X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אתר האינטרנט ICE פרסם תמונה שצילם רמי זרינגר ללא אישור וללא קרדיט השופטת קבעה, כי לדעתה לא מגיע פיצוי גבוה כל כך, אך החוק "כבל את ידיה"
▪  ▪  ▪

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, עידית ברקוביץ', קבעה כי אתר האינטרנט ICE יפצה את הצלם רמי זרינגר בשל פרסום תמונה שלא כדין. זרינגר צילם את יובל דיין ופרסם את התמונה ברשת מקומוני "ידיעות תקשורת", משם לקח אתר האינטרנט את התמונה ללא רשות.
זרינגר הגיש תביעה נגד האתר ומפעילו, יובל סיגלר, בסכום של 50 אלף שקלים, בטענה שהפר את זכויות היוצרים על התמונה. בתצהיר שהגיש לבית המשפט, הבהיר הצלם כי ערך התמונה עצמה הוא כ-500 שקלים.
אתר האינטרנט ומפעיליו טענו בבית המשפט, כי הפרת זכויות היוצרים היתה מינורית, שכן לאחר 20 דקות הם תיקנו את המעוות והורידו את התמונה, ולכן ביקשו לדחות את התביעה.
בפסק דינה קבעה השופטת ברקוביץ' כי הפרת זכויות יוצרים, היא נטילת זכות בלא רשות, ובמילים אחרות ניתן לכנותה גניבה. לדעתה, אין מקום להבדיל באופן משמעותי בין נטילת חפצים מוחשיים לבין נטילת זכויות קנייניות רוחניות, ונטילתם של שניהם ללא רשות, הינה גניבה.
לדבריה, מעשה הגניבה עצמו גורר אחריו את החיוב הכספי ולאו דווקא שווי החפץ שנגנב. אם ידע הגנב, כי במקרה שייתפס ייקנס רק בסכום החפץ שנגנב, "ישתלם" לו לנסות ולבצע את זממו. כך לגבי הפרה זכויות יוצרים. אם ידע המפר זכות רוחנית, כי הסיכון שבתפיסתו הוא רק בהתאם לשווי הזכות, הרי יהיה זה כדאי מבחינתו ליטול את הסיכון ולחסוך את התשלום עבור זכות זו.
השופטת ברקוביץ' : החוק כבל את ידי
החוק בישראל קובע, כי כאשר לא מוכח הנזק שנגרם בהפרת זכות יוצרים, רשאי בית המשפט, על-פי בקשת התובע, לפסוק לו לכל הפרה פיצויים בשיעור שלא יפחת מ-10,000 שקלים ולא יעלה על 20,000 שקלים.
עם זאת, ציינה ברקוביץ' בפסק דינה כי בנסיבות הספציפיות של מקרה זה היה מקום לפסיקת פיצוי הנמוך מ-10,000 שקלים, אלא שלאור נוסחו הקשיח של החוק לא מוענק שיקול דעת לפסוק פיצוי הנמוך מן הרף המינימאלי, העומד על 10,000 שקלים גם כאשר ההפרה היא מינורית.
לדעתה של ברקוביץ', מגיע לצלם פיצוי, אך סכום הפיצוי צריך להיות נמוך בהרבה מ-10,000 שקלים - אולם בשל החוק הברור קבעה שיפוצה בסכום זה.
ברקוביץ' אף הזמינה את המחוקקים לשנות את המצב הנוכחי ואמרה, כי "נוכח שיעור הגבול התחתון הקבוע בפקודה, כבולות ידי בקביעת שיעור הפיצוי. מצב זה אינו רצוי, אולם שינויו הוא עניין למחוקק לענות בו"

תאריך:  23/02/2006   |   עודכן:  23/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
עליה של 16% לעומת ינואר 2005    43% מהלינות היו של תיירים    התפוסה הממוצעת במלונות הגיעה ל-43%
עינב רוזיליו
"שבוע הגורמה", שבוע המסעדות של ישראל בסימן הטרנדים הקולינריים הבולטים לחורף 2006 יתקיים בשבוע הבא, 26 בפברואר-4 במרס    80 מסעדות יציעו במשך שבוע ימים תפריט מיוחד ב-89 שקל
שלומי דיאז
הגיע לביה"ס עם סכין קומנדו    סיפר לחבריו שהוא הולך לרצוח תלמיד עימו הוא מסוכסך    חוקרי משטרה הגיעו לביה"ס ועצרו אותו
עינב רוזיליו
העיתון "The Marker" משיק מוסף חדש: "The Market Money"    זהו המוסף הראשון בישראל בנושא צרכנות פיננסית    ההשקה תלווה בקמפיין בעיתונות וברדיו
שלומי דיאז
תושב חולון סיפר כי נקלע למצוקה כלכלית    שדד שלושה סניפים בחודש אחד    נלכד לאחר שמצלמות האבטחה בסניפים צילמו אותו    מעצרו הוארך היום בשנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il