X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגורמים העקריים: מבצעי סוף העונה בשוק הביגוד, ירידת מחירי הדיור וירידה של 5.8% בתעריפי החשמל מחירי הפירות והירקות הפתיעו ועלו
▪  ▪  ▪

מדד המחירים לצרכן בחודש ינואר 2006 שהתפרסם הערב (ד') לא הצליח להפתיע את החזאים בשוק ההון ורשם ירידה של 0.3%. כך מדווחת הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה.
עתה גוברות ההערכות במשק, כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יעלה את הריבית המוניטרית במשק בסוף החודש. האנליסטים הבולטים בשוק ההון הישראלי מצפים, כי פישר יחליט על העלאת ריבית בשיעור של כ- 0.25%. אם כך אכן יהיה, תעמוד במארס הריבית הבסיסית במשק על 5%. נציין, כי הנגיד הנכנס של הבנק המרכזי האמריקני - הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם אחר-הצהריים (ד') בקונגרס בוושינגטון והבהיר, כי הוא מתכוון להמשיך ולהעלות את הריבית במשק האמריקני.
הנגיד הישראלי, פישר, אמר במפורש בהופעה פומבית בחודש שעבר, כי הוא מתכוון להמשיך ולראות בהנהלות ה"פד" בעניין הריבית במשק האמריקני, "סמן חשוב שיש להתאים את הריבית בישראל לתנועתו".
הערב, בעקבות פרסום המדד אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, כי "בשלב זה אין מקום להעלאות נוספות של הריבית, במיוחד לאור העובדה שמדובר במדד ראשון לשנת 2006 שהוא גם שלילי ולכן אינו משקף עדיין לחצים אינפלציוניים".
ההערכות שנשמעו בימים האחרונים, לקראת פרסום המדד, דיברו על טווח גדול של ציפיות. החל בצפייה למדד שלילי של 0.2% בלבד ועד לצפייה למדד שלילי של 0.5% בחודש ינואר. נציין, כי באופן מסורתי, לאורך השנים האחרונות בישראל, מדד חודש ינואר הינו מדד שלילי, בעיקר לאור העובדה שינואר הינו חודש בו בדרך כלל מבוצעים מבצעי מכירות בכמה מנגזרות המשק.
אותן ההערכות דיברו כמעט במדוייק על מה שאכן קרה במשק. לפי נתוני המדד שמתפרסמים הערב, הירידה היתה תוצאה בעיקר של הורדות מחירים בענפי ההלבשה (שירידו ב-5.5%) וההנעלה (שירדו ב-3.5%) בחודש שעבר. לצד אלה, בלט כבר בתחילת החודש גם הנתון על ירידה של 5.8% בתעריפי החשמל. עוד נרשמו בינואר, ירידה של 6.5% ברישיונות ובאגרות טלוויזיה וירידה של 1.4% במחירי הדיור.
דווקא סעיף מחירי הירקות והפירות הפתיע עם עלייה של 2.7%, למרות צפי החזאים לירידות גם בו.
הבנקים והממשלה מעריכים כבר בימים האחרונים, כי מדד פברואר יעלה בטווח של 0.2%-0.4%. ההערכה היא כי ההשפעה הגדולה עליו תהיה של התחזקות הדולר מול השקל. על-פי אותן הערכות, תסתכם האינפלציה השנה ב- 2.2% בממוצע לעומת 2.4% אשתקד.

תאריך:  15/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
השר לביטחון פנים גדעון עזרא מבקר בגרמניה, שם נועד בכנס עם עמיתיו ממספר מדינות באירופה    לדבריו החשש להגעת נשק ממדינות לא יציבות הוא גבוה    השיג הסכם לשיתוף פעולה עם הולנד, בלגיה, יוון וגרמניה
הדר פרבר
מדובר בעוגיות שנאפות במקום ואינן מיובאות, לכן אינן נתונות לחרם על מוצרים דניים
עידן יוסף
נסתם הגולל על ערוץ התכלת    הערוץ הפתוח למנויים בלבד ייסגר, ובמקומו ישודר במהלך החצי השנה הקרובה ערוץ מורשת שייפתח לכלל הציבור
שי פאוזנר
מסבירה כי ההחלטה על סגירת הסניפים היא בשל ההפסדים בהם    תשלם בסך-הכל כ- 751 מיליון ש"ח עבור הרשת שקרסה בקיץ האחרון
ענבל אביב
הדוח כולל 48 דוחות מתחומים מגוונים ונדונים בו עניינים שיש להם השפעה על המשק והמינהל הציבורי בכללותו ועל פני החברה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il