X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחיו של רוצח ראש הממשלה עתר לבית המשפט העליון בדרישה להרחיב את מעגל המבקרים בכלאו השופט רובינשטיין דחה את בקשתו וציין כי הרשעתו באיומים על ראש הממשלה שרון מעידה על אופיו
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון דחה היום (א', 19.2.2006) את בקשתו של חגי עמיר לערער על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב שלא לאפשר לשכנת משפחתו לבקר אותו בכלאו. שופטת בית המשפט לעניינים מנהליים, נגה אוהד, דחתה את בקשתו של עמיר לאור התנגדות שירות הביטחון הכללי לביקור.
עמיר ציין בעתירתו כי גם המדינה, בדיונים קודמים שנערכו בעניין הודיעה שאינה מתנגדת עקרונית להרחבת מעגל המבקרים, אך סייגה זאת בהגשת רשימה של מבקרים המעוניינים לבקר אותו לשלטונות הכלא על-מנת שזו תיבדק לגופה. סוכם כי חגי עמיר יערוך רשימה שכזו ובמידת הצורך יוכל לפנות בעתירה מתאימה אם בקשתו בעניין זה תידחה.
עמיר טוען כי הוא נמצא כבר שנים רבות באגף הפרדה והוא יכול לשוחח עם אורחים רבים, ביטחוניים ופלילים וכי הוא אינו מבין מדוע דווקא עם שכנתו הוא אינו יכול לשוחח. לטענתו מדובר בשכנה של משפחתו שהיא כבר סבתא לנכדים ללא שום עבר פלילי, והוא מציין כי אין לה קשר לפוליטיקה. לדעתו, מניעת הביקור מקורה באפליה מתמשכת נגדו וברדיפה פוליטית.
המדינה טענה בדיון, כי חגי עמיר הוא אסיר ביטחוני, ועל-פי נהלי שירות בתי הסוהר הוא זכאי לביקוריהם של קרובי משפחה מדרגה ראשונה בלבד. באישור גורמי הביטחון, הרחיבה המדינה את מעגל המבקרים לחגי עמיר גם לקרובי משפחה שאינם מדרגה ראשונה, אך מחשש להפצת משנה רעיונית של פגיעה באישי ציבור, סבורים גורמי הביטחון כי אין להרחיב את מעגל המבקרים מעבר לקרובי משפחה.
עמדת המדינה בנושא העקרוני של ביקורי אסירים ביטחוניים הייתה חד-משמעית והתפצלה לשני ראשים. התנגדות כללית -התנגדות לאפשר ביקורים שלהתנגדות לביקורי מי שאינם קרובי משפחה, ואין זו התנגדות ספציפית לגבי האישה בה מדובר. יחד עם זאת, ציינו נציגי המדינה כי ישנו גם אופי ספציפי להתנגדותם, נוכח חוות דעתם של גורמי הביטחון לגבי עמיר עצמו, כיוון שהוא אמון על משנה רעיונית התומכת בפגיעה באישי ציבור.
השופט רובינשטיין ניסה לברר האם המדינה מוכנה לאפשר ביקור אחד לשכנה בה מדובר, בפיקוח מתאים, בלי להתחייב להמשך או לביקורים נוספים או אחרים. המדינה השיבה כי אינה מסכימה בשל היותו של חגי עמיר אסיר ביטחוני וכן בשל העלאת החשש כי ביקורים חריגים אצלו ישמשו להפצת אידיאולוגיה של פגיעה באישים, וכן נוכח עקרון השוויון, נוכח מספרם הרב של אסירים ביטחוניים אחרים.
רובינשטיין ציין בהחלטתו את הכרעת דין שהתקבלה בחודש ינואר בבית משפט השלום בנתניה, ובמסגרתה הורשע חגי עמיר בכך שהשמיע איומים לפגיעה בראש הממשלה אריאל שרון, בכך שלאחר שסוהר חייג לבית משפחת עמיר ולא היה מענה, אמר עמיר באיום "אני יכול להרים שיחת טלפון ולדאוג שיחסלו ויפוצצו את שרון".
לאור מעשיו של חגי עמיר והרשעתו באיומים המעידה על התנהגותו בכלא, ומתוך חשש לפגיעה בשוויון של אסירים ביטחוניים אחרים החליט כאמור השופט רובינשטיין לדחות את בקשתו של עמיר לביקורים חריגים.

רע"ב 10085/05
תאריך:  19/02/2006   |   עודכן:  19/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הזמרת מדונה הסתייעה בעזרת קבליסטים כדי להציל את חיי הנישואים שלה
עומר שיקלר
יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים ומנכ"ל הבנק מציינים: "תוכנית המינויים והקידומים לתפקידים בכירים בבנק הפועלים הם חלק מהאסטרטגיה הניהולית הרב שנתית של הבנק"
ענבל אביב
החברה מפתחת טכנולוגית שליטה ובקרה ייחודית המאפשרת מיפוי אוטומטי של טרנזאקציות מחשוב, ושיוכם לתהליכים עסקיים של ארגונים
שלומי דיאז
כוחות גדולים חיפשו אחר הילדה כמעט יממה    הדוד טען שהבחין בילדה אצלו בחצר ולא ידע שמחפשים אחריה
אורון חדי
כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע    לנאשם, סאמי אבו מידעם, מיוחסות בכתב האישום גם עבירות נשק    במקביל להגשת כתב האישום ביקשה המדינה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il