X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההשקעות הסתכמו ב-893 מיליון שקל 92% ממפעלי המזון מתכוונים לבצע השנה השקעות במפעליהם - 67% מהם ישקיעו עד 2 מיליוני דולרים כל אחד
▪  ▪  ▪

92% ממפעלי המזון מתכוונים לבצע השנה השקעות, בין השאר במכונות וציוד מיבוא, שיווק, מחקר ופיתוח ועוד. כך מסר רוני קוברובסקי, יו"ר איגוד תעשיות המזון התאחדות התעשיינים ונשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), בהסתמכו על בדיקה שנעשתה בקרב מפעלי המזון.
קוברובסקי מציין, כי על-פי הבדיקה, 67% מבין המפעלים שמתכוונים להשקיע השנה, ישקיעו השנה עד 2 מיליוני דולרים כל אחד. 21% מהמפעלים ישקיעו בין 2 מיליון דולרים ל-5 מיליון דולרים. 12% ממפעלי המזון, ישקיעו יותר מ-5 מיליון דולר כל אחד.
קוברובסקי מעריך, כי שנת 2005 הייתה שנת שיא בהשקעות מפעלי המזון במכונות וציוד מיבוא שהסתכמו ב-893 מיליון שקל, גידול של 22% לעומת השנה שקדמה לה.
קוברובסקי מציין, כי במקביל, 92% ממפעלי המזון מתכוונים לבצע השנה השקעות בשיפורים תזונתיים ובריאותיים, זאת כחלק ממגמת התזונה הנבונה ואורח החיים המאוזן בישראל והצורך לתת לצרכן מגוון רחב של מוצרים לבחירה. בשנת 2005 השקיעו מפעלי המזון כ-350 מיליון שקל בשיפורים תזונתיים ובריאותיים.
יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים הוסיף, כי על-פי הבדיקה מתברר, כי 30% ממפעלי המזון יגדילו השנה את מספר המועסקים בשיעור של עד 5% כל אחד, 8% מתכוונים להגדיל את מספר המועסקים ביותר מ-5% כל אחד, 8% ממפעלי המזון מתכוונים להקטין השנה את מספר המועסקים, וב-54% ממפעלי המזון לא יחול השנה שינוי במספר המועסקים.
בשנת 2005 קלטה תעשיית המזון 300 עובדים חדשים (0.5% מסך כל המועסקים). כיום מועסקים בתעשיית המזון כ-56,900 עובדים. קוברובסקי מציין, כי מבדיקת איגוד המזון מתברר עוד, כי 85% ממפעלי המזון צופים, כי השנה יגדלו מכירותיהם לשוק המקומי. 15% מהמפעלים צופים, כי לא יחול שינוי במכירותיהם לשוק המקומי.
הוא מציין, כי מהבדיקה שערך איגוד המזון מתברר, כי מפעלי המזון צופים בשנת 2006 גידול ממוצע של 3.5% (במונחים ריאליים) במכירות לשוק המקומי. ב-2005 גדלו מכירות המזון לשוק המקומי ריאלית ב-1%, והסתכמו בכ-40 מיליארד שקל.
עוד מעלה הבדיקה, כי 73% ממפעלי המזון צופים, כי היצוא שלהם יגדל השנה, ו-27% צופים שהיצוא לא ישתנה, והיקפו יהיה בדומה לאשתקד. סה"כ מפעלי המזון צופים גידול ממוצע של 7.1% ביצוא המזון בשנת 2006. יצויין, כי בשנת 2005 גדל יצוא המזון ב-14.2%, והסתכם ב-683 מיליון דולר.

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
פיקוד העורף הודיע למועצות האזוריות, כי בשנת 2006 יעמוד התקציב על 24 מיליון ש"ח לעומת 50 מיליון בשנת 2005    יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמואל ריפמן, תובע להחזיר מיד את מלוא המימון
ברוך לוי
הסתכם ב-3.16 מיליארד דולרים    יו"ר מכון היצוא מעריך: יצוא האלקטרוניקה יגדל השנה בכ-10%
יואב יצחק
המדובר באישים בכירים בבית"ר ירושלים המזוהים עם אולמרט    העיכוב - מחשש שמא הצטרפות עכשיו תעורר שאלות    נמשך קשר השתיקה בתקשורת
ברוך לוי
נשיא התאחדות הקבלנים, אהרון כהן: "עליית מחירי הדירות והעלייה בריבית ירחיקו אלפי זוגות צעירים מרכישת דירה, אם המדינה לא תסייע באמצעות הכרה בריבית על המשכנתאות"
עומר שיקלר
כך אמרה שלי יחימוביץ בכנס פתיחת סמסטר של המכללה החברתית-כלכלית    ח"כ ארדן מבטיח: הליכוד יעניק 700 ש"ח לכל עובד שישתכר מתחת לשכר מינימום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il