X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
במפלגת העבודה טוענים כי יש לפסול את מחר ידון בג"צ בעתירה הדורשת למנוע מפרס, רמון ואיציק מלהתמודד ברשימת מפלגת קדימה בטענה כי לא התפטרו מהכנסת "בסמוך" לפרישתם מסיעת העבודה
▪  ▪  ▪

בג"צ יידון מחר (ג', 28.2.06) בעתירת מפלגת העבודה כנגד החלטת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית ביניש, שלא לדון בסוגיית פסילת בכירי העבודה, שמעון פרס, חיים רמון ודליה איציק מלהתמודד במסגרת רשימת קדימה לבחירות לכנסת ה- 17. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע הערב (ב') כי הוא מתנגד לפסילה ותומך בהחלטת השופטת ביניש.
במסגרת המאבקים של מפלגת העבודה בשלושת פורשיה, עתרה המפלגה באמצעות עו"ד אלדד יניב, לוועדת הבחירות המרכזית בטענה כי על-פי סעיף 6א לחוק יסוד: הכנסת, נאסר על חבר כנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו בכנסת בסמוך לפרישתו, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה ברשימה שהיתה מיוצגת על-ידי סיעה של הכנסת היוצאת.
לטענת עו"ד יניב, פרס, רמון ואיציק לא התפטרו מן הכנסת "בסמוך" לפרישתם מסיעת העבודה ועל כן אין מקום לאשר את התמודדותם ברשימת קדימה.
אלא שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופטת דורית ביניש, דחתה את העתירה בטענה כי לוועדת הבחירות אין כל סמכות לדון בשאלת פסילתם של חברי כנסת וכי המקום המתאים לדיון שכזה הוא בועדת הכנסת.
יש לציין כי עמדת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אשר הוגשה לביניש, גרסה כי לוועדת הכנסת קיימת הסמכות לדון בעניין.
לאור דחיית העתירה הגישה מפלגת העבודה עתירה לבג"צ בה נטען כי "נפלה שגגה" בהחלטתה של ביניש וכי "אישור ועדת הבחירות אינו דבר טכני בלבד, ודאי אינו דבר של מה-בכך, ואינו יכול להיחשב פעולה אוטומטית, משל ועדת הבחירות הינה חותם גומי. על ועדת הבחירות החובה לבחון הרשימה, ורק לאחר בחינה זו לאשרה".
בהודעה שהעביר היום (27.2.06) היועץ מזוז לבג"צ הוא חוזר על עמדתו, כפי שהוצגה בפני ועדת הבחירות, ומציין כי "לאחר הגשת רשימות המועמדים ולקראת אישורן, מוסמכת ועדת הבחירות לדון במכלול תנאי הכשירות הקבועים בחוק היסוד, ובכלל זה שאלת פרישת חבר הכנסת מסיעתו הקבועה בסעיף 6א לחוק היסוד, הקובע כי מועמד שפרש מסיעתו - ולא התפטר מכהונתו בכנסת בסמוך לפרישתו - לא יוכל להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה ברשימתה של סיעה שהייתה מיוצגת בכנסת הנוכחית".
לגוף העתירה מציין מזוז כי "יש לראות במשיבים כמי שהתפטרו מהכנסת בסמוך לפרישתם, ואין לקבל את הבקשה להורות על פסילת מועמדותם".

תאריך:  27/02/2006   |   עודכן:  27/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
לדברי השופט ריבלין, התוצאה אליה הגיע בית המשפט בפסק הדין איננה קלה אך התוצאה, אותה הגדירה השופטת דורית ביניש, כ"פרצה שעשויה לדרדר את הפעילות בשטח למצבים חד-משמעיים של אי-חוקיות", קשה ממנה
אלעזר לוין
רכש מדניה-סיבוס של לבייב ומאמריקה-ישראל דירת 3 חדרים ברחוב שינקין פינת מלצ'ט    לא ביקש הנחות    הבית - על חורבות "דבר"
עידן יוסף
מהו יום המשפחה וכיצד פתאום הפך היום מיום ששייך רק לאימא ליום כלל משפחתי?
עומר שיקלר
השר לאיכות הסביבה החליט שלא להאריך את הצו הזמני המאפשר לתחנה לפעול על מזוט    במשרד מציינים כי חברת החשמל נקטה עד כה בסחבת ולא ביצע את הפעולות הדרושות להכין את התחנה לפעולה על גז טבעי
ברוך לוי
רכשה שתי חברות ב- 12.5 מיליון אירו    החברה תחזיק בכ- 24% משוק המים המינרלים בכדים באנגליה    בין לקוחות החברה, שהצטרפו כתוצאה מהרכישה: בית המלוכה הבריטי, מעון ראש הממשלה הבריטי ברחוב דאונינג 10, חברת רולס רויס ומועדון הכדורגל של צ'לסי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il