X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפשיטה על מספר עסקים באשדוד הוחרמו רובים ואקדחים המוגדרים אסורים למכירה נעצרו מספר מפיצים
▪  ▪  ▪

פורים מגיע רק בחודש הבא, אך המשטרה החלה ברחבי הארץ בחיפושיה אחר צעצועים מסוכנים, בשיתוף פקחי משרד התעשיה והמסחר.
הכוונה היא לאתר, להחרים ולהשמיד צעצועים מסוכנים ונפצים מכל הסוגים, שאסורים ליבוא והפצה. פריטים אלו, לדברי המשטרה, עלולים לסכן את שלומם של המשתמשים בהם ו/או לגרום בהלה בקרב הציבור, בשל קולות הנפץ הכרוכים בהפעלתם.
חבלני משטרה, בשיתוף רכזי הרישוי ונציגי משרד המסחר והתעשיה, מבצעים בימים אלו ביקורות בבתי עסק המחזיקים ברשותם צעצועים מסוג זה.
תפיסה ראשונה שכזו בוצעה במרחב לכיש. קצין החבלה, רפ"ק בוקי אופיר, ציין כי מדובר בצעצועים המיוצרים באופן לא תקני ולכן אין הקפדה על הבטיחות, דבר העשוי לגרום לפיצוץ הפריט בידי המשתמש, טרם השלכתו.
"צעצועים אלו נמכרים באופן פיראטי ע"י אנשים שונים או בתי עסק, ולעיתים ניתן למוצאם אף בחנויות מכולת שכונתיות. רוב הצעצועים המסוכנים מיובאים מחו"ל ואין להם שום תקן בטיחות כנדרש בארץ. הצעצוע השכיח ביותר מכונה "נפץ אצבע", הוא דמוי גליל - קרטון ובקצהו חוט אותו מציתים ומשליכים, הרעש, הנגרם כתוצאה מההתפוצצות, יוצר לא מעט בהלה בקרב הציבור, ואף מגיעות קריאות רבות למשטרה בגין "שמיעת פיצוץ".
אך מעבר לבהלה, הסכנה הממשית הינה בפציעות שעלולים לגרום משחקים אלו ולשם המחשה, הפריט הכי קטן מבין צעצועים אלו, מסוגל לגרום לקטיעת אצבע, על אחת כמה וכמה כשמדובר בצעצועים גדולים. במהלך השנה שעברה, אירעו מספר מקרים ברחבי הארץ, בהם נפגעו ילדים כתוצאה ממשחקים בצעצועים מסוכנים, לרבות פגיעה בעיניים, קטיעת אצבעות וכו'.
רפ"ק אופיר הוסיף, כי סוג נוסף של צעצוע מסוכן הינו "רקטת נפץ מעופפת" - רקטה זו אמורה לעוף ולהתפוצץ באוויר, או לאחר הנחיתה על הקרקע. הסכנה העיקרית בצעצוע זה היא שאין למשתמש שליטה על כיוון המעוף ועל הנזק שעלול להיגרם, "במקרים אחדים הרקטה עפה לעבר ריכוז ילדים וגרמה לפציעתם. למעשה ,אסור שיימצא בחנויות הצעצועים שום אמצעי פירוטכני מכל סוג שהוא, להוציא פיקות, קפצונים ומקלוני אש קרה קטנים, כאמור, מדובר ב"צעצועים מסוכנים", אשר אין עליהם פיקוח ובקרה".
המשטרה, בשיתוף משרד התמ"ס, תמקד את הפעילות בעיקר כלפי המפיצים והמוכרים (גם אם המכירה מתבצעת מבתי דירות פרטיות) ותפעל בחומרה כנגד בעלי עסקים ואחרים, שיתפסו עם צעצועים אסורים - הציוד יוחרם והמעורבים יומלצו להעמדה לדין.
נציין, כי בקריית גת נתפסו כ-500 נפצים בביתו של בגיר, הרכוש הוחרם והושמד ע"י חבלן ונגד הבגיר נפתח תיק פלילי. השבוע, נתפסו באשדוד, בפעילות יזומה של רישוי עסקים והשיטור המשולב, 3 אקדחים שמוגדרים כצעצועים מסוכנים, אצל תלמידי ביה"ס. בתחקורם מסרו היכן רכשו את הצעצועים ובחיפוש שנערך בבית העסק, נתפסו 3 אקדחים מסוכנים ומיני רובה עוזון, המשמש צעצוע מסוכן- הצעצועים הוחרמו ונגד בעל העסק נפתח תיק פלילי.
המשטרה מבקשת להציג לפני ההורים והילדים את הסכנות הקיימות ומבקשת את עזרתם כדי למנוע פגיעה בנפש וברכוש.

תאריך:  16/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הנשיא ברק:"נפרדים אנו היום משופט דגול"    חשין: "מלאכתו של שופט בית משפט עליון מלאכה קשה היא, מלאכה קשה מנשוא. וזר לא יבין... עבודת עבד-כנען היא"
מתי טוכפלד
בימין תוקפים את אולמרט    ח"כ שטייניץ: "אי אפשר לדרוש מהעולם כולו לנתק מגעים עם החמאס ולשבח את מצרים על פגישותיה עם ראשי הארגון"
יפעת גדות
כדי לבצע הפלה על האישה ליטול את תרופת 'מיפפריסטון' תחת השגחה, לפני שהיא חוזרת יומיים לאחר מכן לקבל ארבע גלולות נוספות של 'מיסופרוסטול' שיביאו לסיום ההריון בתוך שעות ספורות
שלומי דיאז
גננת הבחינה בסימני הנשיכות ודווחה לאגף הרווחה    האם: "איבדתי סבלנותי. זה מקרה חד פעמי"
עינב רוזיליו
השחקנית גילת אנקורי תמשיך להוביל את הקמפיין של אופנת "מאוזנר" גם בעונה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il