X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט דחה את בקשת הכונס הרשמי להכיר בו כ"חלק בלתי נפרד ממנגנון המדינה", בתביעת המיליונים שהגיש בתוקף תפקידו כמפרק הבנק למסחר
▪  ▪  ▪

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שמואל ברוך, דחה היום (22.2.06) את בקשת הכונס הרשמי לפטור אותו מחובת תשלום אגרה לבית המשפט, זאת במסגרת תביעה בסך 271 מיליון ש"ח, שאותה הגיש כנגד אתי אלון, עופר ואביגדור מקסימוב, בני רביזדה ומעורבים נוספים בפרשת הבנק למסחר.
כזכור, בחודש יוני 2005 הגיש כונס הנכסים הרשמי, בתפקידו כמפרק הבנק למסחר, תביעת ענק בסכום של 271 מיליון ש"ח כנגד האחראים לקריסת הבנק למסחר, ובהם אתי אלון, שותפיה עופר ואביגדור מקסימוב, הצדדים השלישיים, שאליהם הועברו כספי המעילה וכן מנהלי הבנק - משה לייבוביץ (ששימש מנכ"ל הבנק עד לקריסתו ב-2002) ושמיל ובר (יו"ר הדירקטוריון של הבנק), נושאי המשרה בו, חברי הדירקטוריון ורואי החשבון החיצוניים של הבנק - משרד קסלמן את קסלמן.
במקביל להגשת התביעה, הוגשה באמצעות עורכי הדין פינס, מושקוביץ ורוסמן ממשרד עורכי הדין וקסלר ברגמן ושות', בקשה לפטור אוטומטי מאגרה בטענה, כי הכונס הרשמי הינו חלק "בלתי נפרד ממנגנון המדינה" ועל כן הוא פטור מאגרת בית משפט.
עוד נטען, כי מדובר בתיק בעל "נופך ציבורי" אשר מטרתו להשיב את כספי הגניבה לקופה הציבורית.
יש לציין, כי בהודעה לבית המשפט הודיעה הפרקליטות, כי היא מצטרפת לעמדה, לפיה הכונס הרשמי פטור מתשלום אגרת בית משפט, אלא שכבר בראשית דבריו מציין השופט שמואל ברוך, שאין מקום לתת משקל רב לעמדת המדינה בסוגיה הזו, מכיוון שהיא "בעלת אינטרס ברור בשאלת האגרה, ולמעשה, היא פועלת בשני כובעים, כמי שגובה את האגרות וממונה על אכיפת נושא הגביה ונהנית כמובן מתקבולי האגרות) וכבעלת דין (באמצעות הכונס הרשמי)".
בהחלטתו מעדיף השופט ברוך דווקא את עמדת הנתבעים בפרשה, אשר טענו כי התביעה הוגשה על-ידי הכונס הרשמי בתפקידו כמפרק הבנק למסחר, אשר גם בשמה הוגשה התביעה, כך שלמדינה אין כל נגיעה להליך ואין מקום להעניק את הפטור המבוקש.
"יש לאבחן בין הליכים הננקטים על-ידי כונס הנכסים הרשמי כבעל דין, שאז חל עליו הפטור הקבוע בתקנה 19(1) לתקנות, לבין מקרים בהם הוא משמש כמפרק של חברה, ולמעשה מגיש תביעה במסגרת תפקידו כמפרק, לתשלום כספים המגיעים לחברה שבפירוק", כותב השופט ברוך בפסק בהחלטתו.
עוד מוסיף השופט ברוך, כי "העובדה שהכונס הרשמי משמש באותו תפקיד (של מפרק זמני נ.י), אינה מקנה לו מעמד משל עצמו במסגרת ניהול ההליך, ומדובר עדיין בהליך של החברה בפירוק, ומעיר כי אומנם יש עניין ציבורי בהגשת התביעה כדי להשיב כספים לקופת החברה שבפירוק, אבל העניין הציבורי לא יכול להצדיק פטור מאגרה.
לאור זאת דוחה בית המשפט את הבקשה לפטור מאגרה.
עם זאת, מאפשר בית המשפט לחברה בפירוק להגיש בקשה רגילה לפטור מאגרה, בה יתייחסו גם לשאלת מימון האגרה באמצעות בנק ישראל, שהינו הנושה העיקרי.

תאריך:  22/02/2006   |   עודכן:  22/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
טיוטה של החוק אושרה בדומה בקריאה שנייה    מטרתו להסדיר את הפעולות שיכולים הצבא, רשויות וסוכנויות החוק וגופי ביטחון שונים, לנקוט מול הטרור
מירב לוי
הסמינר יתקיים בתחילת החודש הבא, כחלק מהפעילות של מטח בתחום עידוד הקריאה    הסמינר ישמש הכנה לקראת הכנס הבינ"ל שיתקיים באפריל 2007
עינב רוזיליו
חברת יחסי הצבור לוטן תדמיות קיבלה את תקציב אמן התכשיטים שי לחובר
עינב רוזיליו
במסגרת המיתוג המחודש ישונה השם "מתוכנית המנויים" ל-"מנוי פיס"    כחלק מתהליך המיתוג שונה מבנה סל הפרסים    באפריל הקרוב תתקיים הגרלה מיוחדת ובה יחולקו 18משכורות ל-20 שנה    עלות הקמפיין: 3 מיליון שקל
עינב רוזיליו
שוקי זיקרי וחברת אגיס עולים בקמפיין להשקת סדרת צבעי שיער מקצועיים לשימוש ביתי    הקמפיין, באמצעות "גליקמן נטלר סמסונוב", בהיקף של 3 מיליון שקל, יכלול סרטון פרסומת, מודעות בעיתונות נשים, שילוט ופרסום בנקודות המכירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il