X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ככל הנראה יימשכו הדיונים בטהרן, אולי עוד השבוע ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן: "אולי צריך להשלים עם העשרת האורניום באירן"
▪  ▪  ▪

שיחות הגרעין בין אירן ורוסיה הסתיימו לעת עתה, כשמשלחת אירן עזבה (ג') את מוסקבה וככל הנראה תחדש את הדיון ביום חמישי, להמשך הדיונים בטהרן.
ברשת ב' דווח הבוקר, כי הדיונים הופסקו באופן מפתיע וכי צוות המשא-ומתן מצד אירן עזב את שולחן הדיונים וצפוי לעזוב אף את מוסקבה, ללא הסבר. סוכנויות הידיעות מדווחות, כי לא ידועה עדיין הסיבה להפסקת השיחות, ואחת ההערכות שעלו הן כי מדובר בסוג של ספין, שמטרתו ליצור לחץ על רוסיה.
אמש, השיחות בין אירן לרוסיה לא מיצו את עצמן ולמעשה הפכו לדחייה נוספת של אירן את ההכרעה של הקהילה הבינ"ל בעניין. גם בקבינט הרוסי הבינו, כי מדובר בתרגיל השהיה ואמרו, כי "ציפיותינו אינן גבוהות, אך נעשה כל מאמץ למנוע את הסמלת המצב". שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי הוא חש מסויג לגבי תוצאות הפגישה. לעומת זאת היום אמר ראש המשלחת האירנית, עלי חוסייני-טאש, כי השיחות היו "חיוביות ומועילות".
מוחמד אל-ברדאי, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן, הפך בעצמו למכשול כשאמר לסוכנות רויטרס, כי אולי צריך להשלים עם העשרת האורניום באירן, זאת שבוע לפני מסירת הדוח לסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית על הגרעין האירני.
שר החוץ האירני, מנוצ'ר מוטאקי, אמר במסיבת עיתונאים בבריסל, כי "אם נגיע לפשרה (בנוגע להצעה הרוסית), נמשיך בהכנותינו מהנקודה בה אנו נמצאים כעת. כלומר, מחלקת המחקר תמשיך בפעילותה". עוד אמר, כי אירן שומרת לעצמה את הזכות להעשיר אורניום בעתיד גם אם יושג הסדר והצעת הפשרה תתקבל.
מוקדם יותר נפגש שר החוץ האירני עם נציבת יחסי החוץ של האיחוד האירופי, בניטה פררו-וולדנר. דוברתה אמרה, בתום הפגישה, כי האיחוד עדיין להוט למצוא פתרון דיפלומטי. "אין לנו רצון לבודד את אירן. אנו מקווים שאירן לא תבחר לבודד את עצמה", אמרה.
האיחוד האירופי, כמו גם וושינגטון, חוששים כי טהרן פועלת לפיתוח נשק גרעיני.
מוטאקי, מצידו, אמר כי "עדיין יש זמן לכל הצדדים להגיע לפשרה, ואני מקווה שישתמשו בזמן הזה". מוטאקי אמר עוד, כי טעות היא מצד המערב לאיים על אירן בסנקציות מטעם מועצת הביטחון. "אנו מאמינים שהזמן לאיומים חלף. אל לה למועצת הביטחון לשמש כלי בידיהן של מדינות מסוימות".
הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית דיווחה על הגרעין האירני למועצת הביטחון של האו"ם, אך זו תדון בעניין במרס, לאחר שתקבל את הדוחות המתאימים. מועצת הביטחון צפויה להחליט על סנקציות ואמצעי ענישה נוספים.
בתוך כך הצטרפה סין לקריאה הבינ"ל כי טהרן תעצור את תוכנית הגרעין. "על אירן להפסיק את העשרת האורניום", אמר דובר משרד החוץ הסיני, ליו ג'ינצ'או. לדבריו, "בהתחשב בהתפתחויות האחרונות, סין מקווה שאירן תחדש את השעיית כל הפעילויות הקשורות להעשרת אורניום, ותיצור את התנאים הדרושים לפתרון המשבר".

תאריך:  21/02/2006   |   עודכן:  21/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
משקיעה בפרויקט 8 מיליון ש"ח    במקום יוקמו מסעדות, פאבים ויריד אמנים    העיריה מנהלת מגעים עם רשתות תיירות לרכישת מתחמים בעיר הימים
מחלקה ראשונה
אפלמן, שהחלה את דרכה המקצועית בבנק ישראל במחלקת הפיקוח על הבנקים, מביאה עימה ניסיון עשיר בתחום ההשקעות, בקרת סיכונים וניהול כספים
הדר פרבר
גופתו של חלימי נמצאה כשעליה סימני דקירה וכוויות    שרים צרפתים התייחסו למקרה כאל "ברבריות בלתי נתפסת"
מירב לוי
הרשויות הזוכות: פתח תקוה, חולון, יוקנעם, יבנה, גוש עציון וחורה    כל רשות תקבל פרס בסך 100,000 ש"ח
מתי טוכפלד
צפוי להודיע היום על כינוס מרכז הליכוד במטרה להעביר את זכות ההצבעה בבחירות הפנימיות לכלל המתפקדים    המהלך יכול להוסיף עד 6 מנדטים אם יושלם קודם הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il