X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע לנאשם, סאמי אבו מידעם, מיוחסות בכתב האישום גם עבירות נשק במקביל להגשת כתב האישום ביקשה המדינה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו
▪  ▪  ▪

פרשיה ביטחונית חמורה הגיעה היום (א', 19.2.06) לפתחו של בית המשפט. לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום חמור נגד תושב רהט, סאמי אבו מידעם, הכולל שישה אישומים שונים בעבירות נשק וביטחון.
כתב האישום מגולל את סיפורו של אבו מידעם, ומתאר הליך בו הידרדר אבו מידעם מאזרח נורמטיבי ושומר חוק לעבריין מסוכן. תחילת התהליך בשנת 1996, אז רכש מסוחר נשק אקדח ללא רישיון וכן מחסנית ואף ערך באמצעות הנשק מטווחים.
עוד תואר בכתב האישום את הפיכתו של אבו מידעם עצמו לסוחר נשק. הוא מואשם כי בשנת 1997 מצא שותף וביחד קנו מסוחר נשק אחר שלושה אקדחים, אותם מכרו לאחר מכן לתושב הכפר דורא בגדה אשר שירת בביטחון המסכל של הרשות הפלשתינית.
בשנת 1999 הגיעה לחשוד הצעה מפתה. אחיו חסן הציע לו "שותפות עסקית", כאשר ה"עסק" הוא לא אחר מרכישת רובה מסוג MP5. צמד האחים פנו לאביהם המנוח, וסיפרו לו כי הם זקוקים להלוואה לשם קניית רכב חדש. האחרון נענה לבקשתם ומסר להם סכום של 20 אלף שקלים, באמצעותו קנו האחים את הרובה שביקשו, ערכו בו מטווחים והסתירו אותו בלול תרנגולים.
אבו מידעם המשיך להסתבך בפרשיות נשק. בשנת 2001 פנה אליו שוטר והציע לו כי יקנה ממנו חלקי נשק. אבו מידעם נענה להצעה, והשוטר מסר לו עשרות נוקרים של אקדחים וכ- 20 קתות רובה מסוג M-16. חלקי הנשק הללו הועברו על-ידו לסוחר נשק בשם עימאד.
האישום החמור ביותר בכתב האישום מייחס לאבו מידעם עבירות חמורות וביניהן מסירת ידיעה סודית, מגע עם סוכן חוץ והשמדת ראיות. לפני כחודש, טוענת התביעה, התקשר עימאד לאבו מידעם והציע לו כי יחטפו חייל או שוטר ויסתירו אותו בביתו של אבו מידעם ברהט.
עימאד הסביר לאבו מידעם כי המניע העומד מאחורי החלטתו לחטוף חייל הוא הרצון לשחרר את בנו באסל, הכלוא בישראל ונשפט למאסר עולם.
אבו מידעם סירב להצעתו של עימאד, וימים ספורים לאחר ההצעה שקיבל מעימאד נחקר בעניין על-ידי חוקרי שירות הביטחון הכללי. החוקרים הזהירו אותו שלא יקיים שום קשר, משום סוג שהוא, עם עימאד וזה הבטיח להם שכך יעשה.
בניגוד להבטחתו, יצר אבו מידעם קשר עם עימאד, הודיע לו על חקירתו בשב"כ והזהירו כי השב"כ יודע על פעילותו החתרנית. לאחר שביצע את שיחת הטלפון לעימאד, פחד אבו מידעם שמעשהו ייוודע לרשויות, ולכן ביקש מאשתו שתשמיד את הטלפון ממנו ביצע את השיחה - וזו עשתה כבקשתו.
במקביל להגשת כתב האישום ביקשה המדינה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו בשל חוזק הראיות נגדו וכן קיומו של החשש לשיבוש מהלכי משפט.

תאריך:  19/02/2006   |   עודכן:  19/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מנכ"ל התאחדות התעשיינים ייצא בראש משלחת, לכנס של מדינות דרום אגן הים התיכון, אשר יתקיים בפלרמו שבאיטליה    במפגש ישתתפו התאחדויות אנשי עסקים מסוריה, אלג'יריה, לבנון, תוניס, מרוקו, מצרים, הרשות הפלשתינית, קפריסין, טורקיה, מלטה ואיטליה
ענבל אביב
המטרה - להגדיל היצוא למדינות הללו    במסגרת זו, יצאו כבר היום 8 חברות ישראליות בתחום החקלאות לאזארביג'אן    בין החברות: נטפים, תהל, הורייזן, ארבל, גני חברון
שלומי דיאז
מנחם אסידון מנשר הואשם בחטיפה    בימ"ש קבע שהחקירה לא נוהלה כראוי ולא סיפקה ראיות להוכחת האשמה
עומר שיקלר
נשיא איגוד לשכות המסחר מציע למועמדים לראשות הממשלה תוכנית כלכלית אלטרנטיבית שאינה כרוכה בהוצאה תקציבית    אוריאל לין: ניתן להצעיד את הכלכלה הישראלית ללא הגדלת התקציב, באמצעות ישום של 5 מהלכים מרכזיים שאינם מחייבים הוצאה תקציבית
אלעזר לוין
"יביא למחסור חמור בפועלים ולהאטת הבניה... הפכנו לשק החבטות של המדינה - בכל פעם שצריך לעשות משהו, פוגעים בנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il