X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
היועץ המשפטי לממשלה נגד השר צחי הנגבי מציין כי לדעתי הנגבי לא יוכל להתמנות לשר לאחר הבחירות
▪  ▪  ▪

"ראוי היה כי השר הנגבי ייטול אחריות אישית, ויתפטר מכהונתו בממשלה כבר בשלב זה". כך נכתב בתגובת המדינה, ועל דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לעתירה שהוגשה לבג"צ נגד המשך כהונתו של השר צחי הנגבי. היועץ מוסיף ומדגיש: "אין למנות את הנגבי לשר בממשלה החדשה שתוקם".
אחר-הצהריים (יום ג', 21.2.06) הגישה מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה את תגובת המדינה ועמדת היועץ בשאלת המשך כהונתו של צחי הנגבי כשר במשלת ישראל, בעקבות ההחלטה להעמידו לדין בכפוף לשימוע.
בתחילת החודש החליט היועץ מזוז להגיש כתב אישום נגד השר (בלי תיק) ח"כ צחי הנגבי, בפרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה בשנים 2001-2003, וכן בגין הגשת תצהיר כוזב ועדות כזב בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.
בין היתר, נכתב בתשובה לעתירה שהוגשה לבג"צ על-ידי התנועה למען איכות השלטון בישראל, כי כהונתו של שר בממשלה נפסקת רק לאחר הרשעה בדין בעבירה שבית המשפט קבע כי יש עימה קלון. עם זאת, בהתאם להוראת סעיף 22 לחוק היסוד, כפי שפורש בפסיקה, יש בידי ראש הממשלה סמכות שבשיקול דעת להעביר שר מכהונתו, בין היתר, מקום שהשר נחשד בפלילים.
הם מוסיפים, כי בהסתמך על פסיקות קודמות של בג"צ עולה, כי עד היום הורה בית המשפט כי חלה על ראש הממשלה החובה להעברת שר מתפקידו רק בנסיבות בהן כבר נתקבלה החלטה סופית להגיש נגדו כתב אישום בעבירה חמורה.
"אין ספק, כי אם תתקבל, לאחר שימוע, החלטה סופית על הגשת כתב האישום יהא על השר הנגבי להתפטר לאלתר מתפקידו, ואם לא יעשה כן, תהיה מוטלת חובה על ראש הממשלה להעבירו מכהונתו, מכח סמכותו", נכתב בתגובה.
הם הוסיפו וציינו, כי היועץ מזוז סבור גם, כי במכלול נסיבות דנן - לרבות דוח מבקר המדינה שקבע ממצאים חמורים ביותר בעניינו של השר הנגבי וההחלטה כאמור להגיש נגדו כתב אישום, בכפוף לשימוע, בעבירות חמורות כאמור - ראוי היה כי השר הנגבי ייטול אחריות אישית, ויתפטר מכהונתו בממשלה כבר בשלב זה".
עוד נכתב, כי "אנו מצויים כיום בממשלת מעבר, אשר ימיה ספורים, וחלות מגבלות על הפעלת סמכויותיה - סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי אינה מוטלת בשלב זה חובה על ממלא-מקום ראש הממשלה להעביר את השר הנגבי מתפקידו. יחד עם זאת, סבור היועץ המשפטי לממשלה כי עם כינונה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות תשתנה נקודת האיזון האמורה".
"עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי לאחר הבחירות, וככל שהעניין יהיה רלוונטי, אין למנות את הנגבי לשר בממשלה החדשה שתוקם אף אם טרם תתקבל החלטה סופית בדבר הגשת כתב האישום כנגדו, וזאת עד לקבלת החלטה סופית בעניינו וכפוף לתוכנה", נכתב.
בתגובה מסבירים אנשי הפרקליטות, כי עמדת היועץ המשפטי בנושא מתבססת הן על השינוי במעמד הממשלה לאחר הבחירות, והן על התפיסה לפיה בהיבט של הפגיעה באימון הציבור, כמו גם הפגיעה הנגרמת לפרט, אין דין מינוי אדם לשר לאחר שנתקבלה לגביו החלטה על העמדה לדין בעבירות חמורות, אף כי לא החלטה סופית, כדין העברתו מתפקידו. "מינוי מחדש בנסיבות אלה עולה, לדעת היועץ המשפטי לממשלה, כדי אי-סבירות קיצונית".

תאריך:  21/02/2006   |   עודכן:  21/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
12 נהגים מאיזור מודיעין זומנו לחקירה ובמשרד התחבורה העבירו את התיק למחלקה המשפטית
שלומי דיאז
לטענת אנשי האיגוד, המשטרה נענתה לבקשתם ליטול חלק במבצע לאיתור מוסכים העובדים עם חלקי חילוף גנובים
שלומי דיאז
התרגיל ידמה פגיעה באתרים רגישים באיזור התעשיה הדרומי    בתרגיל יטלו חלק גורמי הביטחון, הרפואה והרשות
עומר שיקלר
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית ביניש, דחתה את עתירות מפלגת העבודה נגד התמודדות פרס, איציק, ורמון בקדימה
הדר פרבר
תושבים ועדי ראייה באזור הצפוני, אשר ברובו נוצרי, אמרו כי כמה מוסלמים הוכו למוות על-ידי חברי הכנופייה, אשר גם שרפו שני מסגדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il