X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האגודה לזכויות האזרח טוענת, כי רשת החינוך החרדי "בית יעקב" קבעה מכסה של 30% לקבלת תלמידות ממוצא מזרחי למוסדות הלימוד היוקרתיים המתלוננים על הקיפוח: "כל מי שיחשוף עצמו ויילחם בגלוי, יפגע הן במשפחתו וילדיו והן בעצמו"
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח עתרה (22.2.06) לבית במשפט לעניינים מינהליים בירושלים כנגד משרד החינוך, עיריית ירושלים ושלושה מוסדות של רשת החינוך החרדי "בית יעקב" בטענה, כי הרשת
מבצעת אפליה על-רקע עדתי בכך שקבעה "מכסה" של 30% לקבלת תלמידות ממוצא מזרחי.
לטענת האגודה, על משרד החינוך והעיריה להפעיל את סמכויותיהם ולקיים פיקוח על אמצעי המיון ושיטות הקבלה והרישום של מוסדות החינוך של הרשת, ואף להתנות את התמיכה הכספית במוסדות בקיומן של הוראות החוק בדבר איסור אפליה.
מוסדות רשת "בית יעקב" בירושלים, בית יעקב - דרכי רחל ("הסמינר החדיש"), מכון בית יעקב למורות ("הסמינר הישן") ומרכז בית יעקב למורות ("הסמינר החדש") של המגזר החרדי, הינם מוסדות "מוכרים שאינם רשמיים". הם נחשבים ליוקרתיים ביותר במגזר החרדי וזוכים לתיקצוב ציבורי.
במוסדות מתחנכות תלמידות חרדיות, לאחר שסיימו 8 שנות לימוד בבתי ספר יסודיים של המגזר החרדי.
במסגרת העתירה, טוענת האגודה לזכויות האזרח, באמצעות עו"ד לילה מרגלית, כי המוסדות פוגעים בצורה קשה בזכויות יסוד של מאות תלמידות, תוך הפעלת "מנגנון קבלה סבוך, נעדר כל שקיפות, אשר כללים של מינהל תקין הם ממנו והלאה".
לדברי האגודה, הקריטריונים לקבלה מערבים הישגים לימודיים, קשרים משפחתיים, עדה דתית, ארץ מוצא, יחד עם מידת הצלחתן של משפחות הבנות ומחנכותיהן מבית הספר היסודי להפעיל רשתות של שתדלנות. החמור מכל, לדברי האגודה, הוא כי בסמינרים קיימת מדיניות רבת שנים של אפליה קשה ופוגענית על-רקע עדתי, בצורת "מכסה" של 30% לתלמידות ממוצא מזרחי.
באגודה מציינים, כי בשנים האחרונות קיבלו תלונות רבות מאנשים אשר הביעו תרעומת על שיטת ה"מכסות העדתיות", אך אלה חוששים להיחשף. אחד המכתבים המצוטטים בעתירה הוא מכתב שנשלח בעילום שם למנכ"ל משרד החינוך, ובו נכתב כי "המצב עדין, וכל מי שיחשוף עצמו ויילחם בגלוי, יפגע הן במשפחתו וילדיו והן בעצמו...".
במקרה אחר פנה אדם לאגודה ותיאר כיצד אם, שהתקשרה אל אחד הסמינרים לברר מתי מתחיל הרישום, נשאלה לשם משפחתה וכאשר מסרה את השם, שהינו מזרחי במובהק, נענתה "לא, אתם לא מתאימים לסמינר שלנו". במקרה אחר, מסר הפונה, "התוודה" מנהל סמינר בפני הורה, כי "מכסת הספרדים" שלו מלאה וכי הרישום פתוח רק בפני אשכנזים.
יש לציין, כי גם דוח מבקרת עיריית ירושלים לשנת 2003-2004 הצביע על "חשש ממשי לקיומם של שיקולים זרים על-רקע אפליה עדתית, העומדים בניגוד לחוק", אלא שלטענת האגודה, משרד החינוך ועיריית ירושלים מתנערים מחובתם החוקית לפעול לביעור התופעה הפסולה ומאחריותם לפקח, כי מתקיימים במוסדות חינוך אלה הסדרי רישום וקבלה שוויוניים.
"הרשויות בוחרות לעצום את עיניהן, ובכך לשדר הסכמה שבשתיקה לפגיעה חמורה בזכויותיהן ובכבודן של מאות תלמידות", כותבת עו"ד מרגלית בעתירה.

עת"מ 02/06 - 42811
תאריך:  22/02/2006   |   עודכן:  22/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
כעת חברי המרכז צריכים לאשר את ההחלטה    ישראל כץ: "החלטתי לתמוך בעמדת היו"ר"
עינב רוזיליו
רשת קואופ ירושלים פותחת תת רשת למגזר החרדי בירושלים - "פשוט זול"    החנות הראשונה של רשת "פשוט זול" נפתחה בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים    עד סוף שנת 2006 יפתחו עוד כ-3 סניפים של הרשת בהשקעה כוללת של כ-10 מיליון שקלים
יואב יצחק
עיריית ירושלים מאפשרת שינויים חריגים במבנה שבו אולמרט רכש דירה    על המבנה חלה חובת שימור    מהנדס העיר, אורי שטרית, צורף לרשימת קדימה לכנסת    עיריית ירושלים: שטרית לא עסק "במקרה ספציפי זה"
הדר פרבר
לדברי שר החוץ הבריטי, משום שמדובר בתושבים בריטים ולא באזרחים בריטים, הם אינם תחת אחריותה של בריטניה
עינב רוזיליו
חברת ml תפתח רשת חדשה המתמחה בבגדי גברים הרשת החדשה תיקרא: ml men ותיפתח באוגוסט בהשקעה כוללת של 14 מיליון שקל ; בנוסף, תשקיע החברה בפתיחה של עוד שש חנויות נוספות להלבשת נשים בהשקעה של 7 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il