X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נתוני המשטרה הצבאית לשנת 2005 מצביעים על המשכה של מגמה מדאיגה: עלייה בגניבות כלי הנשק וההתאבדויות נתון מעודד: פחות תיקי סמים נפתחו
▪  ▪  ▪

סיכום נתוני שנת 2005 של המשטרה הצבאית מצביע על עלייה מדאיגה בגניבות כלי הנשק וההתאבדויות בצה"ל. מהנתונים שהוצגו ל- Nfc עולה, כי בשנת 2005 התאבדו 36 חיילים לעומת 27 מקרים אובדניים בשנת 2004. כמו כן בשנת 2005 נגנבו 203 נשקים.
ראש ענף מודיעין ובילוש במצ"ח, סא"ל ניר גולן, סיפר בשנה שעברה ל-Nfc כי בשנת 2004 נגנבו 152 כלי נשק (לא כולל רימונים וחומרי נפץ) ואולם צה"ל הצליח לשים את ידו על 115 מהם. מהנתונים השנה עולה, כי צה"ל הצליח להחזיר לרשותו 86 כלי נשק. חשוב לציין כי נתוני 2004 הצביעו על מגמת עלייה בתחום גניבות כלי הנשק והמגמה נמשכה גם בשנת 2005 וצה"ל לא הצליח לבלומה.
גם תחילת שנת 2006 לא האירה פנים לצה"ל בנושא, ובחודש ינואר נגנבו מנשקייה בבסיס במרכז הארץ שמונה מטולי טילים נגד טנקים, 16 רובי M-16 מקוצרים ו-18 רובי M-16 ארוכים. הפריצה התרחשה בשעות הלילה. הפורצים ניסרו את המנעולים, ניטרלו את מערכת האזעקה העמיסו את עשרות כלי הנשק ונעלמו מבלי שאיש מחיילי הבסיס ראה או שמע דבר.
פחות תיקי סמים נפתחו
הנתונים מלמדים, כי חלה ירידה של כ- 10% במספר תיקי החקירה של המשטרה הצבאית החוקרת בנושא סמים. בשנת 2005 נפתחו 1,121 תיקים על שימוש בסמים בעוד שבשנת 2004 נפתחו 1,240 תיקי חקירה בנושא.
במסגרת העבודה של יחידת מצ"ח נתפסו או נרכשו בעיסקות סמים מגוון סוגים: קוקאין - 30 גרם; הרואין - 100 גרם; MDMA - 306 יחידות; LSD - 280 יחידות; חשיש - 11.21 ק"ג; מריחואנה - 1.3 ק"ג.
לרגל שבוע הסמים שנערך בצה"ל ימים ספורים לפני תום שנת 2005, סיפר סא"ל ארז רבן, מפקד יחידת מצ"ח מרכז, כי "עבירות הסמים גוררות אחריהן עבירות בקשת רחבה של תחומים. קיים קשר ברור בין שימוש בסמים לבין עבירות אחרות, כמו: אלימות, תאונות דרכים, גנבות רכוש ונשק מהצבא".
הוא הוסיף, כי השימוש בסמים בקרב חיילי צה"ל "זו סכנה לבטחון המדינה. גורמים עבריינים מנסים לנצל את זה כדי להשיג גישה לתוך בסיסים או כדי שהחיילים יגנבו בשבילם נשק, ציוד, אמל"ח או אפילו יתנו להם להיכנס לבסיס כדי שהם יוכלו לגנוב מתכות". הוא ציין, כי חיילים גונבים נשק ואמל"ח מצה"ל כדי לממן רכישת סמים. לדבריו, באותה העת בתחום פיקודו, בשנת 2005 (אשר טרם הסתיימה) היו כ- 880 עצורים על עבירות סמים.
4 חיילים נהרגו בתאונות דרכים
בשנת 2005 נהרגו ארבעה חיילים בתאונות דרכים במהלך השירות הצבאי. המשטרה הצבאית חוקרת כל מקרה של תאונת דרכים ועולה כי נפתחו 4,668 תיקים בנושא תאונות דרכים, ירידה של 25% לעומת שנת 2004. ב- 2005 אירעו עשר תאונות דרכים קטלניות אשר נחקרו במצ"ח, בתאונות אלו נהרגו 4 חיילים. הנתונים אינם כוללים הרוגים או נפגעים בתאונות אימונים או בתאונות מבצעיות.

תאריך:  15/02/2006   |   עודכן:  15/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינב רוזוליו
קדם-מדמון פרשה מתפקיד סמנכ"ל משרד יחסי הציבור שלמור-שרף, ששימש בעבר הרחוק משרד היח"צ של החברה
שלומי דיאז
יוני אלזם נמצא מת בתאו בכלא ביום בו היה אמור להעיד נגד זריהן    לא ברור אם מדובר ברצח או התאבדות    ביה"מ התיר לפרסם שזריהן נחקר בפרשה
אלעזר לוין
הקבלן איל-בן ארי ורעיתו היחצ"נית הם בין קוני מגרש בית הספר האמריקני בכפר שמריהו    קנו 2 דונם בכ-2 מיליון דולר
מירב לוי
היריד - התכנסות אנשי התקשורת הנוצרית בארה"ב    בביתן הישראלי יציגו מעל 25 חברות וגופים    לראשונה תשתתף גם חברת "דלתא" המחדשת את טיסותיה בקו אטלנטה - תל אביב
מתי טוכפלד
עמיר פרץ ויולי תמיר הציגו במסיבת עיתונאים כמה ראשי סניפים ופעילים שעברו ממרצ למפלגת העבודה    מרצ: בדיוק היום נידונה עתירה המתייחסת לראשי העבודה שהעדיפו לנטוש אותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il