X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר ששר הביטחון הכריז על החברה כמסייעת לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי הוחרמו מכולות עם ציוד בשווי מאות אלפי דולרים תושב רהט נאשם במכירת נשק לגורמים ברשות ובניסיון לחטוף חייל
▪  ▪  ▪

רשות המכס, בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי, תפסו בנמל אשדוד 31 מכולות של "התאחדות בלתי מותרת" ברשות הפלשתינית. כך הותר לפרסום (יום א, 19.2.06).
על-פי המכס, בעקבות החלטת שר הביטחון, נתפסו מכולות עמוסות סחורה שיובאה מחו"ל בשווי מאות אלפי דולרים, שנרכשה על-ידי חברת "פאיז אבו-עכר" מרצועת עזה.
החברה הוכרזה לפני כחודשיים על-ידי שר הביטחון כהתאחדות בלתי מותרת, לאחר שהתברר כי סייעה באופן שיטתי ורצוף במימון גורמי חמאס וג'יהאד איסלאמי.
תפיסת המכולות התבצעה בעקבות חקירה משותפת של מחלקת החקירות ברשות המיסים, שHרות ביטחון הכללי והיחב"ל, לאחר שהתקבל מידע לפיו חברת אבו עכר הפרה באופן בוטה את צו שר הביטחון הקובע כי פעילותה הינה בלתי חוקית והמשיכה בפעילות היבוא תוך ניצול שמן של 2 חברות עזתיות: חברת "ריו" וחברת ,האני סעדאללה שלדאן".
לדברי חוקרי המכס, "הצעדים שננקטו בחודשים האחרונים נגד חברת אבו עכר, מוגדרים חסרי תקדים במסגרת המאבק של כוחות הביטחון בהזרמת הכספים לטרור".
צעדים אלו התאפשרו בעקבות מידע שנאסף על-ידי גורמי הביטחון והמטה למלחמה בסמים ובהלבנת הון ברשות המיסים ואשר העלה כי חברת פאיז אבו עכר מחאן-יונס, העבירה בשנים האחרונות לגורמי חמאס ו"גיהאד איסלאמי" ב"שטחים,"מאות אלפי-דולרים, תוך שהיא מסווה זאת בפעילותה המסחרית.
החברה פעלה בשיטה על-פיה חברת פאיז אבו-עכר רכשה סחורות מספקים שונים בחו"ל. הרכישה שולמה על-ידי מפקדות החמאס או הג'יהאד האיסלאמי בחו"ל ישירות לספק ונשלחה לחברת פאיז אבו-עכר בשטחים. בתמורה לכך, העבירה חברת אבו עכר את הכספים, בקיזוז עמלה, לגורמי החמאס או הג'יהאד בתוך השטחים.
באמצעות השימוש בשיטות כגון אלו, מבקשים גורמי הטרור לעקוף את הפיקוח המוטל על הכנסת כספים למטרות לא חוקיות. חברת פאיז אבו עכר שיתפו פעולה, ביודעין, עם קרנות בלתי חוקיות של החמאס בחו"ל וכן עם אגודות בשטחים שהוצאו מחוץ לחוק על-ידי ישראל.
על-פי גורמי הביטחון, הכספים הרבים המועברים מהמפקדות בחו"ל לאנשי הארגונים בשטחים, הם הדלק המניע את מערכות הטרור.
לאור זאת, נמסר, הודק הפיקוח על דרכי העברות הכספים, אולם, גורמי הטרור החלו לנצל בעלי-עסקים וסוחרים שונים, להעברות הכספים בדרכים עוקפות. בשנה האחרונה, נרשם גידול בהיקף הכספים שהוזרמו לשטח, מה שאיפשר לארגוני הטרור, להוציא לפועל פיגועים קשים בישראל, לרכוש כמויות גדולות של אמל"ח ולשכלל את מערך הייצור העצמי של אמצעי הלחימה השונים.
עוד נמסר, כי צעדים קודמים שננקטו כנגד חברת אבו עכר, בהם תפיסת מכולות מזון ששולמו בכספי ארגוני הטרור, לא הניאו את היבואן אבו עכר מלהמשיך ולשתף-פעולה עם גורמי הטרור, מה שהביא להכרזתה כהתאחדות בלתי מותרת, ולהחרמת הסחורות שנרכשו על-ידו.
במקרה אחר, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום כתב אישום נגד סמי אבו מדיעם, תושב רהט בן 38, המואשם בסחר בנשק עם גורמים ברשות הפלשתינית.
בכתב האישום נטען בין היתר, כי בעשר השנים באחרונות נהג הנאשם לרכוש אמצעי לחימה בעיקר מעבריינים בארץ, אותם מכר לכוחות הביטחון ברשות הפלשתינית. על-פי כתב האישום רכש שלושה אקדחים תמורת כ-16 אלף שקלים ומכר אותם לשוטר פלשתיני בכפר דורא.
כן הוא נאשם שקיבל פניה מתושב עזה שהציע לו להיות מעורב בחטיפת חייל או שוטר בנגב. על-פי התכנון הנאשם אמור היה להסתיר את החטוף בביתו ולתכנן החלפה עם אסירים פלשתינים.

תאריך:  19/02/2006   |   עודכן:  19/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
אמרגני הקומיקאים, כך נטען, מכרו כרטיסים כפולים להופעות    חלק מרוכשי הכרטיסים הגישו גם תביעה משפטית
יפעת גדות
פרשת שיבוט הכבשה דולי הסעירה את העולם בשל הרעיון המוסרי העומד מאחורי הפעולה, כשרבים הביעו חששם מפני שיבוט קרוב של בני אדם
שלומי דיאז
העובד ישלם 50 אלף שקלים לחברת "חשבשבת"    נדרש גם להימנע מפניה ללקוחותיה ומשידולם לרכוש את שירותיו במשך שנה
עומר שיקלר
התעשיה האווירית וחברת בואינג חתמו על הסכם שת"פ בתחום הגנה בפני טילים בליסטיים קצרי טווח
מחלקה ראשונה
ברונשטיין (37) רו"ח, בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר M.B.A במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il