X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עו"ד יעקב פירר, מנכ"ל לבוביץ-שטרייכמן-יועצים, יעץ לחברות ישראליות בסין וחזר עם רשמיו חברות הענק הבינלאומיות נכנסות לסין פרמיות נמוכות וחוזים באנגלית
▪  ▪  ▪

"חברות ביטוח ישראליות לא יוכלו לפעול בסין", כך אמר ל-Nfc מנכ"ל חברת לבוביץ-שטרייכמן יועצים, עו"ד יעקב פירר, שחזר מביקור עיסקי בסין. עו"ד פירר, הנחשב לאחד מיועצי הביטוח הבכירים בענף, טס לסין כדי לייעץ לחברות ישראליות בנושאי ביטוח.
"החוק בסין קובע, שרק חברות מקומיות רשאיות למכור פוליסות ביטוח, ובדרך כלל יש לקנות את הפוליסה מחברה הפעילה באותו מחוז. אין אפשרות לערוך ביטוח חזות (FRONT), כלומר ביטוח הנעשה על-ידי חברות מחו"ל, המיוצגות בסין על-ידי חברה מקומית. גם בסין, כמו בכל מדינה, קיים המערך המקובל של ביטוחי משנה, אך החברות הסיניות חייבות לעשותו דרך חברה סינית אחרת, או דרך חברה זרה בינלאומית שקיבלה אישור ממשלתי", אמר.
לכאורה, יכולות חברות ישראליות להכנס לסין דרך ביטוחי משנה, אך עו"ד פירר מדגיש, שחברות ישראליות כמעט ואינן פעילות בתחום זה. ממשלת סין תאשר לחברה זרה לפעול בביטוחי משנה, רק אם היא חברה ידועה הפעילה בשוק הבינלאומי - ואין זה המצב לגבי חברות ישראליות.
עוד אמר פירר, כי גם סוכני ביטוח ישראלים לא יוכלו, למעשה, לפעול בסין, משום שיש לקבל רישוי ולעמוד בבחינות. בסין אלפי ורבבות סוכני ביטוח, הבקיאים בחוק ובכלכלה הסיניים. כמובן, שיש להביא בחשבון גם את מכשול השפה.
עו"ד פירר אמר, כי נראה, שהדרך היחידה שבה יוכלו חברות ישראליות להשתלב בכלכלה הסינית היא על-ידי רכישת מניות בחברה סינית. לדוגמא, כפי שפורסם באחרונה, חברת הראל רכשה חלק קטן בקונסורציום של קבוצה בינלאומית גדולה, שקנתה 25% מהבעלות על חברת ביטוח סינית. להראל יש כמה פרומילים בבעלות על החברה, עם אופציה להגדיל את חלקה בעתיד בכמה פרומילים נוספים.
דרך נוספת שבה יוכל ענף הביטוח הישראלי להשתלב בכלכלה הסינית, בצורה מוגבלת, היא על-ידי מתן יעוץ - דבר שאותו עשה עו"ד פירר, בביקורו בימים אלו בסין. פירר נתן יעוץ לשתי חברות ישראליות הבונות מפעלים בצפון סין. הוא בדק תחילה את פוליסת ביטוח ההקמה, ואחר כך יעץ בעניין עריכת פוליסת ביטוח הרכוש של המפעלים.
עו"ד פירר מספר על רשמיו מענף הביטוח בסין: "עד לפני מספר שנים היה זה מונופול של חברת הביטוח הממשלתית PICC. בשנים האחרונות נוסדו 13 חברות פרטיות, והשוק נפתח לתחרות. בסין פעילות גם 12 חברות זרות כמבטחי משנה בביטוחי רכוש, אך חלקן בשוק רק 1.2%. הפרמיה בביטוחי רכוש עמדה ב-2004 על 13.6 מיליארד דולר.
12 החברות הזרות המורשות לפעול בסין כוללות חברות מובילות כמו אליאנס, טוקיו מארין ווינטרטור. הן מקבלות רשיון מוגבל לאיזור מסוים בסין. כן פעילים בסין 4 ברוקרים בינלאומיים ידועים - מארש, ווילס, HSBC ואאון".
פירר יעץ ללקוחותיו לעשות את הביטוחים באמצעות חברה סינית מקומית וברוקר בינלאומי. הוא מציין, שביטוח נזקי טבע וביטוח רעידות אדמה לא נכלל אוטומטית בפוליסות ביטוח הרכוש הסיניות, ויש לעשות אותו בנפרד.
הפרמיות בשוק ביטוח הרכוש הסיני נמוכות יחסית - אומר עו"ד פירר. הדבר נובע מניסיון תביעות טוב, מתחרות חריפה, או משום שחברות ביטוח-המשנה הזרות מבקשות להשיג דריסת רגל בסין, ולכן מציעות פרמיות זולות. הפרמיה המקובלת בביטוח רכוש בסין היא 1-1.8 פרומיל, לעומת 4-2.5 פרומיל כמקובל בישראל.
לבוביץ את שטרייכמן יועצים (1998), בניהולו של עו"ד פירר, מתמחה בנושאי ביטוח ויועוץ בניהול סיכונים לחברות מכל התחומים. היא חברה-בת של פלתורס ביטוח, ברוקר הביטוח האלמנטרי מספר 1 של ישראל, מקבוצת מגדל.

תאריך:  23/02/2006   |   עודכן:  23/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
'עתיד אחד' בראשות אברהם נגוסה, משתפת פעולה עם רבנים ופעילי הציונות הדתית המתונה
הדר פרבר
בסן-פרנסיסקו החלו לטפל בצואת כלבים במטרה להפכה לגז שיוזרם ישירות לתנור הגז, החימום וכד'
מתי טוכפלד
כך עולה מסקר קול ישראל שמתפרסם היום    נתונים נוספים: עלייה לערבים וירידה לש"ס
ענבל אביב
בתוך ארבעה ימים אזלו אלפי הכרטיסים    1,500 כרטיסים נמכרו כבר בשעה הראשונה
שלומי דיאז
רפי פלד חשוד בקבלת פטור שלא כחוק מקורס נהיגה מונעת    שמו מופיע ברשימה שהושגה על-ידי המשטרה ובה שמותיהם של אישי ציבור שקיבלו פטורים מחנוך כרמון, מנכ"ל המכון הארצי ללימודי נהיגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il