמנו בתגובה, כי הקרקע פרטית ואינה בבעלות מושב כפר נטר. עוד אמר, כי בנו נמצא מאז 2000 בארה"ב ואינו מעורב בניהול המשרד, אך שותף בהכנסותיו.
רוז'נסקי אמר (בתצהיר שהוגש בעניין אחר לבית המשפט ), כי כל פעולות הבניה נעשו "ברשות ובסמכות". תגובתו לא הגיעה היום ל-Nfc עד מסירת הידיעה.
תאריך:  15/02/2006   |   עודכן:  15/02/2006
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רכשה 194 דונם ותבנה 1,000 עד 1,200 דירות ו-45 אלף מ"ר למסחר
יפעת גדות
המחקר, שנעשה במימון ממשלתי, גילה כי חולים שנטלו תמצית של צמח הארכיניצאה לא הרגישו טוב יותר מאשר אלו שקיבלו טיפול דמה
מירב לוי
גידול של 16% לעומת ינואר 2005    הוכפל מספר הטיסות הישירות לאילת    184 אלף ישראלים יצאו בחודש שעבר לחו"ל
נוה יוסף
לטענת האגודה לזכויות האזרח משרד מבקר המדינה התנער מאחריותו למאבטח שהועסק על-ידי חברה קבלנית    המאבטח טוען כי זכויותיו קופחו
אלעזר לוין
הקבלן השותף עם אפריקה-ישראל בארה"ב מגדיל השקעותיו בנדל"ן בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il