X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: "עליית מחירי הדירות והעלייה בריבית ירחיקו אלפי זוגות צעירים מרכישת דירה, אם המדינה לא תסייע באמצעות הכרה בריבית על המשכנתאות"
▪  ▪  ▪

הריבית על המשכנתאות תטפס ל-6% עד סוף שנת 2006, כך על-פי תחזית של כלכלני התאחדות הקבלנים. נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: "עליית ריבית המשכנתאות תגרום לתוספת תשלום של עד כ- 700 שקלים בהחזר החודשי של המשכנתא שישלמו רוכשי הדירות".
כהן מעריך, כי הנטל הכבד של ההחזר החודשי, יחד עם עליית מחירי הדירות באיזורי הביקוש, ירחיקו אלפי זוגות צעירים מהאפשרות לרכוש דירה, ולכן על ממשלת ישראל לאמץ בהקדם תוכנית לעידוד רכישת דירות כמו הכרה בריבית על המשכנתא.
כלכלני התאחדות הקבלנים מציינים, כי הריבית הממוצעת ב-2005 הגיעה ל-4.36%. היום הגיעה הריבית הממוצעת על המשכנתא לשיאה בשנה האחרונה- 4.79%, כאשר בחודשים האחרונים קפצה בשיעורים של 0.25% בחודש. העלייה הרצופה בריבית על המשכנתאות בחודשים האחרונים נובעת בעיקר מעליית הריבית השקלית במשק.
כלכלני ההתאחדות חישבו את התוספת לתשלום החודשי שיהיה על הרוכשים לשלם, על-פי מחירי דירות ממוצעים באזורים שונים בארץ (יד ראשונה ויד שניה), לפי מימון בגובה של כ-70% מערך הדירה, והלוואה לתקופה של 25 שנה. העלייה בריבית צפויה להעלות את סכום ההחזר בסכומים המגיעים עד כ-700 שקלים בחודש, בהתאם למחיר הדירה ושיעורי המימון.
לדוגמא, עבור הלוואה של 500,000 ש"ח ל-25 שנה ההפרש בין ההחזר החודשי ששולם, על-פי ריבית ממוצעת של 4.36%, ולהחזר החודשי שישולם בריבית של 6% עומד על 482 ש"ח. עבור הלוואה של 600,000 ש"ח יעמוד ההפרש על 578 ש"ח. כהן: "מדובר בנטל כספי לא מבוטל, שיכול להוות את הגורם המכריע בהחלטה של זוג צעיר האם לרכוש את הדירה או לא".
לאור המגמות האלו, פנתה התאחדות הקבלנים למפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, על-מנת שיתמכו בהצעה להקל על רוכשי דירות, באמצעות הכרה בריבית על המשכנתאות כהוצאה מוכרת במצע המפלגות השונות.
מבדיקה שערכו כלכלני התאחדות הקבלנים עולה, כי מהלך של הכרה בריבית על המשכנתאות כהוצאה מוכרת, משמעה פינוי הכנסה חודשית של עד 1,000 ש"ח לחודש לכל בית אב. כהן: "מהלך של סיוע ברכישת דירות לזוגות צעירים יגדיל את הביקושים, שכן הוא יסייע לאותם זוגות צעירים המעוניינים ברכישת דירה, אך חוששים מהתחייבות להלוואת משכנתא גבוהה שתתבטא בהחזרים חודשיים שבהם לא יוכלו לעמוד".

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כך אמרה שלי יחימוביץ בכנס פתיחת סמסטר של המכללה החברתית-כלכלית    ח"כ ארדן מבטיח: הליכוד יעניק 700 ש"ח לכל עובד שישתכר מתחת לשכר מינימום
עדי גלסקה
מאמן נבחרת ישראל היוצא כינס מסיבת עיתונאים לקראת המשחק נגד דנמרק    לוזון: להערכתי זו לא הקדנציה האחרונה של גרנט בנבחרת    גרנט החזיר את רביד גזל ושלומי ארבייטמן לסגל
אשר גולדברג
כל המשאבים מופנים לצירופו של חלוץ מכבי חיפה שכבר קיבל את המסרים    לארבייטמן אין מחויבות חוזית לאלופה    קולאוטי הגיש בקשה לאזרחות
ענבל אביב
לפני שהודיע על החלטתו, לא היה ברור אם יעלה הנגיד את הריבית, ישאיר אותה על כנה, או ימתין עם ההחלטה עד ל-27 במרס, סמוך למועד העלאת הריבית בארה"ב
שלומי דיאז
תקף אותה באגרופים בראשה    טען בפניה שהיא מנהלת רומן עם גבר אחר    שכבה יומיים בבית מבלי יכולת להזעיק עזרה    המשטרה מחפשת אחריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il