X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הרובע היהודי בדרך ל"מוזיאון אנושי"

בנייה בירושלים העתיקה - לערבים בלבד

הוועדה האזורית לתכנון ובנייה בירושלים החליטה כי מעתה לא יוכלו תושבי העיר העתיקה להגיש תוכניות בנייה נקודתיות, אלא רק מתחמיות המשמעות בשטח: הפסקת כל בנייה יהודית בעיר העתיקה חברים במועצת העיר: מחטף
▪  ▪  ▪
[עו"ד יאיר גבאי]

ראש מנהלת מחוז ירושלים לתכנון ובנייה, רות יוסף, ומתכנן מחוז ירושלים, גיא קב ונקי, החליטו (יום ג', 21.2.06) כי בעיר העתיקה בירושלים ניתן יהיה להגיש אך ורק תוכניות לבניית מתחמים, אך לא תוכניות לבנייה נקודתית. משמעות ההחלטה, כפי שתבוא לידי ביטוי בשטח, ברורה: תושבים יהודים שלא יתאגדו, לא יוכלו לבנות בעיר העתיקה; ואילו תושבים ערבים יוכלו לבנות באופן חופשי, והדבר יבוא על-חשבון פיתוחו של הרובע היהודי.
חברי מועצת העיר ירושלים זועמים על ההחלטה שהתקבלה בוועדה המחוזית ומכנים אותה "מחטף", מאחר שקבלת ההחלטה נעשתה ללא ידיעת מהנדסת העיר ובניגוד לעמדת המועצה. מתוך 17 נציגים בוועדה הצביעו בעדה רק 8, כאשר 3 התנגדו, 4 נמנעו ו-2 נעדרו.
העיר העתיקה מחולקת ל-28 מתחמים. עד היום, אדם שרצה להרחיב דירתו היה צריך להגיש לוועדה תוכנית בנייה מסודרת לבנייה נקודתית. היוזמה להנחיה החדשה שייכת למתכנן המחוז החדש, שזה לא מכבר נכנס לתפקידו. זה המליץ לוועדה המחוזית לקבל רק תוכניות בנייה המיועדות למתחמים.
חבר מועצת העיר מטעם המפד"ל, עו"ד יאיר גבאי, טוען שהחלטה מעין זו צריכה להתקבל בשיתוף משרד ראש הממשלה, הממונה על תיק הפנים. בשיחה עם Nfc מסביר גבאי, כי ההחלטה אומנם קובעת למעשה שאף אחד לא יכול לבנות בעיר העתיקה, אך בפועל - מי שבונים שנים על גבי שנים ומפרים את חוקי הבנייה הינם הערבים, תושבי הרובע המוסלמי, שכלל אינם מגישים תוכניות בנייה ובונים כאוות נפשם.
תושבי הרובע היהודי, המגישים תוכניות בנייה, לא יוכלו להרחיב לעולם את בתיהם משתי סיבות: א. על אדם שרוצה להרחיב את דירתו - להתאגד עם כל האנשים הרבים במתחם בו הוא מתגורר ולהביא את כולם להסכמה על התוכנית. ככל שמספר המתגוררים במתחם רב יותר, כך תיקשה עליו ההסכמה; ב. כל הקרקעות ברובע רשומות בבעלותה של החברה לפיתוח הרובע היהודי, וזו אינה חותמת כדבר שבשגרה על תוכניות, מכל מיני סיבות של מחלוקות קנייניות עם מחזיקי נכסים, וודאי שאינה עושה את החתימה באופן סיטוני במתחמים.
"חוסר רגישות מדינית וחברתית"
במועצת העיר ניסו לבקש מהוועדה המחוזית כי תחזור בה מהחלטתה, אך לטענת חברים במועצה, הוועדה כלל לא שעתה לפנייה. לדבריהם, גם ראש העיר אמר כי לא כלל לא עודכן בהחלטת הוועדה המחוזית.
"ההצעה האומללה הזאת אינה פרקטית", אמר גבאי, "היא משקפת חוסר רגישות מדינית וחברתית: מדינית, כי ערביי מזרח ירושלים בונים איך שמתחשק להם ללא התחשבות בחוקי התכנון והבנייה, וכאן נגזרה בעצם גזירת חנק על התושבים המתגוררים ברובע היהודי, שהם היחידים שמגישים תוכניות בנייה כנדרש; חברתית, כי יש פגיעה במשפחות ברוכות ילדים המעוניינות להמשיך ולהתגורר ברובע מטעמי ציונות וקדושת המקום, אך אין באפשרותן לרכוש דירות גדולות יותר והם נאלצים לחיות כסרדינים".
גבאי קורא לממונה על המחוז להביא את הנושא לדיון מחודש בוועדה, ואף פנה בנדון למ"מ ראש הממשלה ולשעבר ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, וכן לשר הפנים. לדבריו, הוא אינו יודע כיצד אולמרט יגיב, אך הוא מקווה כי החלטת הוועדה המחוזית תבוטל.

תאריך:  23/02/2006   |   עודכן:  24/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
הד"ר יורם דנציגר קרה היום להטיל חובת הנמקה בחוק על פסקי בוררות    "רק כך יוכל ביהמ"ש לצמצם את מעורבותו בפסקי הבוררות"
נוה יוסף
בית"ר שוב מסתבכת    מסרבת להשיב סכום של 1 מיליון ש"ח שהעבירה קלאבמרקט להתאחדות לכדורגל במסגרת עסקה למכירת מנויי הקבוצה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי 90% מהנשים במחקר עם רמות גבוהות של הקורטיזול - הורמון המתח - הפילו במהלך שלושת השבועות הראשונים של ההריון
שלומי דיאז
לאחר שוועדת הכלכלה אישרה את התקנה, צפוי לחתום עליה גם השר לביטחון פנים    ההערכה: התקנה החדשה תוביל לצמצום עבירות התנועה הקשות
הדר פרבר
תומכת בריבונות הלבנונית למול הנוכחות הסורית    קוראת למדינות ערב שלא לתמוך בחמאס עד שלא יכיר בישראל ולסייע בלחץ על אירן בנושא הגרעין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il