X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפני שהודיע על החלטתו, לא היה ברור אם יעלה הנגיד את הריבית, ישאיר אותה על כנה, או ימתין עם ההחלטה עד ל-27 במרס, סמוך למועד העלאת הריבית בארה"ב
▪  ▪  ▪

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הותיר את שיעור הריבית במשק לחודש הבא ללא שינוי, על רמה של - 4.75%. זאת בניגוד להשערות הכלכלנים, לפיהן יעלה הנגיד את הריבית בשיעור של רבע אחוז.
בבנק ישראל מציינים, כי ההחלטה להשאיר את הריבית בשעורה הנוכחי תואמת את שמירת יציבות המחירים בתוך גבולות יעד האינפלציה שקבעה הממשלה, תחום המוגדר בין 1% - 3% לשנה. הם מוסיפים, כי הנתונים על מצב המשק מצביעים על המשך צמיחה מהירה יחסית ועולים בקנה אחד עם תחזיות בנק ישראל לצמיחה של 4.3% בשנת 2006.
לדבריהם, מאז החלטת הריבית בחודש הקודם נערכו בחירות ברשות הפלשתינית, שוק המניות ירד בכ-6% ושער החליפין של השקל מול הדולר פוחת בכ-2%. בחודש ינואר ירד מדד המחירים לצרכן ב- 0.3%, בחלק העליון של תחום התחזיות. הציפיות בשוק ההון לאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים עלו והגיעו לרמה של קצת למעלה מ-2%, רמה הדומה להערכות רוב החזאים, והנמצאת בטווח יעד האינפלציה של 1-3 אחוזים.
"בנק ישראל ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק מתוך מטרה להשיג את היעד של הממשלה. הבנק ימשיך לתמוך במכלול המטרות של המדיניות המקרו-כלכלית, במיוחד בעידוד התעסוקה והצמיחה ויתמוך ביציבות המערכת הפיננסית", אמרו בבנק ישראל.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וחבר המועצה המייעצת של בנק ישראל אמר בתגובה להחלטת הנגיד, כי בהתחשב בכלל הנסיבות המשקיות, החלטת נגיד בנק ישראל שלא להעלות את שיעור הריבית נכונה.
לפני שהודיע על החלטתו, לא היה ברור אם יעלה הנגיד את הריבית, ישאיר אותה על כנה, או ימתין עם ההחלטה עד ל-27 במרס, סמוך למועד העלאת הריבית בארה"ב.
לין, אמר הבוקר לקראת פרסום הריבית, כי "המדיניות המוניטרית בארה"ב לא צריכה להוות שיקול מכריע המכתיב את מדיניות בנק ישראל". לדבריו של לין, העלאה של שיעור הריבית בתקופה הנוכחית תאט באופן משמעותי את צמיחת המשק בשנה הקרובה".

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
תקף אותה באגרופים בראשה    טען בפניה שהיא מנהלת רומן עם גבר אחר    שכבה יומיים בבית מבלי יכולת להזעיק עזרה    המשטרה מחפשת אחריו
אלעזר לוין
חובות החברה המריאו ל-76 מיליוןן שקל    השופטת אלשיך: החברה חדלת פרעון ומצבה מידרדר
עומר שיקלר
וואלה! מדווחת על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2005: מדווחת על רווח נקי שנתי של 12.3 מיליון שקלים לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון שקלים אשתקד
עינב רוזיליו
גל מרקוביץ מונה למנהל קריאטיב של קבוצת "לעומק התודעה", חברה המתמחה בשיווק לצעירים
עומר שיקלר
6 שנים אחרי יציאת כוחות צה"ל מלבנון אישרה היום ועדת הכספים של הכנסת מענק הוקרה חד פעמי בסך של 40,000 ש"ח לכל איש צד"ל, וכן מענק בסכום של פי שלושה מהמשכורת, על כל שנת שירות בצד"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il