X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
לטענת היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופטת דורית ביניש, לוקה ב"חוסר סבירות קיצוני"
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד אלדד יניב, הגיש (23.2.06) עתירה בשמה של מפלגת העבודה, נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית, שקבעה כי לוועדה אין סמכות לדון בשאלת פסילתם של שמעון פרס, חיים רמון ודליה איציק מלהתמודד בבחירות הקרובות מטעם רשימת קדימה.
במסגרת העתירה טוען עו"ד יניב, כי "שגגה נפלה בידי המשיבה 1 [ועדת הבחירות, נ.י], עת קבעה כי לוועדת הבחירות אין סמכות לקבוע כי חבר כנסת שהודיע כי פרש מסיעתו לא התפטר מהכנסת המכהנת, מנוע, על-פי הוראות סעיף 6א' לחוק יסוד: הכנסת, מלהתמודד בבחירות לכנסת הבאה ברשימה מטעם סיעה אחרת המיוצגת בכנסת היוצאת".
לטענת יניב, על-פי סעיף 6א לחוק יסוד: הכנסת, נאסר על חבר כנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו בכנסת בסמוך לפרישתו כאמור, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה ברשימה שהיתה מיוצגת על-ידי סיעה של הכנסת היוצאת וכי השלושה לא התפטרו מן הכנסת "בסמוך" לפרישתם מסיעת העבודה.
במסגרת העתירה נטען כי השלושה הודיעו בחודש נובמבר 2005 על הצטרפותם לקדימה אך התפטרו מהכנסת רק במחצית חודש ינואר 2006. לטענת יניב, מהלך דברים זה אינו יכול להיחשב למועד "סמוך" ככתוב בסעיף 6א לחוק יסוד: הכנסת וכי אם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לא היה נותן את חוות דעתו לפיה עליהם להתפטר מכהונתם בכנסת, יכול שהיו נשארים בתפקידם עד יום זה.
"אישור ועדת הבחירות אינו דבר טכני בלבד, ודאי אינו דבר של מה-בכך, ואינו יכול להיחשב פעולה אוטומטית, משל ועדת הבחירות הינה חותם גומי. על ועדת הבחירות החובה לבחון הרשימה, ורק לאחר בחינה זו לאשרה" - כותב יניב בעתירה.
לדברי יניב, קביעתה של ביניש כי אין זה סביר, שוועדת הבחירות המרכזית תידרש לחקור דרך התנהלותם של חברי כנסת מהלך כהונת הכנסת על-מנת לראות האם מי מהם פרש מסיעתו, וזאת בסד הזמנים הצפוף של מערכת בחירות, עומדת בסתירה להוראותיו של חוק הבחירות, ולחובתה של ועדת הבחירות לבחון את הרשימה המובאת לפניה ולאישורה.
לטענת יניב, החלטת ביניש לפיה אין לוועדת הבחירות סמכות לדון בעניין פסילתם של פרס, רמון ואיציק, מהלך אשר אישר אותם כמועמדים ברשימת קדימה, לוקה ב"חוסר סבירות קיצוני".
בג"צ מתבקש להורות כי ועדת הבחירות מוסמכת לדון בשאלה האם פרשו השלושה מסיעת העבודה והאם התפטרו מן הכנסת בסמוך לפרישה זו, או לחילופין - לדון בסוגיה בעצמו.
קדימה: העבודה פועלת מתוך נקמנות
מפלגת קדימה פרסמה הודעה, ובה היא מביעה את ביטחונה כי בית המשפט העליון ידחה את העתירה שהגישה מפלגת העבודה - המבקשת למנוע משמעון פרס, דליה איציק וחיים רמון, להתמודד בבחירות לכנסת ה- 17. לטענת קדימה, העבודה פועלת מתוך נקמנות וללא עילה משפטית, כדי לסכל את רצונו של הבוחר.

תאריך:  23/02/2006   |   עודכן:  23/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הוועדה האזורית לתכנון ובנייה בירושלים החליטה כי מעתה לא יוכלו תושבי העיר העתיקה להגיש תוכניות בנייה נקודתיות, אלא רק מתחמיות    המשמעות בשטח: הפסקת כל בנייה יהודית בעיר העתיקה    חברים במועצת העיר: מחטף
נוה יוסף
הד"ר יורם דנציגר קרה היום להטיל חובת הנמקה בחוק על פסקי בוררות    "רק כך יוכל ביהמ"ש לצמצם את מעורבותו בפסקי הבוררות"
נוה יוסף
בית"ר שוב מסתבכת    מסרבת להשיב סכום של 1 מיליון ש"ח שהעבירה קלאבמרקט להתאחדות לכדורגל במסגרת עסקה למכירת מנויי הקבוצה
יפעת גדות
חוקרים גילו כי 90% מהנשים במחקר עם רמות גבוהות של הקורטיזול - הורמון המתח - הפילו במהלך שלושת השבועות הראשונים של ההריון
שלומי דיאז
לאחר שוועדת הכלכלה אישרה את התקנה, צפוי לחתום עליה גם השר לביטחון פנים    ההערכה: התקנה החדשה תוביל לצמצום עבירות התנועה הקשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il