X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
דוח של סוכנות הבילאומית לאנרגיה אטומית טוען כי לא ניתן לקבוע בוודאות כי התוכנית הגרעינית האירנית היא למטרות שלום ממשיכים להעשיר אורניום
▪  ▪  ▪

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אינה יכולה לקבוע באופן חד-משמעי האם הפעילות הגרעינית האירנית היא למטרות שלום בלבד או למטרות צבאיות. כך עולה מדוח שמפרסמת הסוכנות על הפעילות הגרעינית של אירן. בסוכנות הוסיפו, כי אירן נחושה בדעתה להמשיך בהעשרת האורניום.
אנשי הסוכנות מציינים, כי שלטונות אירן מונעים מהם לבצע את עבודתם, ולכן הם מתקשים לקבל תשובה סופית בנושא. עוד הם מציינים, כי נראה שאירן החליטה להרחיב את התוכנית שלה להעשרת אורניום, בדרכה להשגת נשק גרעיני.
אירן נערכת להפעיל אלפי צנטריפוגות
כותבי הדוח מציינים, כי בשלושת שנות הפיקוח לא נמצאו כל ראיות ממשיות לתוכנית צבאית. "לא נמצאה כל הסבה של ציוד גרעיני לנשק גרעיני או כל מתקן נפץ גרעיני", נכתב בדוח, אך הם מציינים, כי מחוסר במידע ושיתוף פעולה אירני, סבא"א נותרה ללא יכולת "לסכם ולקבוע כי לא קיימת תוכנית צבאית באירן".
בסבא"א מציינים, כי אירן החלה בביצוע סידרה של ניסויים ב-20 צנטריפוגות להעשרת אורניום בכור בנתנז. עוד נכתב, כי באירן נערכים להפעלת אלפי צנטריפוגות במהלך השנה הקרובה, גם במידה וההסכם עם רוסיה ייחתם וייצא אל הפועל. מומחי הארגון העריכו כי אירן רכשה בשוק השחור כ- 1,500 צנטריפוגות והיא נערכת להשתמש בהן כבר השנה, ללא קשר לתוצאות המו"מ עם רוסיה ועם המערב, כנתיב להשגת פצצה גרעינית.
הדוח מציין עוד, כי פעילות העשרת האורניום האירנית קשורה לניסויים ב"חומרי נפץ ולתוכניות לבניית טילים בעלי ראשי נפץ, אשר כולם קשורים לתוכנית גרעינית צבאית".
הדוח הסודי הגיע לידי סוכנות הידיעות AP עוד לפני שהופץ וממנו עולה, כי הסוכנות מתריעה כי במידה שטהרן לא תחל לשתף פעולה בצורה נרחבת יותר עם הסוכנות, פרטים רבים בתוכנית יישארו חסויים כלפי העולם.
דיפלומטים סיפרו לסוכנות, כי הדוח מצביע על אפשרות לקיומה של תוכנית אירנית סודית לייצור נשק גרעיני. הדוח בן 11 העמודים הועבר ל-35 חברות סבא"א.
בסוכנות שקדו על הדוח זמן רב והוא יוגש לדיון בשבוע הבא בפני חבר הנאמנים של הסוכנות, אשר יכול להעביר את הסוגייה האירנית למועצת הביטחון של האו"ם, כדי שזו תדון בסנקציות או בצעדים אחרים כלפי אירן.
בחודש שעבר העבירה סבא"א למועצת הביטחון את הנושא, ועתה הכל ממתינים לדוח ולתוצאות הדיון של חבר הנאמנים, כדי לגבש דרכי פעולה.

תאריך:  27/02/2006   |   עודכן:  28/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מאחר וקשה לנבא האם יושג הריון כאשר גורמים שונים לוקחים חלק במשחק היה צורך בשיטה שתעזור במציאת הטיפול הטוב והמתאים ביותר
מחלקה ראשונה
מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט ושר התקשורת, אברהם הירשזון השיקו את בול דואר ישראל שהונפק לציון הפיכתה של רשות הדואר לחברה ממשלתית
נוה יוסף
במפלגת העבודה טוענים כי יש לפסול את מחר ידון בג"צ בעתירה הדורשת למנוע מפרס, רמון ואיציק מלהתמודד ברשימת מפלגת קדימה בטענה כי לא התפטרו מהכנסת "בסמוך" לפרישתם מסיעת העבודה
נוה יוסף
לדברי השופט ריבלין, התוצאה אליה הגיע בית המשפט בפסק הדין איננה קלה אך התוצאה, אותה הגדירה השופטת דורית ביניש, כ"פרצה שעשויה לדרדר את הפעילות בשטח למצבים חד-משמעיים של אי-חוקיות", קשה ממנה
אלעזר לוין
רכש מדניה-סיבוס של לבייב ומאמריקה-ישראל דירת 3 חדרים ברחוב שינקין פינת מלצ'ט    לא ביקש הנחות    הבית - על חורבות "דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il