X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפרקי הבנק למסחר הגישו דוח על פעילותם בשנת 2005 עוקלו נכסיו של מנכ"ל הבנק לשעבר בין האחראים למעילות: משרד רו"ח קסלמן וקסלמן
▪  ▪  ▪

הכונס הרשמי, עו"ד שלמה שחר, המשמש כמפרק הבנק למסחר, והמנהלים המיוחדים של הבנק, עו"ד אורי ברגמן ורו"ח יהודה בר לב, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בת"א דוח תקופתי המתאר את פעולותיהם בשנת 2005 במסגרת הליכי פירוק הבנק.
במסגרת הדוח מעדכנים הכונס הרשמי והמנהלים המיוחדים, כי לאור השינויים בפעילות בבנק לאחרונה, עיקר הפעילות בהליכי הפירוק יתמקד בפן המשפטי של הפירוק. בשל עובדה זו הוחלט בהסכמה, כי רו"ח יהודה ברלב יסיים את תפקידו כמנהל מיוחד של הבנק בסוף חודש מרס 2006.
מהדוח עולה, כי בסוף חודש מאי 2005 הושלמה הכנת סיכום החקירה שנערכה על-ידי המבקרים החקירתיים, בראשותו של רו"ח צבי איציק ממשרדו של המנהל המיוחד רו"ח יהודה בר לב. בעקבות הבדיקה גובש כתב תביעה על-סך של כ-271 מילוני שקלים כנגד שלושים וחמישה גורמים האחראים למעילה.
אתי אלון לא לבד
פרט לאתי אלון, בני משפחתה, וגורמי השוק האפור האחראים באופן ישיר למעילה נתבעים גם נושאי משרות בבנק בתקופת המעילה וכן פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן, אשר שימשה כרואה החשבון של הבנק.
אחריותם של פירמת רואי החשבון, טוענים המנהלים המיוחדים של הבנק למסחר, נובעת מכך שהתרשלו בכך שלא נקטו בפעולות הדרושות לשם איתור המעילה וכי התנהלותם היא שאפשרה את התרחשותה.
ביום 8.6.2005 אישר בית המשפט את הגשת התביעה, והיא נמצאת כעת בהליכים מוקדמים ביותר, משום שטרם אושרה הבקשה לפטור מאגרה, בקשה שהוגשה בשם הכונס הרשמי כמפרק הבנק, זאת למרות שחלפו כשמונה חודשים מאז הוגשה.
בדוח צויינה גם השפעתה של הגשת התביעה על ההליכים שמנהל הבנק כנגד חייבים של הבנק משני היבטים: הראשון, קיים חוסר רצון לשתף פעולה מצד מנהלי הבנק אשר נתבעו. השני, לקוחות החייבים כסף לבנק למסחר מבקשים להתלות באי הסדרים המתוארים בכתב התביעה, על-מנת לנסות ולערער את מהימנות היתרות המוצגות על-ידי הבנק.
עיקול הוטל על נכסי מנכ"ל הבנק לשעבר
בחודש יולי 2005 הגיש הבנק בקשה למתן צו עיקול על נכסיו של משה ליבוביץ', מנכ"ל הבנק לשעבר. בית המשפט אישר את הבקשה והוטל עיקול על נכסיו של המנכ"ל לשעבר. ביום 29.9.2005 הגיש לייבוביץ' בקשה לביטול העיקול הזמני שהוטל על נכסיו - ובקשתו נדחתה.
במהלך שנת 2005 פעלו המנהלים המיוחדים להשלים את הטיפול בתביעות החוב של נושי הבנק. לדבריהם הושלמה בדיקתן של כל תביעות החוב של נושי הבנק למעט זו של בנק ישראל, אשר 99% מחובו של הבנק למסחר שייך לו.
במסמך שהוגש מציינים מנהליו המיוחדים של הבנק את העובדה שהוגשו על-ידי נושי הבנק למעלה מ-90 תביעות חוב, כולל תביעות של חמישים ושישה מעובדי הבנק, בסך כולל של למעלה כ-635 מיליון שקלים. מתוך סך כל תביעות החוב שהוגשו אושרו על-ידי המנהלים המיוחדים תביעות בסך כולל של כ-578 מיליון שקלים.
במסגרת הדוח התקופתי ניתנה סקירה בעניינים נוספים, לרבות הליכים משפטיים המתנהלים ואשר התנהלו בעניינו של הבנק, והטיפול השוטף בנושאים בנקאיים ותפעוליים.

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
יושם דגש על הערכים התזונתיים של כל ארוחה    ניתן יהיה לבחור בין שלוש ארוחות    התפריטים כוללים טיפים בנושא תזונה נכונה, ואת הערכים הבריאותיים של כל ארוחה
מתי טוכפלד
"אם חילונים לא יתמכו בנו", אומרים במפלגה, "נקבל הפעם רק ארבעה מנדטים"    במפלגה שורר מתח רב מאז סיפור האיחוד ופרישת בעלז    עדיין אין קמפיין, אין דובר ואין אסטרטגיה
גלית יצחק
מדובר בניתוח נדיר שבוצע לראשונה בארץ במרכז הרפואי "שניידר"    הפג סבל ממום לב מולד ופיתח אי ספיקת לב קשה
מירב לוי
ניחשתם נכון - בשינה    אחרים מעדיפים לקרוא או לראות סרטים במהלך הטיסה    רובם טוענים כי מושב נוח יותר יסייע להם להירדם בטיסה
הדר פרבר
היסטוריונים מאוניברסיטת לואיסוויל שבארה"ב אמרו, כי פרשת לווינסקי הביכה את הנשיא יותר מאשר את ארה"ב    במקום הראשון ג'יימס ביוקנן "בזכות" מלחמת האזרחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il