X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת "סונול-קט": ההחלטה המאשרת הקמת תחנות זעירות, מבשרת את התחרות האמיתית במשק הדלק הדבר יביא להוזלה דרסטית של המחירים
▪  ▪  ▪

מהפכה במשק הדלק: הולנת"ע, ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובניה, אישרה את התוכנית להקמת תחנות דלק זעירות ברחבי הארץ, והעבירה אותה לאישור סופי של מליאת המועצה הארצית. המועצה הארצית תדון בנושא בחודש מרס. מדובר בתיקון 4 לתמ"א 18 העוסקת במשק הדלק.
דוד חיון, מנכ"ל חברת "סונול-קט", החברה הראשונה שנכנסה לתחום תחנות הדלק הזעירות, אמר בתגובה להחלטה, המאשרת לראשונה הקמת תחנות דלק זעירות בארץ: "החלטת הוועדה זורעת למעשה את זרעי המהפכה האמיתית הצפויה בשנים הקרובות במשק הדלק - לא עוד תחנות בהיקפי ענק בתוך מרכזי הערים, אלא תחנות קטנות במיוחד בעלות עיצוב סביבתי יוצא דופן והגנות בטיחותיות מכסימליות; לא עוד מחירים אחידים בתחנות בתוך הערים, אלא הוזלה דרסטית במחירים בעקבות התחרות שתיווצר. אני צופה הקמתן של יותר מ-100 תחנות דלק זעירות בטווח של 10 השנים הקרובות, כפי שקרה במדינות מתקדמות בעולם שנכנסו לתחום התחנות הזעירות. 'סונול-קט' מברכת את ראשי משרד הפנים, המועצה הארצית לתכנון ובנייה וכן את משרד התשתיות, בראשות המנכ"ל אלי רונן, ומשרד האוצר, שפעלו לאישור התוכנית המהפכנית".
לדברי חיון, בחודשים הראשונים לפעילותה איתרה החברה עשרות אתרים מתאימים ברחבי הארץ להקמת תחנות זעירות.
חברת סונול, מקבוצת גרנית הכרמל, קבוצת מאיר, שבשליטת יעקב שחר וישראל קז, ואיש העסקים, אפרים גרינברג, חתמו באפריל 2005 על הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ להקמת תחנות דלק זעירות. סונול מחזיקה 75% מהחברה המשותפת, שתקים את התחנות ותפעילן, ואילו מאיר מחזיקה ב-17% וגרינברג מחזיקה ב-8%.
סונול רכשה 75% ממניות חברה קיימת, "דלקט", שהוקמה בשנת 2000 על-ידי קבוצת מאיר וגרינברג, המתמחה בתחנות דלק זעירות.
פעילות החברה המשותפת הוקפאה ב-2002 בעקבות העיכובים שהיו באישור התמ"א להקמת תחנות דלק זעירות. תמ"א זו אושרה באופן עקרוני על-ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה במאי 2004. בעקבות רכישת השליטה בחברה על-ידי סונול, שונה שמה ל"סונול-קט". כיו"ר סונול-קט מכהן מנכ"ל סונול, יוסי אנטורג; כסגן יו"ר פעיל של החברה מכהן אפרים גרינברג, שהוא הוגה הרעיון של הקמת תחנות זעירות בארץ, וכמנכ"ל החברה מכהן דוד חיון.
חיון כיהן בעבר כסמנכ"ל בחברת דלק השקעות, שבשליטת יצחק תשובה, כיו"ר חברת הספנות נתיבים, המשותפת ליצחק תשובה ורמי אונגר, וכדירקטור בחברה הבורסאית קומיוטק. חיון היה בעבר גם כתב בכיר בעיתון "גלובס" בתחומי האנרגיה, התחבורה, התעופה והתיירות.
סגן היו"ר הפעיל, אפרים גרינברג, כיהן בעבר כמנכ"ל בחברות הנפט לפידות, חנ"ה, מצדה והמכון למחקרי נפט וגיאופיזיקה. כמו כן, כיהן כמשנה למנכ"ל משרד האנרגיה. גרינברג, שהיה איש עסקים פרטי ויועץ בכיר במשק האנרגיה בשנים האחרונות, הוא היזם והוגה הרעיון של הקמת החברה לפיתוח תחנות דלק זעירות.
מהי תחנת דלק זעירה?
תחנה זעירה היא תחנה שעלות ההשקעה בה נמוכה בהרבה מתחנת דלק ציבורית רגילה. ניתן להקימה על שטחים מצומצמים במיוחד, והיא כוללת עד שתי משאבות וארבע עמדות תדלוק בלבד. אין בה מבנים למעט גג למשאבות. יתרונותיה מאפשרים הקמת תחנות בטוחות מאוד מבחינה סביבתית. תהליכי רישוי מהירים בהרבה מתהליכי הרישוי הקיימים לגבי תחנות דלק ציבוריות. בשל יתרונותיהן, התחנות אמורות לקום באזורים עירוניים, תעשייתיים ומסחריים צפופים וכן באתרים מתאימים נוספים.
תחנות אלו אמורות להפחית במידה ניכרת את הסכנה לזיהומים סביבתיים, גם עקב הסטנדרטים הגבוהים בתחום הבטיחות והסביבה, שיאפיינו את הקמתן, וגם עקב שיטחן המצומצם. תחנות מסוג זה יענו על הביקוש הגובר של תחנות דלק בתוך המרכזים העירוניים, התעשייתיים והמסחריים, ויאפשרו הגברת התחרות לטובת הצרכנים.
תחנה זעירה ניתנת להפעלה 24 שעות ביממה כתחנה בשירות מלא ו/או כתחנה אוטומטית בשירות עצמי. התחנה יכולה לשרת בו זמנית עד ארבעה כלי רכב פרטיים ומסחריים, שמשקלם המירבי של כל אחד מהם עד 4 טון. תחנה זעירה פטורה מחובת התקנת עמדות מים, מתקני לחץ אוויר ושירותים ציבוריים וכן פטורה מחובת מכירת שמנים.

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
במקום פצוע קל    המשטרה מבצעת מעצרים וחוקרת את הארוע    ההערכה הראשונית היא כי נערים השליכו נפצים על בני מיעוטים ואלו הגיבו באבנים
עומר שיקלר
השב"כ וצה"ל סיכלו התארגנות טרור שהתכוונה לבצע ירי של פצצות מרגמה ונשק קל לעבר שכונת גילה והר חומה בירושלים    קיבלו תקציבים מאנשי ועדות ההתנגדות ברצועה
עומר שיקלר
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מבקשת מהמפלגות לשמור על מערכת בחירות נקיה    במפלגות ממשיכים את הקמפיינים    הליכוד והעבודה נגד אולמרט    מרצ נגד התהילים של שס
מחלקה ראשונה
נייר עמדה של פורום 'נשים לתקציב הוגן': כיצד ניתן לעודד השתתפות בשוק העבודה ולסייע לנשים מובטלות
אסף גדות
חברת האבטחה Panda Labs פרסמה דוח על-פיו נרשמה עלייה דרמטית של 240% במספר הנוזקות בשנת 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il