X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה שפורסמו היום דורשת התנועה לאיכות השלטון להדיח את יו"ר הוועד הפועל ואת מנכ"ל מד"א
▪  ▪  ▪

בעקבות דוח מבקר המדינה שפורסם (ד', 22.2.06) בנוגע למינויים במד"א דורשת התנועה למען איכות השלטון להפסיק את כהונתם שליו"ר הוועד הפועל של מד"א, ד"ר נעם יפרח ומנכ"ל מד"א, אלי בין.
דוח הביקורת שפרסם מבקר המדינה השופט [בדימ.] מיכה לינדנשטראוס חשף שורה של מינויים, אי-סדרים ופעולה לא תקינה במד"א. בין יתר הדברים, מצא המבקר כי במשך שלוש שנים לא מונה נשיא למד"א, זאת בניגוד לחוק, וכי מינוי מנכ"ל מד"א, ומינוי יו"ר הוועד הפועל לקו בפגמים חמורים.
עוד מותח המבקר ביקורת קשה על שר הבריאות, דני נוה, בציינו כי "מעורבתה של לשכת שר הבריאות בעסקה שמטרתה סלילת הדרך לבחירתו של ד"ר נעם יפרח לתפקיד יו"ר הוועד הפועל של מד"א לאחר פרישת מר גור מתפקידו כיו"ר הוועד הפועל, משמעותה רמיסת הנורמות הציבוריות ברגל גסה".
בעקבות הדוח העבירה התנועה לאיכות השלטון לשר נוה וליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מכתב ובו דרישה להורות על העברתם של יפרח ובין מתפקידיהם במד"א.
"מקום בו עסקינן בגופים ציבוריים, ובפרט כאלו האמונים על שירות כה חיוני לציבור הרחב כמד"א, יש חשיבות עליונה בהתנהלות התואמת את הוראות החוק וכללי המנהל התקין, תוך מיצוי הדין עם מי שפעל לרמוס כללים אלה לצורך קידום ענייניו הפרטיים על חשבון טובת הציבור ככלל וטובת מד"א בפרט" כותבת התנועה במכתבה.
בתנועה מציינים כי כבר ב- 28 בנובמבר 2004 פנו לשר נוה והתריעו שבמינוי יו"ר הוועד הפועל לא ננקטו הליכי איתור נאותים.
בהקשר למינויו של יפרח כותבת התנועה: "כפועל יוצא ונוכח הפגמים האמורים אשר נפלו בהליך מינויו של ד"ר יפרח לתפקיד יו"ר הוועד הפועל, הרי כי יש לתת נפקות ממשית לממצאי דוח מבקר המדינה ולהפסיק את כהונתו של ד"ר יפרח כיו"ר הוועד הפועל, לאלתר, ובמקביל לקדם הליכי איתור נאותים למועמדים לתפקיד זה אשר מועמדותם תאושר על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים".
לדבריהם: "מסקנה זו מתחזקת עוד יותר נוכח עיסוקו לכאורה המקביל של ד"ר יפרח במשרד הבריאות כרופא מתמחה בבריאות הציבור, וקביעת מנהל אגף משאבי אנוש במשרד הבריאות כי קיים ניגוד עניינים בין תפקיד זה לכהונתו כיו"ר הוועד הפועל".
בתנועה מציינים, כי גם את מינויו של בין לתפקיד מנכ"ל מד"א יש לבטל, זאת מכיוון שנבחר "באופן פגום ולקוי כל כך תוך עקיפת ההנחיות המחייבות, רמיסת המלצות מבקר המדינה, בניגוד עניינים מובהק ובפרט כאשר מועמד זה הינו חסר השכלה ובעל זיקה פוליטית אשר לא נבחנה על-ידי הוועדה לבדיקת מינויים".
עוד דורשת התנועה לפעול לאלתר למינוי של נשיא מד"א. "אנשים אשר מינויים נולד בחטא אינם זכאים להמשיך ולאחוז במינוי, ויש לפעול על-מנת לתקן את העיוות כדי להביא לכך שבראשם של מוסדות ציבוריים כאגודת מד"א יעמדו אנשים ראויים, אשר נבחרו בהליכים נאותים 'כטובים שבטובים" כותבת התנועה במכתבה.

תאריך:  22/02/2006   |   עודכן:  22/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
"מדובר באמירה קשה מהבחינה הציבורית ומיותרת בעת הזו - עת בחירות בה ממילה הציבור אומר ויאמר את דברו" מגיב הנגבי על עמדת מזוז לפיה לא ראוי שימשיך בכהונת שר בממשלה    מגלה כי אולמרט תומך במעמדתו שלא לסיים את תפקידו
עומר שיקלר
מ"מ רה"מ אולמרט העביר למבקר המדינה את המסמכים הקשורים לדירתו בשכונת טלביה    המבקר מבטיח לעשות מאמץ לסיים את בדיקת החומר בהקדם
עינב רוזיליו
הצלחה למעדני מיקי בחו"ל: חתמה על הסכמים חדשים להפצת מוצריה בצרפת וארה"ב    לאחר גידול של 15% בייצוא ב-2005, בחברה מצפים לגידול של 30% ב-‏2006
ניר וייס
לאחר שהורשעה במכירת סולר לא תקני בתיק אחר, זוכתה חברת האנרגיה מהאשמות דומות לגבי דלק שנמכר באחת מתחנותיה בחולון
אלעזר לוין
שילם 1.2 מיליון דולר - ההנחה נאמדת בכ- 200,000 דולר לפחות    הקבלן: הוא מימן לנו את קניית המגרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il