X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אבו מאזן: תומך בשחרור רוצחי השר זאבי

10 חוסלו ביומיים; ארגוני הטרור: "ננקום"

יו"ר הרשות הפלשתינית מגנה את הפעולה הישראלית בשכם ומזהיר כי היא מסכנת את הרגיעה בהלוויות שהתקיימו מאיימים ארגוני הטרור בנקמה קשה
▪  ▪  ▪

יושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הודיע (שישי, 24.2.06) כי בכוונתו לפעול לכינוסה של מועצת הביטחון של האו"ם, כדי שזו תתערב להפסקת פעולות צה"ל בשכם נגד הפלשתינים. לדבריו, מדובר בהסלמה בפעילות אשר נועדה לפגוע באווירה הרגוע יחסית. הוא התייחס בעיקר לפעילות צה"ל ביום ה' במחנה הפליטים בלאטה.
בראיון לערוץ 10 ששודר בערב שבת, מתח אבו מאזן ביקורת על פעולותיה של ישראל בשטחים. לדבריו, המשך הפעולות גורם לתסיסה ומחזק את הקיצונים.
אבו מאזן אמר בנוסף בראיון לערוץ 10, כי הוא תומך בשחרור רוצחי השר רחבעם זאבי, ובראשם מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת. לדבריו, סעדאת כלוא ביריחו בהתאם להסכם שהושג בזמנו בין יאסר ערפאת לבין ארה"ב ובריטניה. הוא ציין, כי סעדאת מוחזק למעשה במעצר הגנה, כדי למנוע חיסולו בידי ישראל. אבו מאזן מסביר, כי הוא אינו מתנגד לשחרורו לאלתר, אך החזית העממית צריכה לקחת אחריות במידה וישראל תחסלו. "אני חושש שברגע שהוא ישוחרר יבוא אפאצ'י ויחסל אותו" - אמר.
עשרה חמושים חוסלו
בפעולות צה"ל בשטחים נהרגו השבוע עשרה חמושים פלשתינים: שישה נהרגו בשכם ביום חמישי; ארבעה נהרגו ביום שישי ברצועת עזה. למרות הגברת הפעילות בשטחים, מצליחים ארגוני הטרור להמשיך ולשגר רקטות קסאם. אחר-הצהריים (יום ו') פגעו שתי רקטות בשטחים פתוחים, סמוך לשדרות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי הבטיחו לנקום בישראל על הריגת פעילי הטרור במהלך השבוע האחרון. הקריאות הושמעו במהלך הלוויותיהם של שמונת הרוגי הלחימה עם ישראל ביום ה'. חמושים מכל התנועות השתתפו במסע הלוויה, ירו באוויר וקראו קריאות בגנות ישראל.
מתחילת השבוע פועל צה"ל במחנה הפליטים ובתוככי העיר שכם, על-מנת לסכל את פעילות תשתיות הטרור בעיר שעסקו בהוצאת פיגועי טרור לעורף ישראל ולמרחב יהודה ושומרון. במערכת הביטחון מציינים, כי הפעולה החלה בעקבות העלייה בכמות ההתרעות על ניסיונות להוצאת פיגועים מגיזרה על-ידי תשתיות ארגוני הטרור תנזים והג'יהאד האיסלאמי.
על-פי נתוני צה"ל עולה, כי במהלך הפעילות השבוע נהרגו שמונה מחבלים-חמושים. 14 מבוקשים נעצרו ונחשפו אמצעי לחימה רבים, בהם: רובים, רימונים, מטעני נפץ וחומרים להכנת מטעני נפץ. במהלך הפעילות נפצעו שלושה חיילי צה"ל, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל.
בבוקר אמר אבו מאזן כי הוא מגנה את הפעולה הישראלית בשכם והזהיר כי הפעולה מסכנת את הפסקת האש. לדבריו, פעולות ישראל "מאיימות על אווירת הרגיעה אותה מנסה המנהיגות הפלשתינית לשמר". מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, אמר לאחרונה כי הוא רואה בחומרה את שיטת החיסולים הישראלית וטען כי מדובר "בהוצאה להורג מבלי משפט אשר פוגע בחפים מפשע".
במהלך הפעילות ביום חמישי בגיזרה נהרגו שישה פלשתינים. כך על-פי דיווח של צה"ל. עם ההרוגים נמנה מוחמד חמדאן עבד-אל האדי שתיוי, כבן 33, ראש הפלג המרכזי של ה'תנזים' במחנה הפליטים בלאטה. שיתוי היה מעורב ברציחתם של מספר ישראלים בפיגועי ירי. ביום 7.1.05 רצח את סגן-משנה אריאל בודה וסמל יוסי עטיה ופצע חיילים ואזרחים נוספים. כמו כן, ב- 29.5.04 היה מעורב בביצוע פיגוע הירי בו נהרג רב-סרן שחר בן ישי ז"ל, מפקד פלוגת צנחנים, במחנה הפליטים בלאטה בשכם. בנוסף, הוא היה מעורב בחודשים האחרונים בהחזקת קשר עם גורמי ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון, הכולל רכש של אמצעי לחימה, וביצוע פיגועי ירי ומטען באזור שכם.
בצה"ל מספרים, כי בפעולה בה חוסל אותרו במבנה בו הסתתר יחד עם שניים מסייעניו אשר חוסלו אף הם, 5 בלוני גז, רובה מסוג M-16, רובה נוסף מסוג M-16 עם מטול רימונים, 9 מחסניות תואמות, אקדח ומחסנית תואמת וציוד צבאי נוסף.
ביום שני השבוע נהרגו שני פעילי טרור נוספים: אחמד מחמד נאיף אבו שרח, בן 30, פעיל תנזים צבאי בכיר מהעיר העתיקה בשכם. על-פי גורמי ביטחון, אבו שרח היה מעורב בעשרות פיגועים באזור שכם, לרבות מעורבות בהכנת פיגוע ההתאבדות בתחנה המרכזית הישנה בנווה שאנן בתל אביב בינואר השנה. פעיל נוסף הוא חמאד אבו-שריף, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי באזור שכם.

תאריך:  24/02/2006   |   עודכן:  24/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
טקס סוער במיוחד נערך אמש באולם פנימי בכותל המערבי    מאות אנשים פרצו בבכי וזעקות שבר על חטאיהם    אחד מאופני התיקון היה ברכה על הכיבוד
עומר שיקלר
כך מדווח אתר האינטרנט של האירגון    מנהיג התנועה, חלאד משעל, יעמוד בראש המשלחת    ישראל מתנגד לקיום השיחות
ניר וייס
החקיקה החדשה, הדורשת אישורו של הנמען לקבלת הדוא"ל, ציון המילה "advertisement" בכותרת ההודעה, ורישום פרטים מלאים של בעלי טלפונים ניידים, מעלה תהיות בקשר לכוונותיו האמיתיות של הממשל בבייג'ין
עומר שיקלר
הפגנות המוניות ברחבי הפיליפינים נגד הנשיאה גלוריה מקפגאל ארויו    דורשים כי תתפטר מתפקיד    הנשיאה הודיעה הבוקר כי היה ניסיון הפיכה במדינה
אשר גולדברג
המשחק נגד דנמרק יתקיים כמתוכנן    המאמן מורטן אולסן וההתאחדות נותנים לשחקנים פתח מילוט שקט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il