X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אי.בי.אי: אין סיבה להשקיע במניית אלקטרה אלקטרה מסרה היום, כי הרבעון האחרון של 2005 הסתיים בהפסד תפעולי ענק של 43 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪

חברת אלקטרה פרסמה (ד') הערכה לגבי תוצאותיה הכספיות בשנת 2005 . מהערכה עולה, כי הרבעון הרביעי שלה היה "רבעון איימים" מבחינת גובה ההפסדים שנגרמו לה. ההפסד התפעולי ברבעון הרביעי עמד על כ- 43 מיליון ש"ח. בבית ההשקעות אי.ב.אי כותבים היום, כי החברה הצליחה להפתיע לרעה - לעומת הערכתו כי היא תרשום ברבעון הפסד תפעולי של כ- 25 מיליון ש"ח בלבד.
החברה מסרה, כי בכל שנת 2005 עמד הרווח התפעולי על כ- 24 מיליון ש"ח, לעומת רווח תפעולי של כ- 75 מיליון ש"ח בשנת 2004 ולעומת הערכת אי.בי.אי כי היא תציג רווח תפעולי בסך 46 מיליון ש"ח. השחיקה הקשה ברווחיות החברה נבעה מקיטון בביקושים באירופה ומהגברת התחרות ברוב השווקים בהם פועלת החברה, ובכלל זה באוסטרליה. ברבעון הרביעי רשמה החברה רמה גבוהה של הוצאות מימון, ואלו הסתכמו ב- 22 מיליון ש"ח.
בבית ההשקעות אומרים, כי הדוח השנתי של יצרנית המזגנים "יקושט" בשלל סעיפים חד פעמיים - כלומר הפחתות שיפגעו בשורה התחתונה שלה. אלו כוללים בין היתר, הוצאה של 6 מיליון ש"ח בגין איגוח חוב לקוחות באירופה, הוצאה של 34 מיליון ש"ח בגין הוצאות ארגון מחדש (עיקר ההוצאה עקב פיטורי עובדים בחטיבה האירופאית) והפרשה לירידת ערך נכסים בסך 8 מיליון ש"ח. באשר להפרשה לירידת ערך נכסים נעיר, כי ולהערכתנו קיימת סבירות גבוהה לביצוע לחברה רמה גבוהה של מלאי (828 מיליון ש"ח בדוחות הרבעון השלישי) בהפרשה נוספת בעתיד בגין ירידת ערכו של מלאי זה.
מכירות החברה בישראל גדלו, וכך גם רווחיות הפעילות, אך נזכיר, כי תרומת רווחיות הפעילות בארץ נמוכה מסורתית מתרומת הפעילות בחו"ל. נזכיר כי לאחר דוחות הרבעון השלישי הערכנו כי "יציאה של מתחרים מהענף (בין אם מרצון ובין אם מאונס) צפויה להקטין את התחרותיות ולשפר את הרווחיות. עם זאת יש לזכור, כי מצב זה מעיד על ענף לא יציב בעל רמת סיכון גבוהה מהממוצע".
כלכלני אי.בי.אי ברשות האנליסט אורי וויסבורד, כותבים "הערכת התוצאות מחזקת את דעתנו, כי שיפור בעסקי החברה לא יגיע לפני הרבעון השני של 2006 . שיפור זה איננו מונח בכיסה של החברה, והוא מותנה בתוצאות תוכנית ההתייעלות שמבצעת החברה, בהמשך המהלך להקטנת רמות המלאי, בתנאי השוק ובתנאי מזג האוויר שישררו אז. לאור רמת אי הוודאות הגבוהה איננו רואים סיבה להשקיע במניה בתקופה הקרובה".

תאריך:  16/02/2006   |   עודכן:  16/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
האישה, תושבת ערד, דרשה מחברת קוקה קולה לפצותה    נעצרה על-ידי המשטרה בחשד למרמה
מתי טוכפלד
בעקבות ההתבטאות יו"ר הרשימה, השייח' איברהים סרסור, בנושא קיום שלטון מוסלמי בישראל    אחמד טיבי: סרסור לא אמר את הדברים
אורון חדי
ברכבת טוענים, כי כתבה עליה הכילה טענות מסולפות, בלתי-מאוזנות ומגמתיות והכפישה את הרכבת ועובדיה    דברים אלה מהווים לטענתם לשון הרע, והוצאת דיבה לשמה ומטילים על חברת החדשות והכתב אורן אהרוני אחריות נזיקית
שי פאוזנר
תפיץ מוצרי מנהלות קרנות פנסיה וקופות גמל אשר בתוך שבועות ספורים היא מתכוונת לחתום עימן הסכמי-הפצה    העבירה טיוטת ההסכם למנורה, מגדל, כלל-ביטוח, הראל, הפניקס, איילון, מיטב, תמיר-פישמן, אנליסט, אקסלנס, הלמן-אלדובי ועוד
שי פאוזנר
מייעדת ההנפקה לפעילות קרן Private Equity FE שתתמקד בהשקעות בחברות בוגרות בתחומי התעשיה השונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il