X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
Nfc שובר את קשר השתיקה: ועכשיו - עסקת המיליונים

המתנה האסורה לאולמרט: שכר דירה נמוך

אולמרט מכר ביתו בטלביה ב-2.7 מיליון דולר (מחיר הנחשד כמופרז) לאיל ההון דניאל אברמס ממשיך להתגורר בבית תמורת 2,250 דולר לחודש - תשואה שנתית של 1% בלבד מדובר בטובת הנאה אסורה הפרשה נחשפה ב-Nfc
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, החל לבדוק חשד, לפיו מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ביצע עסקה בלתי כשרה בהיקף של מיליוני דולרים כשמכר את ביתו בירושלים ב- 2004, וגם קיבל מתנה אסורה בצורת חיוב בתשלום שכר דירה מופחת בגין, בבית שבו הוא ממשיך להתגורר. המתנה שקיבל מגיעה לשווי של יותר מ- 50 אלף דולר לשנה. מידע בפרשה פרסמנו כאן ביום ראשון. בנוסף, הצבענו על פרשה זו כאחת הפרשות הגנוזות בתקשורת. עתה (יום שלישי), לאחר החשיפה ב- Nfc, פנה מבקר המדינה אל אולמרט בדרישה לקבל הסברים ואת חוזה המכר.
נודע, כי הרוכש הינו איל ההון דניאל אברמס. הרכישה בוצעה באמצעות חברה זרה, הרשומה באיי הבתולה. אברמס ידוע כאיל הון התורם לאישי ציבור, ושמו נקשר במהלך מערכות בחירות כאחד התורמים הגדולים, לרבות לקמפיינים בהם קשור אולמרט (ב- 1993 תרם אברמס 193 אלף ש"ח לקמפיין של אולמרט לראשות העיר ירושלים). החשד הנבדק עתה כלפי אולמרט הינו: קבלת טובות הנאה, הן בצורת תשלום מופרז עבור הנכס, והן, בשכר דירה, כפי שנפרט בהמשך.
[על הדירה שרכש, ראו ידיעה נפרדת]
מדובר בבית שבו מתגורר אולמרט גם כיום, ברחוב כ"ט בנובמבר, בטלביה. העסקה בוצעה ב-2004, ובשל חריגותה החלו גורמים שונים לבחון את כשרותה. מבקר המדינה בודק, כאמור, את ההתקשרות. אולמרט אמר בתגובה לערוץ 1 (יום ג'), כי הוא מסר למבקר המדינה את כל הפרטים, כולל החוזה, סמוך לאחר המכירה. דבר זה אינו נכון - החוזה לא נמסר למבקר המדינה.
על חריגות העסקה, וזו רק אחת הדוגמאות, תעיד העובדה הבאה: המחיר שננקב בעסקה הינו 2.7 מיליון דולר (כ-12 מיליון ש"ח), מחיר שעלול להחשב גבוה יחסית לנכסים, באותו אזור ובאותה עת; בנוסף, בתנאי המכר נקבע, כי אולמרט יוכל להתגורר בבית עד 2010 - דבר המעלה שאלות, ובהן מדוע הסכים הקונה לאפשר לאולמרט להתגורר בבית במשך שש שנים נוספות (מעת הרכישה).
טובת הנאה פסולה ואסורה
חוזה המכירה כולל השכרת הנכס למשפחת אולמרט. שכר הדירה שנקבע בין הצדדים הינו 2,250 דולר לחודש - 27,000 דולר לשנה. מכיוון שהקונה שילם 2.7 מיליון דולר בגין הרכישה, הרי שמחיר השכירות משקף, עבור הקונה, תשואה של 1% בלבד על ההשקעה, בעוד שהתשואה המקובלת הנדרשת צריכה לעמוד לפחות על 3% לשנה (בדולרים). המדובר, אם כן, בטובת הנאה גדולה ואסורה בשווי של יותר מ- 50 אלף דולר לשנה - רק בגין מרכיב השכירות.
