X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברכבת טוענים, כי כתבה עליה הכילה טענות מסולפות, בלתי-מאוזנות ומגמתיות והכפישה את הרכבת ועובדיה דברים אלה מהווים לטענתם לשון הרע, והוצאת דיבה לשמה ומטילים על חברת החדשות והכתב אורן אהרוני אחריות נזיקית
▪  ▪  ▪

רכבת ישראל הגישה היום (ה', 16.02.06) לבית המשפט המחוזי בירושלים תביעת לשון הרע בסך 3.5 מיליון ש"ח, נגד הכתב אורן אהרוני וחברת החדשות של ערוץ 2. הנהלת הרכבת נקטה מהלך זה כתגובה לכתבה ששודרה "באולפן שישי" ביום שישי האחרון (10.02.06). כתבה אשר הציגה אי-סדרים לכאורה בהנהלת הרכבת ובקרב עובדיה.
כתבתו של העיתונאי אורן אהרוני עסקה בטענות הנוגעות לעוצמת ועד עובדי הרכבת והעומד בראשו, ולמינויים כביכול של קרובי משפחה ברכבת ישראל. בתמיכה לכך, הובאו בכתבה דוגמאות שונות של עובדים ברכבת, אשר הינם בני משפחה.
לטענת אנשי הרכבת, הכתבה לא הסתפקה בכך. הטענות בדבר "העסקת קרובי משפחה" היוו בסיס להטחת האשמות אחרות לגמרי. בזו אחר זו, טוענים ברכבת, הושמעו בכתבה אמירות חמורות וקיצוניות בדבר "שחיתות ציבורית שמסכנת את חיינו", "מספר איחורים, תקלות ותאונות ההולך ומטפס", "עסק משפחתי שמסכן את חיינו" , אשר אף לוו בתמונות קשות של תאונות רכבות - כשמטרת הדברים, לטענת רכבת ישראל היא קשירת קשר מלאכותי בין הטענות בדבר הועד ומינוי עובדים לליקויי בטיחות ואף לתאונות ממש.
הרכבת תוקפת בכתב התביעה את חדשות הערוץ השני באמרה, כי חברת החדשות נכשלה בתפקידה בצורה חמורה, כאשר ניצלה את הכוח הרב שבידה כדי להכפיש שלא כדין את הרכבת וציבור עובדיה.
לדעת עורכי הדין המייצגים את רכבת ישראל, מתוך רצון לשוות לדברים שהובאו נופך דרמתי ("מסקנות מבהילות", כך הוצגה הכתבה), הביאו בערוץ השני לשידור תזה שאינה אמת אשר היוותה את המסר המרכזי של הכתבה: קיום קשר לכאורה בין הועד ו"מינוי קרובי משפחה" - לדרך שבה מנוהלת הרכבת, וחמור מכך - לליקויי בטיחות ולתאונות. תזה זו, לטענתם, לא נתמכה בראיות ממשיות.
בחברת החדשות, ממשיכים נציגי הרכבת, היה מי שחפץ להציג סנסציות חדשותיות, אף אם בסיסן רעוע, בלתי מאוזן ובלתי מדויק. הצגה מגמתית שכזו, תוך ניצול כוחה האדיר של המדיה הטלוויזיונית בשעת שיא של צפייה ותוך הכפשת שמה של הרכבת ועובדיה - אינה עולה בקנה אחד עם חובותיהם העיתונאיות של אנשי חברת החדשות.
עוד נטען בכתב התביעה, כי כתב חברת החדשות של ערוץ 2, אורן אהרוני , בחר לבסס את הכתבות, בין היתר, על עדותו של עובד רכבת שפוטר בשל עבירות משמעת רבות ואף הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות סמים, ובכך הטיל דופי בכל עובדי הרכבת וגרם להשמצה גסה ופרועה אשר אין לה כל מקום.
הנהלת הרכבת מוסיפה ואומרת, כי הטענות שהועלו בכתבה בדבר הקשר בין איכות הניהול ובין התאונות המצערות שהתרחשו, לא הובאו לידיעתה, ולא ניתנה להם הזדמנות להתייחס לכך כמתבקש. לאור האמור לעיל, החליטה רכבת ישראל לפנות לבית המשפט על-מנת שיחשוף את הרשלנות שעמדה לדבריהם בבסיסה של הכתבה ששודרה ב"אולפן שישי" בערוץ 2.

תאריך:  16/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי פאוזנר
תפיץ מוצרי מנהלות קרנות פנסיה וקופות גמל אשר בתוך שבועות ספורים היא מתכוונת לחתום עימן הסכמי-הפצה    העבירה טיוטת ההסכם למנורה, מגדל, כלל-ביטוח, הראל, הפניקס, איילון, מיטב, תמיר-פישמן, אנליסט, אקסלנס, הלמן-אלדובי ועוד
שי פאוזנר
מייעדת ההנפקה לפעילות קרן Private Equity FE שתתמקד בהשקעות בחברות בוגרות בתחומי התעשיה השונים
אלעזר לוין
איש העסקים מניו-יורק, השותף של אפריקה-ישראל, עומד לרכוש את המיתחם בצפון ת"א בדני גולדשטיין וגד זאבי
שי פאוזנר
דרור גרוס מונה לסמנכ"ל ההשקעות בחברה החדשה - המנהלת נכסים אך ורק ל-5,000 לקוחות אתגרים פיננסיים
אורון חדי
מצלמות התוכנית תיעדו מנהל באגף מס ההכנסה כשהוא מטריד אישה שביקשה את שירותיו    כתב אישום הוגש נגדו לבית משפט השלום בקריות שהרשיע אותו בעבירות חמורות של לקיחת שוחד מיני על-ידי עובד ציבור    האיש ערער על הרשעתו - והיום דחה בית המשפט את ערעורו ושלח אותו לשלוש שנות מאסר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il