X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בני המשפחה טוענים כי המשטרה ידעה על הסכנה לחייו אך בחרה שלא להזהיר אותו והפקיר את חייו
▪  ▪  ▪

בני משפחתו של נחום רחמים ז"ל הגישו לבית משפט השלום בירושלים תביעת פיצויים נגד המדינה, זאת בעקבות רציחתו על-ידי עבריינים אשר איתרו אותו לאחר שמסר עדות כעד מדינה. בני המשפחה טוענים: המשטרה ידעה על הסכנה לחייו והפקירה אותו. בכתב התביעה דורשים בני המשפחה 1.1 מיליון ש"ח כסכום פיצויים כולל.
בחודש אוקטובר 1999 נרצח נחום רחמים, בן 46, זאת לאחר מספר שנים שחי תחת זהות בדויה במושב חצבה שבערבה. את הזהות הבדויה קיבל לאחר שכאסיר משוחרר העיד כעד מדינה נגד עבריינים, אשר נשפטו והורשעו בעקבות עדותו.
במהלך שנת 1994 חזר רחמים להתגורר בירושלים. הוא אף זומן למשטרה מספר פעמים. לטענת בני משפחתו, המשטרה היתה מודעת לסכנת החיים שנשקפה לו מידי גורמים עבריינים שביקשו לנקום בו, ואף סייעה לו להסתתר ולהימלט.
עוד טוענת המשפחה, כי מספר ימים לפני הרצח זומן רחמים פעם נוספת למשטרה, שם הוזהר כי קיים מידע על סכנה מיידית וממשית לחייו. אלא שהתרעות אלה לא סייעו לרחמים וזה נרצח בירושלים על-ידי גורמים עברייניים שטרם זוהו.
בעקבות הרצח הגישו בני המשפחה, באמצעות עו"ד בועז ארד, כתב תביעה נגד המדינה בדרישה לתשלום פיצויים. לטענת המשפחה, המשטרה לא הציעה לרחמים הגנה משטרתית או כל הגנה אחרת ולא נתנה לו הנחיות כיצד עליו לנהוג.
"משטרת ישראל הפקירה את חיי המנוח והפרה את החובה המוטלת עליה מכח הדין, להגן על עדים בכלל ועל המנוח בפרט. בשל הפרת חובה זו ובשל התרשלותה החמורה של משטרת ישראל בהגנה על המנוח, עלה בידי מתנקש לרצוח את המנוח" - כותב עו"ד ארד בכתב התביעה.
בכתב התביעה נטען עוד, כי המדינה הפרה את הבטחה שניתנה לרחמים, כי לאחר שיעיד יוכל לפתוח בחיים חדשים מחוץ לישראל בעזרת מימון ועזרה של המדינה.
כתב התביעה מייחס למשטרה רשלנות בכך שלא גיבשה תוכנית הולמת להגנת עדים בכלל ולהגנתו של רחמים בפרט, לא סיפקה לו הגנה מפני רוצחיו, לא מסרה לו מידע מלא אודות הסכנה שנשקפה לחייו והיתה אדישה לגורלו.

תאריך:  17/02/2006   |   עודכן:  17/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כינס דיון מיוחד לבחינת אפשרויות הפעולה של ישראל מול הרשות הפלשתינית    בשבת - כינוס ראשון של פרלמנט פלשתיני עם נציגות חמאס
עומר שיקלר
החברה, מקבוצת סולתם, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתחום ההסוואה וההטעיה    היקף המכרז - 30 מיליון דולר    יו"ר קבוצת סולתם: "מערכות הסוואה מתקדמות של החברה נמצאות כיום בשימוש של צבאות גדולים בעירק ואפגניסטן"
שי פאוזנר
רואים בחיוב את ההחלטה של משקיעים להעביר השקעות לחו"ל    מזרחי-טפחות: להשקיע 75% מתיק המניות מעבר לים    הפועלים מזהירים מתנודתיות שתמשך בטווח הקצר בדולר
עומר שיקלר
מאות אנשים, אישי ציבור ומעריצים עוברים משעות הבוקר המוקדמות ליד ארונה של הזמרת שושנה דמארי המוצב באולם תיאטרון הקמארי בתל אביב
אשר גולדברג
קפטן הפועל ת"א קיבל הבהרה מהמאמן המיועד כי יהיה הראשון שאיתו ייחתם חוזה המשך חדש וצפוי להשתכר בכמיליון דולר    קיים גם סיכום עקרוני עם עבאס סואן, גם עומר גולן בתכניות של גרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il