נודע, כי מבקר המדינה פנה אל אולמרט בדרישה לקבל את חוזה המכירה/הרכישה. הבדיקה נערכת עתה ברגישות רבה, בשל חומרת הדברים. אולמרט מיוצג בנושא עסקת המכר על-ידי עו"ד אלי זהר, ידידו האישי שנים רבות.
דיווח חלקי
אולמרט הגיש במאי 2005 דוח אישי על אודות העסקה, ואף פירט את סכום המכירה, אך נמנע ממסירת חוזה המכירה/הרכישה, וכן ממסירת פרטים נוספים וחדשים. כאמור, המבקר לינדנשטראוס מבקש עתה לקבל פרטים נוספים, כדי לבדוק את כשרות העסקה. מיותר כמעט לציין, כי פניית המבקר נעשתה, לאחר שעלה חשד כי מדובר בעסקה בלתי כשרה.
מבקר המדינה מסר ל-Nfc בתגובה, כי הוא אכן בודק את הנושא, והוא פנה לאולמרט כדי לקבל מסמכים נוספים. עוד מסר המבקר, כי הוא יפעל במהירות המתחייבת כדי לקבוע את חוות דעתו בנושא זה.
מבוכה בלשכתו של אולמרט
במשרד מ"מ ראש הממשלה פירסמו את התגובה הבאה:
"מ"מ ראש הממשלה מכר את דירתו ב 2004 לאיש העסקים האמריקני דן אברהמס. בחודש מאי 2005 דיווח ממלא-מקום ראש הממשלה למבקר המדינה דאז, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, על מכירת הדירה, זהות הקונה ותמורת המכירה, וזאת במסגרת הדיווח השנתי אותו מעביר ממלא-המקום אולמרט על רכושו ונכסיו. לאחר קבלת הדיווח, העביר מר אולמרט ביום 25.7.05 למבקר המדינה הנוכחי, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס פרטים נוספים שאינם קשורים לעסקת המכירה עצמה.
"מחיר הדירה שכאמור היה ידוע למבקר, נקבע על-פי חוות דעת של שני שמאים, לכן לטענות כאילו מדובר במחיר מופרז אין שחר.
"ממלא-מקום ראש הממשלה ממשיך להתגורר בביתו בשכירות חודשית מלאה, זאת משום שהדירה החדשה שרכש עדיין איננה מוכנה למגורים. דמי השכירות הם בסך 2,250 דולר לחודש וחוזה השכירות קובע שמשפחת אולמרט תוכל להתגורר בבית עד סוף 2007, המועד בו אמורה המשפחה לקבל לחזקתה את הדירה החדשה שרכשה".
"כחלק ממערכת הבחירות והקמפיין הפוליטי המתנהל בימים אלו מועלות גם טענות סרק אלו. ממלא-מקום ראש הממשלה מברך על הבדיקה וקורא למבקר המדינה, אשר קיבל כאמור את כל החומר לפני חודשים רבים, לפרסם את מסקנותיו באופן מיידי".

תאריך:  21/02/2006   |   עודכן:  22/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינב רוזיליו
משרד יחסי הציבור של אתי אשד נבחר לספק שירותי ייעוץ תקשורת ל"מרכז הישראלי לכושר רגשי"
מירב לוי
הביתן החדשני לוקח את המבקרים לסיור וירטואלי בישראל    הביתן מציג ביריד התיירות העולמי ITB בברלין
אלעזר לוין
חברות הביטוח חייבות לנו יותר מ-100 מיליון שקל    חיים קמיל מוצע כמפרק "הכי ישיר"
עינב רוזיליו
שמוליק פורה, מנכ"ל טמבור, הודיע היום כי טמבור תספק צבעים לרשת הום סנטר בקפריסין    בשנת 2005 יצאה טמבור לקפריסין בסך של 2.5 מיליון שקל, גידול של 20% לעומת השנה הקודמת
מחלקה ראשונה
רונית פז - בעלת B.A ביחסים בינלאומיים ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית, ובוגרת Coaching academy
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il